Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har søkt om ULEZ for London?

Startet av kodax, mandag 23. september 2019, klokken 14:52

« forrige - neste »

kodax

Jeg skal kjøre til London om noen dager med Teslaen og ble fortalt at jeg burde søke om en ULEZ for å slippe avgifter ifm utslippskrav. Jeg har nå prøvd i noen uker, men de krever at jeg enten må ha et engelsk registreringskort for bilen (VC5) eller et dokument signert av produsenten der det står at den oppfyller de forskjellige kravene til utslipp.
Det er altså umulig for dem å godta at Tesla bare produserer rene elektriske biler...sight.
Får man evt regning hjem i posten dersom man bare driter i å registrere noe?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

OhmPaPa

London må da ha et turistkontor?

Men det er mulig det bare kan nås på twitter som alt mulig annet i disse tider...

sjokomelk

Det skal holde med kopi av vognkortet som viser drivstoffkode "5 - elektrisk". Du må bruke samme dokumentasjon for å slippe "congestion charge" som gjelder i samme sone som utslipp.
https://tfl.gov.uk/modes/driving/congestion-charge/discounts-and-exemptions?intcmp=2133
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

kodax

Jeg sendte dem bilder av vognkortet, bilde av bilen, og skjermbilde av den engelske oversettelsen av bilregistreringen på statens veivesens nettsider, men de krever det over uansett.
Forøvrig: Jeg trodde søknad om ULEZ og å slippe Congestion Charge var det samme. Det er i hvert fall den linken der jeg har søkt gjennom.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

OhmPaPa

Planlegger selv en tur til UK så dette er interessant og frustrerende.

Sitat fra: kodax på mandag 23. september 2019, klokken 14:52
enten må ha et engelsk registreringskort for bilen (VC5) eller et dokument signert av produsenten der det står at den oppfyller de forskjellige kravene til utslipp.

Er ikke det siste der noe produsenten opplyser når bilen blir typegodkjent eller hva det nå heter i England? De selger vel TMX der borte og ikke bare TMS/3?

Har slik oblat fra Frankrike - da holdt det å sende vognkortet - i norskspråklig utgave.

elektrolux

En av våre ansatte kjørte innom sonen med en Euro 5 Dieselbil, altså en som skulle hatt lav sats.

Han endte opp med en regning på 3500 kr for en tur innenfor ringen.

Beste er nok å holde seg utenfor med utenlands bil.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OhmPaPa

Googlet litt og fant denne tråden hos TMC om en Sveitser som ville til London - han måtte jukse litt:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/london-cc-lez-ulez.154299/


I was not using the "find your address" (it only works for UK postal codes), I was using the manual fill in of the full address, but it doesn't work with Swiss postal codes.

Anyway, I went head on and fooled it, using the London address of a friend of mine (after asking his permission, of course!) for the registration.

I now have my account set up, submitted documents for my car and paid 10 pounds for the registration (which basically is a scamming scheme: to be exempted from an £11.5 payment I have to pay £10!).

They send me an email that within 10 days they will review my documents and confirm if I'm entitled or not for the exemption.

It looks like that if I get the exemption from the CC I should automatically also get the exemption from LEZ/ULEZ, but this last part is not very clear TBH.

Orbit

Prøvde på for morro skyld nettsidene, og det var fritt frem for å krysse av at jeg bare skal betale CC (som alle må betale), og kunne ta bort ULEZ/LEZ etter å ha fått advarsel om at det kan bli bot dersom kjøretøyet likevel har utslipp.

infosidene står det at en bare trenger registrere kjøretøyet som ULEZ/LEZ dersom systemet feilaktig sier en skal betale avgifter. For en norsk bil, så klarte ikke systemet å finne ut hva det skulle være, og lot det være opp til meg å krysse riktig.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA