Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kansellering

Startet av Trond.m, mandag 23. september 2019, klokken 12:10

« forrige - neste »

Trond.m

Er ikke videre imponert over kanselleringsprosessen.
Sendte skriftlig beskjed om kansellering 4.9 til den epost adressen som stod oppgitt i reservasjonen. Så gikk det en ukes til før de ba meg sende kontonummer (som stod første epost).
Så hørte jeg ikke noe mer, men etter 2 purringer fikk jeg i dag en epost med en link der jeg kunne avbestille. Der står det at det tar 2-3 uker å behandle kanselleringen.

Ekstremt uprofesjonelt fra Porsche, noe som ikke akkurat gjør det mer aktuelt å kjøpe bil der  >:(

hemi

#1
+1!!!

Har sliti med det selv, mye mailer mye stillhet.

Jeg kanselerte model Y samme dag som Taycan, model Y pengene var tilbake innen 24 timer, not so much taycan.

Jeg digger bilen og utseende, men WLTP tallene er en vits.

De bekreftet forøvrig på telefon at det var mye avbestillinger, mer enn de trodde, så tror de sliter med kapasitet.

Det litt spesielle er at dette er første elbilen jeg ikke kjenner noen som har bestilt, har 19 venner/bekjente med reservasjon.

geear

Kansellerte i august, og da gikk det veldig fint.

Men ble rimelig sjokkert over at de gikk ut i media og regna med at de aller fleste reservasjonene ville bli bestillinger, etter å ha lansert høyere priser og dårligere specs enn de har predikert de siste to årene. Tøysekopper.

Counterpointer

Sitat fra: gr på mandag 23. september 2019, klokken 21:09
Kansellerte i august, og da gikk det veldig fint.

Men ble rimelig sjokkert over at de gikk ut i media og regna med at de aller fleste reservasjonene ville bli bestillinger, etter å ha lansert høyere priser og dårligere specs enn de har predikert de siste to årene. Tøysekopper.
Jeg kansellerte når prisantydningene kom og jeg var lei av dårlig service og ovenfra og ned holdning.

Men pengene fikk jeg fort (tror det tok et par dager)

Jeg skrev litt på Taycan gruppa på face om at jeg regner med de får kontrakter på mellom 3 og 6 hundre biler.
Alle, slik som direktøren sa, er en utopi. Jeg regnet ut fra en konvertering fra reservasjon til kontrakt, omtrent på linje med Audi E-tron.

Bilen ser ut til å bli langt bedre enn jeg fryktet, men to mill for en bil som kun er marginalt bedre enn den jeg har til omtrent en fjerdedel av prisen var ikke vanskelig å droppe.

Blir spennende å se registreringstall ut over høsten, men dette blir ikke volumbil.

Rollep

Sitat fra: knut.aulie på mandag 23. september 2019, klokken 23:27
Bilen ser ut til å bli langt bedre enn jeg fryktet, men to mill for en bil som kun er marginalt bedre enn den jeg har til omtrent en fjerdedel av prisen var ikke vanskelig å droppe.

Blir spennende å se registreringstall ut over høsten, men dette blir ikke volumbil.
To mill? Jeg satte opp en bil med alt jeg trenger og vel så det for ca. 1,5 millioner. Dette blir den billigste Porschen jeg noensinne har kjøpt ny.

Registreringstall utover høsten blir neppe spennende ettersom bilen begynner å leveres først i januar. Men du har rett i at det blir ingen volumbil og det har den heldigvis heller aldri vært ment å bli.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

chargedup

#5
Jeg kansellerte etter at det ble klart at prisen ble mellom Panamera og Cayenne, altså for lenge siden. Da gikk alt smertefritt og pengene var tilbake på kortet med en gang.

Mange hadde en litt vel urealistisk lav tanke om prisen da de betalte depositum. Porsche har aldri vært noen volumbilprodusent, så ikke overraskende at de legger seg høyere i pris enn "konkurrentene". Jeg har selv hatt en 911, men kjøpte da en 10 år gammel 911 som den gang hadde nådd prisbunnen, har dessverre ikke råd til nyere.
Personlig ville jeg heller valgt å kjøpe feks en brukt 991 (mer bil for meg enn sin egen nærmeste "konkurrent" Panamera) til rundt millionen, enn en ny Taycan og betalt drivstoff/bom med et smil, mens jeg tenkte på alle pengene jeg sparte ved kjøp og hvor mye mindre verditap jeg har den dagen jeg selger. Tror veldig mange på forumet har kjøpt elbil for å spare penger på driftsutgifter og merket at det man sparer i driftsutgifter uansett er smuler i forhold til verditapet.
Bortsett fra å være miljøvennlig er det lite som tilsier at Taycan er et godt kjøp fra mitt ståsted mtp på lommeboken (hvilke nye biler til 1,3-1,8 / hvilke nye biler generelt er det). Heldigvis har andre et annet syn, for det er en kjempeflott bil som jeg gleder meg til å se på veien og muligens vil vurdere som bruktbil om noen år!
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Trond.m

Det er nå 3 uker og flere purringer siden jeg skriftlig sendte beskjed om kansellering med konto-nummer. Har ennå ikke sette noe til pengene fra Porsche.
Tok kontakt med Bilia Drammen og Skøyen på mandag. I dag har jeg pengene på konto fra begge reservasjonene.

Tenker dette handler både om vilje og profesjonalitet.

LittleHammer

Dette ser vi vel hele tiden når en forhandler av biler med få registreringer plutselig skal håndtere en mangedobling av kunder/kanselleringer. Har erfaring med Jaguar.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Celter

Jeg er glad hver gang jeg leser om folk som kansellerer reservasjonen. Jeg var redd for at dette skulle bli en like vanlig bil som Tesla i bybildet i Oslo. Jeg solgte min Tesla for et par år siden, fordi jeg var lei av å kjøre samme bil som halve Oslo. Dessuten er det vel ingen som kan eie en bil som det ikke er mulig å få reparert.
Min Taycan Turbo kom på 1,650 og det mener jeg er en helt OK pris for denne bilen.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Rollep

Sitat fra: Celter på fredag 27. september 2019, klokken 12:48
Jeg er glad hver gang jeg leser om folk som kansellerer reservasjonen. Jeg var redd for at dette skulle bli en like vanlig bil som Tesla i bybildet i Oslo. Jeg solgte min Tesla for et par år siden, fordi jeg var lei av å kjøre samme bil som halve Oslo. Dessuten er det vel ingen som kan eie en bil som det ikke er mulig å få reparert.
Min Taycan Turbo kom på 1,650 og det mener jeg er en helt OK pris for denne bilen.
:+1:
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

hemi

Må gi dere rett der, iaf inntil RWD utgaven kommer med lite batteri.

Egentlig burde de droppe den, for den vil jo uten tvil vanne ut opplevelsen.

Mustang har jo bomma har, du får R4 og v6 utgaver, ikke så gøy når man har den dyre.

Rosstopher

Sitat fra: hemi på fredag 27. september 2019, klokken 16:04
Mustang har jo bomma har, du får R4 og v6 utgaver, ikke så gøy når man har den dyre.

Er litt pirkete nå, men V6 Mustang er det et par år siden de sluttet å selge.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA