Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeklossen og kulde

Startet av Evert, lørdag 06. januar 2024, klokken 11:54

« forrige - neste »

Evert

Jeg har en EV5467 (laget av Airlink).  Hvem kan fortelle meg minimums-/maksimumstemperaturene denne enheten fungerer ved?

TB

Airlink EV5467 ser ut til å være en "hyttelader" til Renault Zoe?
Dette er en IT til TN isolasjonstransformator - som gjør Renault Zoe kan lades på IT nett.

Selve transformatoren består av en jernkjerne og kobbertråd - burde fungere fint uansett temperatur.
Men, det er også noen deler som skal lage pilotsignal til bilen om at den kan trekke 10A - mulig noen komponenter her ikke fungerer som de skal i mange minusgrader?

Om bilen ikke lader - det kan være bilen som nekter å lade - at Airlink EV5467 "hyttelader" faktisk er helt ok.
Det er lett å teste - "hyttelader" fungerer på alle biler - prøv på en annen bil - se om den lader.

Det skal lade på litt under 10A.

Her fant jeg Airlink EV5467:
https://www.bruktdel.no/nbf/DekkTilbehor/Tilbehor/batterilader/3905-69407
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA