Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Wifi i bilen

Startet av Kaland, søndag 22. september 2019, klokken 19:05

« forrige - neste »

Kaland

Er det noen som vet om bilen kan koble seg opp mot wifi nettverk når den står på gårdsplassen eller er i andre soner med wifi? Tenker det hadde vert fint for oppdateringer og ellers vanlig bruk for å spare på dataen på simkortet.

el-sprell

Ikke mulig, så vidt jeg vet. Dessverre.
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

eivhelle

Sitat fra: Kaland på søndag 22. september 2019, klokken 19:05
Er det noen som vet om bilen kan koble seg opp mot wifi nettverk når den står på gårdsplassen eller er i andre soner med wifi? Tenker det hadde vert fint for oppdateringer og ellers vanlig bruk for å spare på dataen på simkortet.
Det fungerer fint med e-golf så det vil være rart om ikke også fungerer for etron.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Hårek

Den burde hatt muligheten, har tatt det opp med Audi Connect. Men det kan den ikke.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Trond.m

Er det integrert sim kort i e-tron som i BMW hvor kommunikasjon med bilen er gratis ? Kan man eventuelt også installere et data-simkort som er koblet opp mot sitt eget abonnement ?

Kaland

#5
Sitat fra: TM på mandag 23. september 2019, klokken 09:28
Er det integrert sim kort i e-tron som i BMW hvor kommunikasjon med bilen er gratis ? Kan man eventuelt også installere et data-simkort som er koblet opp mot sitt eget abonnement ?
Ikke integrert, men du setter inn et tvillingkort som kan gå på samme abonemment som eier.

Trond.m

@Kaland - takk. Data sim antar jeg, for det skal vel ikke brukes til å motta samtaler ?

Kaland

Sitat fra: TM på mandag 23. september 2019, klokken 09:51
@Kaland - takk. Data sim antar jeg, for det skal vel ikke brukes til å motta samtaler ?
Stemmer.

Spinner

Sitat fra: TM på mandag 23. september 2019, klokken 09:51
@Kaland - takk. Data sim antar jeg, for det skal vel ikke brukes til å motta samtaler ?
Kan sette inn tvilling-sim og, du får spørsmål om sim kortet skal brukes kun til data eller også samtaler nå du setter det inn.

Orbit

Bruker selv et tvilling-SIM (da det hva jeg hadde tilgjengelig uten å tegne nytt abonnement). Det fungerer også fint, og bilen spurte også om jeg ville bruke det til telefoni, eller kun data. Valgte det siste. Men det går likevel å sende SMS til tvillingnummeret, som da kommer opp i bilen uavhengig av hvilke mobiler som er i bilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Renzir

Sitat fra: Kaland på mandag 23. september 2019, klokken 09:33
Sitat fra: TM på mandag 23. september 2019, klokken 09:28
Er det integrert sim kort i e-tron som i BMW hvor kommunikasjon med bilen er gratis ? Kan man eventuelt også installere et data-simkort som er koblet opp mot sitt eget abonnement ?
Ikke integrert, men du setter inn et tvillingkort som kan gå på samme abonemment som eier.

Jo det er integrert e-sim også vel. Jeg tror du kan kjøpe datapakker knyttet til dette også. Da kan du få ett 25gb prepaid som koster ca 800 kr og må brukes innen ett år.

mortdal

Jeg har ikke sett en sånn mulighet i min fast-track modell. Er det 2020-muligheter kanskje?

Men 800,- for 25 GB var veldig dyrt da. Er nok litt gunstigere å gå for en datasim/tvillingsim løsning vil jeg tro.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA