Det blir et litt ekstremt tilfelle synes jeg. Med en Tesla har man nok strøm til minst fire timer kjøring til flyplassen for å ankomme med veldig lavt batteri, og med full opplading i løpet av dagen har man igjen strøm til minst fire timer. Da snakker vi en veldig lang dag tilsammen, og de fleste vil nok heller velge en flyplass som ligger nærmere - og som man sannsynligvis passerer i løpet av de fire timene. Jeg står fast på at 3ish kW er nok på langtidsparkeringen.
Enig i at det er sjelden man får bruk for det, men hvorfor begrense i software når man allikevel kan tilby effekten uten at det koster noe mer? Totaleffekten i anlegget utnyttes jo bedre på den måten, ved at nyankomne biler lades opp så fort som mulig slik at det er mest mulig effekt ledig om det plutselig kommer en masse biler samtidig senere.
Sant nok.
Hadde 50% når jeg dro til flyplassen fra destinasjonen og startet lading så den skulle bli ferdig til jeg ankom i dag, og fikk stopp på 65%. "Check charger power". Gav opp, men den hadde tydeligvis startet og stoppet igjen på 68%. Senere startet den og gikk helt opp til 88% når jeg ankom, så det er nok noe muffens med det ladeanlegget.