Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av vinterhjul

Startet av rhofsoy, lørdag 21. september 2019, klokken 09:29

« forrige - neste »

rhofsoy

Jeg hentet min nye TMX fredag i forrige uke. Vinterhjul ble bestilt sammen med bilen og han som leverte ut bilen fortalte at vinterhjulene ligger på nærmeste Vianor. Da jeg tok kontakt med dem i starten av uka, viste det seg at de har ikke hjulene. Heller ikke Vianor i Tromsø, som forskyner  den lokale Vianor, har hjulene. De har heller ikke hjulene på «lista» si.
Jeg synes det er drøyt at Tesla selger meg et sett hjul som de ikke har og at de forteller hvor hjulene ligger uten å faktisk ha sjekket dette.
Jeg ringte til selgeren som håndterte bestillingen. Han visste ingen ting. Han håpet at de kommer snart. Det er ikke så interessant for meg hva han håper. Snøen kryper nedover i fjellene her og langtur med denne bilen er ikke tilrådelig da det snør på fjellovergangene.
Noen som har tips til meg for å få fortgang i saken? Kan jeg kreve at Tesla betaler en leiebil/lånebil med vinterhjul når jeg ikke lenger kan kjøre min TMX på grunn av manglende vinterhjul?

kodax

Jeg har heller ikke fått mine enda, bilen ble levert i begynnelsen av august. Vianor svarte på chat nå at de "akkurat har begynt å få inn vinterhjulene fra Tesla"..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Fortsatt ingen vinterhjul til meg, noen andre som har mottatt?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

45316

Jeg var i kontakt med vianor i går. Lurte på hvor dekkene mine var. De opplyste at dekkene var ankommet, men av en eller annen grunn så hadde jeg ikke fått sms. Vet ikke hvor lenge de har ligget hosts lokal vianor avdeling. Fikk bilen levert 27. September

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


kodax

Vianor kunne ikke finne hjulene, men en tekstmelding til snille Siv i Tesla Delivery fikk fart på sakene, og nå skal jeg få dem montert neste uke:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

rhofsoy

Jeg fikk mine vinterhjul til lokal Vianor på fredag og de ble montert i går.

kodax

Montert i dag, men ikke imponert over dekktrykket...men det er kanskje for mye å forvente av et dekkfirma?
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

jkirkebo

Sitat fra: kodax på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:57
Montert i dag, men ikke imponert over dekktrykket...men det er kanskje for mye å forvente av et dekkfirma?
Du kan ikke vise dette vedlegget.

I gjennomsnitt passe bra trykk, men litt ujevnt da. Ville nok prøvd å få det likt på alle 4 hjulene ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kodax

Bildet ble tatt etter at den hadde kjørt en stund, så snittet var nok heller ikke så mye å skryte av. Jeg angrer ikke på at jeg tok med sommerhjulene hjem og gjør dette selv videre:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA