Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilforeningen påstår 1400 kg hengervekt

Startet av Håvar, fredag 20. september 2019, klokken 20:36

« forrige - neste »

Håvar

Gode nyheter, men jeg aner dog ikke hvor de har dette tallet fra.
"Den nye elbilmodellen tilbyr firehjulsdrift, tilhengerfeste (tilhengervekt: 1.400 kg) og taklast i full kombikupé med god lasteåpning
"

https://elbil.no/absolutt-helt-elektrisk-i-frankfurt/
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Tankeboks

95% sikker på at jeg har sett et facebookinnlegg fra polestar som sa 1500kg for flere uker siden.

Tankeboks


Håvar

Herlig  :+1: jeg håpet på noe slikt. Mange mellomstore boggi-, skap- og båthengere er i størrelsen 1300-1500kg totalvekt. Så får tiden vise om der er det endelige tallet
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

bno

Det var 1400 Kg som ble opplyst ved presentasjonen på fredag her i Stavanger ja.

Polestar

Jeg tror 1500 kg er riktig. 1400 kg ble første gang oppgitt i juni (av Polestar), mens 1500 kg ble første gang oppgitt i september (igjen av Polestar).

1500 kg ble blant annet sendt ut i et nyhetsbrev 2. september, ifølge et svensk nettsted.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

bno

Flott og så er det også slik at det enda er forbehold på øvrig teknisk....

Jalla

As opposed to what we already knew about the Polestar 2, the Swedes have finally confirmed that towing is another talent of the e-sedan. A rating of 1,500 kilograms (3,306 pounds) makes it better than the Tesla Model 3, but only as long as you spec the car with the optional tow hitch that costs 1,100 euros or 1,100 pounds sterling.

https://www.autoevolution.com/news/polestar-2-towing-capacity-confirmed-1500-kilograms-3306-pounds-139927.html

Electric cars in Norway

#8
Det blir 1500 kg les nyhet under fra i forgårs. :+1: :+1:

Overskrift
Elbil med hengervekt på 1500 kg

Vi har fått den servert i flere omganger, men nå, like før produksjonen starter får nordmenn som har snust på Polestar 2 et par viktige meldinger.

Terje Ringen
// Nye biler // BilNorge.no // 19-12-2019 // 13:10


Det er liten tvil om at Polestar skal konkurrere direkte med Tesla. Det gjelder både selve bilene og måten de selges på.

Nå forteller de at bilen kan trekke tilhenger på inntil 1500 kg. Så vidt meg bekjent kan ingen annen elbil i dette segmentet skilte med noe tilsvarende – Model 3 har limit på 910 kg.

Polestar har utviklet et elektrisk drevet hengerfeste som du kan bestille sammen med bilen. Norsk pris er 13.000 kroner.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52772&tid=16

En veldig fin bil :+1:
Jeg har flere laget flere youtubevideos fra utstillingslokalet i Oslo om denne - se kanallenke nederst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA