Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemer med klimmaanlegg

Startet av Emandero, fredag 20. september 2019, klokken 10:56

« forrige - neste »

Emandero

Hei

Prøver å få tak i Tesla, men ikke så enkelt. Helt ny bil hentet ut igår. Kjørt snart 200km. Problemet er at den blåser bare kald luft både ved Auto innstilling, og ved manuell styring. Unntaket er når den settes på HI, da får jeg varme. I disse tider kan det være ganske kjølig  :)

Max temp igår i kupee var 16 grader. Prøvde å ha varme på med alt fra 19 - 25, samt HI.

Utendørs temperaturen vises ikke, her står det bare "---"

Skru på klimaanlegg via appen, får bare "Failed to turn on climate". -  Prøvd triks som av og på med bil, skjerm omstart, app restart osv. Innimellom fungerer det, men sjekker jeg etter under 1 minutt er clima av igjen.

Søkt og lest litt, finner denne type feil diskutert noe steder om S og X, uten at jeg kom nærmere løsning.

Andre som har vært borti det samme? 
(Chat er ikke aktiv på siden / Sendt en forespørsel der inne via skjema, hvor lang tid tar det? / Ingen å ringe?)

jlan

Dette må vel kvalifisere for å kontakte veihjelp, 23960285
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Emandero

Tesla ser det er noe feil med en sensor. Bestilt mobile service. Så de skulle se om de klarte det ila helgen, evt ble det Mandag.

Super service på tlf hos engelsk talende spesialist.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA