Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

I.D.3 på TV2 hjelper deg nå og BROOM journalist tror mest solgte bil i 2020

Startet av Electric cars in Norway, torsdag 19. september 2019, klokken 21:44

« forrige - neste »

Trond.m

Kunne godt spart meg for de «eksklusive» detaljene på First edition.

«There Ain't No Such Thing As A Free Lunch«


Electric cars in Norway

#16
Takk Elmo. Jo det synes jeg er tøft. Disse første blir på den måten helt unike. Men det er jo selvfølgelig litt smak og behag det😀

Amatøren

Sitat fra: Elmo på søndag 22. september 2019, klokken 14:49Men er det "tøft" ?? - ikke mye å skrive hjemom syns jeg.
:+1:

Tragisk at det ikke ble mulighet for lastestativ.

Hadde tenkt å kjøpe en når det ble mulighet for å 'bygge selv'.

Ble e-tron i stedet og bestilt allerede nå. Vil ha bil før utgangen av 2020.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Samco

Har vw kopiert i3 BMWn  ;) sort bakluke ,samme type gir shift ,2 skjermer litt andeledes dash material litt i3 prega .....  ::)

turfsurf

Sitat fra: Samco på søndag 22. september 2019, klokken 23:08
Har vw kopiert i3 BMWn  ;) sort bakluke ,samme type gir shift ,2 skjermer litt andeledes dash material litt i3 prega .....  ::)
Veldig mange ideer fra i3 ja
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Ja og ikke minst store hjul og bakhjulsdrift. Det er det jeg liker best med bilen. Men premiumfølelsen som både e-golf og i3 gir er helt fraværende😢
Bortfall av mulighet for takstativ hadde de ikke trengt å «kopiere» 😏

EV-FTW

Sitat fra: TM på mandag 23. september 2019, klokken 14:04
Ja og ikke minst store hjul og bakhjulsdrift. Det er det jeg liker best med bilen. Men premiumfølelsen som både e-golf og i3 gir er helt fraværende😢
Bortfall av mulighet for takstativ hadde de ikke trengt å «kopiere» 😏

Har du sittet i en helt ferdig utviklet utgave av ID3, da i Max utgave?
Trodde ikke de fantes enda.
Bare lurer siden du kan uttale deg om at premiumfølelsen ( som kan diskuteres) eGolf gir , er helt fraværende.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Fossilbil

Irriterer vettet av meg dette her med taklast!

Med plass nr 105 så er det jammen ikke lett å bestemme seg for å beholde eller avbestille ::)
Hadde vært kjekt med ny bil, men dette blir jo en ren "konebil"   :)


Amatøren

Samme tanke: Noe 'dritt' uten taklast.  :-1:

Hadde egentlig tenkt å vurdere om jeg skulle kjøpt en (hvis det var mulighet å få før utgangen av 2020) til tross for det stygge minimaliserte utseende innvendig. Ser så billig ut. Takke meg til med hvordan e-Golf er. Den er pen og ser premium ut innvendig.

Slik det ble = Ingen ID.3
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

EV-FTW

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 24. september 2019, klokken 09:05
Samme tanke: Noe 'dritt' uten taklast.  :-1:

Hadde egentlig tenkt å vurdere om jeg skulle kjøpt en (hvis det var mulighet å få før utgangen av 2020) til tross for det stygge minimaliserte utseende innvendig. Ser så billig ut. Takke meg til med hvordan e-Golf er. Den er pen og ser premium ut innvendig.

Slik det ble = Ingen ID.3


Er vel derfor det finnes forskjellige biler, grunnet forskjellig smak.
Tror mange er som meg, som elsker det nye futuristiske utseendet på interiøret. eGolf er fin den, men traust. Jeg ønsker ID3 kjært velkommen, og håper også at de neste modellene fra VW er minimalistiske og futuristiske både på eksteriør og interiør.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Amatøren

@Øyst1: Ja, selvfølgelig så er det bra at det er forskjellig smak blant folk. Hadde vel vært en kjedelig verden hvis alle var 100 % like, men menneskeheten hadde kanskje vært vant til det.

Uansett så er det for meg personlig en skuffelse at en god traust bilfabrikant plutselig kaster ut et slikt godt design med lett forståelige fysiske knapper med virvar av menyer. Nå har jo Audi også mye menyer (og e-Golf), men mye er fortsatt lett tilgjengelig (dog på touch skjermer).

Ente opp med å bestille e-tron 50. Mye jeg ikke liker med den, men det er den som kom mitt hjerte nærmest av det som finnes pr dags dato og jeg skal kunne få før utgangen av 2020. Det ble 'en del kameler å svelge', men det må jeg akseptere. Den perfekte bilen for meg finnes ikke. Ikke nå og ikke tidligere. Derfor er bilkjøp alltid kompromiss for meg.

Selvfølgelig håper jeg at Volkswagen får suksess med ID bilene da det hjelper på teknologisk utvikling som resten av merkene under VAG paraplyen kan dra nytte av (Regner med at det ikke er helt tette skott mellom merkene - Ser jo det på gjenbruk av MEB plattformen). Håper bare at de kommer tilbake med et mer tradisjonelt design av dashboard.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

AJ82

Sitat fra: knut.aulie på fredag 20. september 2019, klokken 14:43
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 20. september 2019, klokken 06:51
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. september 2019, klokken 23:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. september 2019, klokken 21:44
Head up i 3D effekter
Hører du ELON !!!!!!!!!!???

Knut du må bruke Twitter for å nå Elon ;)
Jeg vet at Elon ikke leser her Har ingen illusjon om at en enkel kunde fra Norge kan nå frem på Twitter heller.
Det var for å illustrere poenget med at mange vil ha HUD selv om Elon tydeligvis ikke liker det.

At han ikke liker det er bare tull, men han liker sikkert ikke prisen. Blir vel spart alle steder det er mulig. Det at han har klart og overbevise så mange om at det er best å samle mer eller mindre alle funksjoner i et display er jo genialt. Billigere blir det ikke.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Counterpointer

Sitat fra: AJ82 på tirsdag 24. september 2019, klokken 18:22
At han ikke liker det er bare tull, det er prisen han ikke liker.
Han har sagt at han ikke liker HUD, så det er temmelig sikkert.
En HUD koster ikke mye, så det er tvilsomt  noe argument.

AJ82

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 24. september 2019, klokken 23:09
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 24. september 2019, klokken 18:22
At han ikke liker det er bare tull, det er prisen han ikke liker.
Han har sagt at han ikke liker HUD, så det er temmelig sikkert.
En HUD koster ikke mye, så det er tvilsomt  noe argument.

Klart det dreier seg om penger... Litt støydemping hadde sikkert heller ikke kostet all verden, men man sparer der man kan. Kan jo skjønne det også. De trenger sikkert pengene. Tror det hadde vært veldig mange som hadde blitt fornøyd hvis man leverte Tesla med HUD. De få som ikke liker det kunne bare slått det av.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

kodax

VAG er giganter innen bilproduksjon, og måtte selvfølgelig tilby HUD på endel av modellene da det kom. Dermed har de nok nå tilgang til relativt billig HUD, enten fordi de utvikler selv eller har en god avtale, og det å slenge inn HUD i ID3 er derfor forsvarlig prismessig. For Tesla ville det nok blitt dyrere. I tillegg så trenger man ikke HUD når man får autonome biler, så kanskje det også er en grunn til at han mener det snart ikke er nødvendig uansett.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA