Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

I.D.3 på TV2 hjelper deg nå og BROOM journalist tror mest solgte bil i 2020

Startet av Electric cars in Norway, torsdag 19. september 2019, klokken 21:44

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Ikke dårlig. Han gir 4 grunner til hvorfor vi vil velge I.D.3 neste år.
Lav pris 330`
God rekkevidde 420 km
Head up i 3D effekter
Stort bagasjerom

Gode reklame for en flott bil, synes jeg. Tipper Møller og de andre får mange nye henvendelser nå fremover av seere som vil bestille denne.

turfsurf

Selv om jeg har fått litt avsmak for VAG produkter og personlig liker jeg ikke designet på ID.3 noe videre, så er det nok en god bil en bra pris. Er helt enig, den kommer nok til å selge som hakka møkk gitt at de kan levere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


advale

"Experten" burde da vite at for head-up display så vil ikke bilen koste i nærheten av 330 000.

Electric cars in Norway

#4
Advale enig med deg :+1: men når det er sagt så nevnte han at bilen starter med pris fra 330' og nevnte ingen av de to andre pakkene med høyere pris og at grad up display var på dyrere versjon.

Han kunne jo ikke fremstå som en vw bilselger heller  :) ;D :)

Og snakke for mye om priser :) men kunne sagt at head up display var standardutstyr på ID.3 Max samt nevnt pris på Max kanskje??

Men det er første gang jeg hører han gir en så positiv omtale av en billig elbil. Han er jo en som liker raske sportsbiler  :)

Porsche er nok mere hans favoritt :+1: :D

Kopi om head up display fra VW siden under og lenke der det er video :+1:

"AR head-up-display
Volkswagen ID.3 1ST  leveres med et avansert AR head-up-display (standardutstyr på ID.3 1ST Max) som prosjekterer viktig kjøreinformasjon som f.eks hastighet, navigasjon, adaptiv cruisekontroll, assistentsystemene Front Assist, Side Assist og lane assist".

Jeg likte det TV 2 innslaget - hva tenker dere?

Jeg mener det at TV2 gir bilen en slik rosende omtale?

https://www.volkswagen.no/no/elbil/id-magasin/id3/gjennomgang-id3.html#ardisplay


Amatøren

Nevnte vel ikke at taklast mangler og må kjøres nesten som fossilbil da man ikke kan velge full regenerering med effektpedalen.

Man må flytte foten over på bremsen..... Det som fungerer så fint på e-Golf og e-up!. Til og med fire nivåer å velge mellom.

Er det nivåer på ID.3 eller er det kun simpel av/på med regenereringen?

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

kodax

Det mest spennende med denne syns jeg er hvilken kvalitet VW klarer å levere. Med så mye nyutviklet må man jo forvente at det dukker opp overraskelser. Hvis ID3 blir kjent som en problem-bil, så kan det gå ut over salget til de senere modellene. Samtidig har jo VW et godt etablert service-apparat, så det som kommer burde kunne tas raskt unna.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 20. september 2019, klokken 06:51
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. september 2019, klokken 23:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. september 2019, klokken 21:44
Head up i 3D effekter
Hører du ELON !!!!!!!!!!???

Knut du må bruke Twitter for å nå Elon ;)
Jeg vet at Elon ikke leser her Har ingen illusjon om at en enkel kunde fra Norge kan nå frem på Twitter heller.
Det var for å illustrere poenget med at mange vil ha HUD selv om Elon tydeligvis ikke liker det.

MooCow

Kjem nok til å selja i bøtter og spann ja!
Folk set nok pris på meir tradisjonelt dashbord, meir utstyr (Led Matrix, varme i ratt, Head up display ++)

Mest negative er at han ikkje tåler taklast ?!? og at ein ikkje kan dra hengar.

Elmo

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 20. september 2019, klokken 06:36
Volkswagen ID.3 1ST  leveres med et avansert AR head-up-display (standardutstyr på ID.3 1ST Max)
Blir litt missvisende å si "standard på Max" når max er den aller dyreste varianten ??? (syns jeg)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Cowboystrekk

Sitat fra: Amatøren på fredag 20. september 2019, klokken 07:36
Nevnte vel ikke at taklast mangler og må kjøres nesten som fossilbil da man ikke kan velge full regenerering med effektpedalen.

Man må flytte foten over på bremsen..... Det som fungerer så fint på e-Golf og e-up!. Til og med fire nivåer å velge mellom.

Er det nivåer på ID.3 eller er det kun simpel av/på med regenereringen?
Er vell 0.15G som max i B-modus, max 0.3G ved samtidig bruk av pedal.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Electric cars in Norway

#12
Ser i utenlandsk media at I.D3 gis mange gode anmeldelser. VW er jo kjent for å lage solide elbiler så de blir vel dette en kassa suksess for VW Norge. Gleder meg til å sitte i bilen. Jeg så den jo på Aker brygge og laget en YouTube video om dette. Den ser stor ut i virkelighet mens på bildene jeg ser i media så virker den mindre. Merkelig....

Electric cars in Norway

#13
Ser først nå at det lages litt ekstras for de første. Tøft :+1:

Les om De eksklusive interiørdetaljene på ID.3

https://www.volkswagen.no/no/elbil/id-magasin/id3/gjennomgang-id3.html#ardisplay

Elmo

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 22. september 2019, klokken 11:27
Ser først nå at det lages litt ekstras for de første. Tøft :+1:
Les om De eksklusive interiørdetaljene på ID.3

Ser ikke noe om det på linken din, men finner dette ett annet sted
"De eksklusive detaljene til ID.3 1ST viser ved første øyekast hvem som er den første:
Spesialutgaven utmerker seg med
- 1ST-logo,
- særegen dekor,
- 1ST-rattdekor
- pedaler i play & pause-design
- samt en spesiell hilsen på velkomstskjermen.
"

Men er det "tøft" ?? - ikke mye å skrive hjem om syns jeg.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA