Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilling av EQC

Startet av JanIvar, torsdag 19. september 2019, klokken 11:58

« forrige - neste »

Øyvind.h

#180
Helt nøyaktige tall er sikkert litt hemmelig, men i starten av 2019 hadde de rundt 2300 på venteliste. Når jeg bestilte i mai mener jeg det var snakk om 3-5000 på liste. Jeg reserverte mai 2019 og fikk reservasjonsnummer 53xx. Signerte kontakt en måned senere i starten av juni. Når jeg signerte satt selger ved en feil opp nytt reservasjonsnummer, og da fikk jeg nr 57xx som etterpå ble flyttet tilbake til 53xx.

Resultatet for leveranser 2019 ble vel 84 biler eller noe sånt i Norge. Av 7000 produserte.
Etter planen skulle jeg få bil i juli i år, men basert på diverse andre ventendes forsinkelser tror jeg ikke jeg ville fått bil før på sensommeren/høsten. Årsaken til at jeg har bil nå er fordi jeg fikk kjøpe en bil som egnentlig skulle stå som utstillingsbil og spekken matchet min helt perfekt. Pratet med selger akkurat når den kom inn til butikken og nevnte at jeg måtte ha bilen iht estimert avtale. Da fikk jeg kjøpe den butikken hadde fått inn. Griseflaks :)

Om de bare leverer 800 i 2020 er det mange som ikke får bil i år. I følge elbilstatistikk har de utlevert 770 eqc i år (inkl privatimport).
Veldig sjelden bil på veiene foreløpig, selv om jeg ser en og annen nå og da. Merker at det er en del som snur seg når jeg kjører og stopper opp på parkeringsplassen. Det vil sikkert roe seg i løpet av et års tid.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mathis

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 28. juni 2020, klokken 13:31
Øyvind.h var det ikke ca 800 stk EQC som skal leveres ut ila 2020? Mener jeg leste dette et sted. Men det var jo før Covid19. Mulig det har blitt forsinkelser?

BTW Har kjørt Edition 1886 et par ganger nå og det er en utrolig god bil :+1:

Det skal nok leveres mye mer enn 800 EQC i løpet av 2020. Vi er jo omtrent der nå, og det er først nå Daimler har satt opp tempo mot det norske marked. I følge sosiale media har det vært sagt at det skal leveres nærmere 2000 biler til Norge over sommeren. Noe optimistisk, men ser du i EQC sin facebook gruppe for Norge er det mange den siste tiden som sier de har fått beskjed om at bilen er på vei. Nå skal Mercedes visst nok være i gang med 3 skift igjen også.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Kitchendog

Skal hente min i morra! Oh happy day! Men jeg er usikker på hvor mange biler som egentlig er produsert. Alle jeg har sjekka ser ut til å ha stigende rammenummer etter hvordan de er produsert. De seks siste tallene mener jeg er produksjonsnummer. Hos meg er det 007297. Altså bil nummer 7297. Og den var ferdig produsert 06.06.2020.Ser at noen påstår at det er lagd langt flere, men det synes jeg virker rart.

Trond.m

#183
Det viser vel logistikken til MB, eller rettere sagt manglene ved den. Konas bil med vin nummmer ***006744 kom til Bremerhaven 14.5. Ingen kunne si når den ville komme til Norge. Først ble det sagt innen juni, men senere ble det endret til juli. Heldigvis fant vi en bil som var ankommet landet og avbestilt, så det ordnet seg til slutt takket være god service fra BOS Asker og Bærum.

boppus

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 28. juni 2020, klokken 13:26
Av flere tusen på venteliste i Norge har de vel bare levert noen få hundre så langt. Håper de kan måke ut store volumer i månedene som kommer.

Det er i hvertfall merkbart flere i gatebildet i nabolaget her.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Butare

Sitat fra: boppus på onsdag 01. juli 2020, klokken 14:00

Det er i hvertfall merkbart flere i gatebildet i nabolaget her.

Det er plutselig 4 stykker i garasjen min. Dette i tillegg til vår bil.

Trond.m

5 stk EQC i din personlige garasje er imponerende 😏

Butare

Sitat fra: TM på onsdag 01. juli 2020, klokken 20:52
5 stk EQC i din personlige garasje er imponerende 😏

Sa vel strengt tatt ikke at den var min alene. Det er mange som eier den sammen. Blant annet meg. Tror det er nærmere 250 biler. Men jeg skjønner spøken  :+1:

Trond.m

Noen som vet når de starter produksjon av 21 modellen ?

mathis

Nå pusher de EQC'er i et bra tempo. På tre dager har de levert ut 52 biler. Fortsetter de i dette tempo blir mange glade i juli. Selv har jeg akkurat fått beskjed fra selger at min bil er ankommet Bremerhaven og de håper den kommer med på neste båt.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

jevel

Fikk samme beskjed her også i går.

Skal bli spennende å se om de treffer en av ukene jeg er hjemme og jobber eller om det blir ekstra lang ferie i år i form av at man sitter på hytta og gleder seg til å hente ut bil :)

Peter123

Hei.
Skrev kontrakt 13.6-19, selger regnet med at bil ville komme til Kr.sand uke 29. Når tid skrev du kontrakt?

mathis

x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Peter123

Får håpe de kommer på samme båt.

Lassi

Sitat fra: TM på torsdag 02. juli 2020, klokken 16:20
Noen som vet når de starter produksjon av 21 modellen ?

Ble sagt september. Jeg har bestilt 21' modell med forventet levering oktober, men senest november så da blir det vel november...

Hadde vært kjekt om de slapp 21' specsene nå snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA