Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilling av EQC

Startet av JanIvar, torsdag 19. september 2019, klokken 11:58

« forrige - neste »

Butare

Da har jeg fått bekreftet at min bil er en av de som skal være på båten som er i Drammen 15.12. Utlevering i slutten av neste uke.

Trond.m

Sitat fra: Butare på torsdag 12. desember 2019, klokken 08:14
Da har jeg fått bekreftet at min bil er en av de som skal være på båten som er i Drammen 15.12. Utlevering i slutten av neste uke.
Heldig du 👍 Hvilket nummer hadde du ?

Butare


Trond.m

De første skal bli de siste  :'(
Nr 31 står igjen på kaien.

chargedup

Sikker på at det ikke er noe galt med bilen din TM og at bilen faktisk er klar på kaia? Merkelig strategi fra BOS/Mercedes at nr 31 blir stående igjen nå som de sender den største batchen EQC til Norge noensinne. Min bil var ferdig produsert i slutten av september ifølge skjermdump fra selger, men fikk ikke tilgang til nettsiden med hvor bilen er i løypa før den faktisk var ferdig produsert (etter bytte av drivakselbolt?) i November.
Uansett veldig kjedelig for din del!
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Trond.m

Har fått telefon fra MB Norge om at bilen nå visstnok skulle ha blitt prioritert og skal være frigjort for forsendelse. Men ikke tidlig nok til å bli med på båten som ankom Drammen i dag  :o

mathis

Vil tro at de prioriterer Norge i større grad rett over nyttår. Jeg håper det for deres del. Mtp Norge som et elbilmarked vill jeg i hvert fall sørget for å få bilen ut på veiene for å gjøre den mer synlig. Synlighet er god markedsføring i seg selv.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

mathis

På facebook begynner det å komme inn gledelige meldinger fra lykkelige nye eiere av EQC. Vi ser endelig noen tegn på at biler begynner å ankomme landet. Ikke 200 som var lovet, men en start.

For ca en uke siden ringer selger å sier min bil har fått ny dato. Fra mai til juni. I dag legger en fyr ut melding som har signert kontrakt i dag. Med da juli som leveranse.....? Jeg signerte i mai. Hvordan er dette mulig?

Og nå kjører Audi hardt med reklame på eTron sportsback til 500k'ish.  Mercedes er knyst. Jeg vil ikke påstå de skaper tillit hos nye kunder.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Electric cars in Norway

Mathis  :+1: ja jeg føler med deg. Har selv erfart å stå i "ventekø" på biler. Det er ikke gøy. Håper at du snart får kontra beskjed om at du får bilen tidligere :+1: jeg har kjørt EQC flere ganger og det er en kongebil :+1: se mine EQC videos på lenken under.

daktari

Så det var i Nederland alle fikk EQC i 2019? Wow mer enn 7000 leverte!

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Jøss. Forklarer dårlig tilgang i Norge. Kjipt å måtte vente litt lenger pga det, men forståelig og helt ok.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

4Matic Fanatic

Dette er vel bare en spøk, feilskrevet i grafen.
Gjelder nok totalsalg pr. bilmerke?

Trond.m

Og så klarte de ikke engang å levere det beskjedne målet på 200 biler til Norge i 2019 !. Det er for dårlig  >:(

daktari

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 28. desember 2019, klokken 21:27
Dette er vel bare en spøk, feilskrevet i grafen.
Gjelder nok totalsalg pr. bilmerke?
Eller en feil, det kan være. Nederland er større enn Norge, men det var voldsomme tall. Det var en post fra FB-gruppen Tesla owners worldwide.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på lørdag 28. desember 2019, klokken 21:57
Eller en feil, det kan være. Nederland er større enn Norge, men det var voldsomme tall. Det var en post fra FB-gruppen Tesla owners worldwide.
Samma hvor det kommer fra, dette er totaltall pr. bilmerke, man ser jo til og med host-toyota-host inni der, og alle vet hvor mye elbiler de lager...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA