Skrevet av Emne: Bestilling av EQC  (Lest 2361 ganger)

Øyvind.h

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Bestilling av EQC
« Svar #15 på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 13:15 »
Har egentlig signert på en graphite grey, men noen som har bilde av EQC i Selenite grey? Nærmere sølv så antakelig lettere mtp renhold/riper.
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 16:26 »
Har egentlig signert på en graphite grey, men noen som har bilde av EQC i Selenite grey? Nærmere sølv så antakelig lettere mtp renhold/riper.
Det at du nå er på «farge» betyr vel at du har bestemt deg for å opprettholde bestillingen ?

boppus

• Sr. Member
  • Electrons - it's not just for lightbulbs anymore
    • Vis profil
« Svar #17 på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 17:29 »
Den blåfargen er lekker men er vel bortimot like utilgivelig mot riper som svart. Mine to siste biler var grå så det bør bli noe annet nå.
Model S 75D 2018
EQC | bestilt
Model Y | bestilt
x Model S 85D 2015

Øyvind.h

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 18:06 »
Det at du nå er på «farge» betyr vel at du har bestemt deg for å opprettholde bestillingen ?
Går mot det nå ja. Kontrakten ble signert i mai, med forbehold om at prøvekjøring falt i smak. Produksjon estimert i april og levering mai.
Jeg har kikket en del på Etron igjen da den er en direkte konkurrent til eqc og den leverer bedre på en del områder. Og jeg liker designet. Men med hytte 20 mil unna kan jeg ikke kjøpe E50, og E55 blir for dyr. I det daglige merker jeg jo at X'en er nær perfekt for oss og vårt behov, og den leverer knallbra på en del av det tyskerne ikke får til. Men nå har jeg hatt Tesla siden 2013 så det er på tide å gå ut av komfortsonen. Blir det for ille kan jeg alltids bytte tilbake. Skal prøve å fokusere på alt Mercedes leverer bra på :)
Eksempelvis er visstnok appen dønn stabil og funksjonsrik.
« Siste redigering: torsdag 10. oktober 2019, klokken 18:09 av Øyvind.h »
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

mathis

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #19 på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 19:43 »
Går mot det nå ja. Kontrakten ble signert i mai, med forbehold om at prøvekjøring falt i smak. Produksjon estimert i april og levering mai.

Er dette et estimat du får på din side? Eller er det bilforhandler som har sagt dette til deg? Mener å huske at du har noe lavere tall enn meg på listen. Basert på hva jeg har blitt fortalt av en selger så tror jeg faktisk du kan regne med å få bilen din i april eller kanskje før. :)

Det jeg har hørt er at Mercedes har sagt de skal klare å levere opp mot 3000 biler til Norge før sommeren 2020. Er dette tilfelle vil det jo være naturlig å tenke at de som stod/står på listen mellom 1000/2000 får bilene sine rundt april. Eller mener dere det er skivebom tankegang?

Egil Fonn

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: fredag 11. oktober 2019, klokken 19:14 »
Kø nr. 593 og bestilling 04.dm. = Bil i produksjon 20.01.20.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace 2019 fra 31.05.19
MB EQC bestilt 04.10.19

mathis

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: fredag 11. oktober 2019, klokken 20:17 »
Hvor ser du dette? Jeg får ikke lenger logget på "min side".

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #22 på: fredag 11. oktober 2019, klokken 20:35 »
Hvor ser du dette? Jeg får ikke lenger logget på "min side".
Det ser bare selgeren din.

Øyvind.h

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #23 på: fredag 11. oktober 2019, klokken 20:49 »

Er dette et estimat du får på din side? Eller er det bilforhandler som har sagt dette til deg? Mener å huske at du har noe lavere tall enn meg på listen. Basert på hva jeg har blitt fortalt av en selger så tror jeg faktisk du kan regne med å få bilen din i april eller kanskje før. :)

Det jeg har hørt er at Mercedes har sagt de skal klare å levere opp mot 3000 biler til Norge før sommeren 2020. Er dette tilfelle vil det jo være naturlig å tenke at de som stod/står på listen mellom 1000/2000 får bilene sine rundt april. Eller mener dere det er skivebom tankegang?
Produksjon i april og levering mai var det selgeren sa etter at jeg ytret bekymring da fristen på bestilling før 5. oktober var utløpt og folk meldte at de fikk produksjonsslot i juni.
Mitt reservasjonsnummer var på ca 2000 sist jeg sjekket en uke eller to før fristen utløp.
Om Mercedes får opp produksjonstempoet og unngår forsinkende feil er det nok ikke urealistisk at mange får bil før sommeren ja.

I går kveld fikk jeg en tekstmelding fra BOS med lenke til min side og bestillingsstatus. Der står det egentlig ikke noe nyttig annet enn at bilen er i steg 1 - i bestilling.
Selger nevnte at jeg fortsatt kan justere utstyr, men usikker på om det gjaldt frem til jeg fikk SMS`en eller helt frem til produksjon neste år.

Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

mathis

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #24 på: fredag 11. oktober 2019, klokken 21:29 »
Det jeg er fortalt er at du kan endre på bestilling nærmest helt opp til den går i produksjon, og du vil få en melding rett før du går i produksjonsstart.

@TM Takk :)

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #25 på: lørdag 12. oktober 2019, klokken 07:45 »
Det jeg er fortalt er at du kan endre på bestilling nærmest helt opp til den går i produksjon, og du vil få en melding rett før du går i produksjonsstart.

@TM Takk :)
@Takk mathis. Bare å glede seg da. Men jeg ville ikke satse på at det kommer  en melding rett før produksjonsstart. Jeg fikk en SMS med link om at bilen min hadde endret status til produksjon. Da er det nok for sent å endre. Men det skal ikke være noe problem å endre rett før.
« Siste redigering: lørdag 12. oktober 2019, klokken 07:47 av TM »

boppus

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #26 på: lørdag 12. oktober 2019, klokken 17:20 »
Kø nr. 593 og bestilling 04.dm. = Bil i produksjon 20.01.20.

Javel? Kønummer tidlig 600 her, så får begynne å forberede salg av Teslaen.
Model S 75D 2018
EQC | bestilt
Model Y | bestilt
x Model S 85D 2015

Butare

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #27 på: mandag 14. oktober 2019, klokken 14:23 »
Jeg ville vært varsom med salg av eksisterende bil. Varslet produksjonsdato på bestilt bil er nå passert for min del. I appen står bilen enda "i bestilling".

Så jeg vet ikke. En av flere ting er åpenbart ikke til å stole på. Jeg vet ikke om det er informasjonen fra selger (som vel kommer fra datasystemene?), eller informasjonen som dukker opp i appen.

boppus

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #28 på: mandag 14. oktober 2019, klokken 20:19 »
Det blir nok overlapp med to biler en periode, men takk for omtanken.
Var innom selger i formiddag. Med kønummer tidlig 600 er min i produksjon i slutten av januar. Levering en måned senere.
Model S 75D 2018
EQC | bestilt
Model Y | bestilt
x Model S 85D 2015