Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan bilen leveres med vinterdekk istedenfor sommerdekk?

Startet av emphezis, torsdag 19. september 2019, klokken 01:09

« forrige - neste »

emphezis

Hei.

Lurer på om bilen alltid leveres med sommerdekk eller om Tesla tilpasser dette til årstiden? Hvis jeg kjøper en inventory-bil og skal hente den ut i desember, vil den da bli levert med sommerdekk? Eller kan jeg be om at felgene jeg velger skal leveres med vinterdekk isteden?
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

GOS

Sitat fra: emphezis på torsdag 19. september 2019, klokken 01:09
Hei.

Lurer på om bilen alltid leveres med sommerdekk eller om Tesla tilpasser dette til årstiden? Hvis jeg kjøper en inventory-bil og skal hente den ut i desember, vil den da bli levert med sommerdekk? Eller kan jeg be om at felgene jeg velger skal leveres med vinterdekk isteden?

Om du ikke har bestilt vinterdekk så får du kun sommerdekk på. Har du bestilt vinterdekk i tillegg så får du de lagt på om du tar ut bilen i desember.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Muffinman

Alle biler leveres med sommerdekk. Man kan kjøpe vinterdekk i tillegg, og få de montert i vinterhalvåret. I så fall blir sommerdekkene sendt med.

Man kan altså ikke få levert bilen med vinterdekk istedet for sommerdekk.

Sense

Nei, det stemmer.
Min første model S ble levert i kaldeste februar og fikk bilen levert med såkalte "helårsdekk", selv om jeg hadde bestilt vinterdekk ekstra.
Da måtte jeg kjøre forsiktig med helårsdekkene til dekkforhandleren Tesla hadde avtale med, for bytte.
Tror det fortsatt fungerer slik. Ihvertfall betalte jeg for vinterdekk med Tesla-felger til min Raven. De må hentes hos en dekkforhandler når snøen kommer, men de legger i det minste om hjulene for meg.

Muffinman

Begge våre ble levert på vinterdekk ihvertfall. Første gangen måtte jeg lempe sommerhjulene inn i bagasjen mens de som utleverte bilen stod og så på, for de kunne visst ikke røre noe i tilfelle det ble ødelagt. Redd for å bli saksøkt?  Andre gangen hadde jeg avtalt på mail at jeg skulle ha med sommerhjulene i bilen og hadde avtale på dekkverksted for å flytte dekkene på annen felg rett etterpå. Da hadde de likevel sendt hjulene til dekkhotell, og måtte på verkstedet for å finne sommerhjul til meg. Men denne gangen fikk jeg hjelp til å lempe dem inn i bilen  :laugh:

emphezis

Ok. Takk for svar :) Som jeg tenkte forsåvidt...

Jeg ønsker egentlig å kjøpe min bil med 19" felg og vinterdekk (blir jo levert sent i 4. kvartal = vinter). Og heller kjøpe til sommerdekk/-felg selv, men dette er altså ikke mulig?

(Noen som har erfaring med Model S og 21" vinterhjul forresten?)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA