Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlig at den ikke starter på første forsøk? I-Miev 2012

Startet av ABA, onsdag 25. september 2019, klokken 17:26

« forrige - neste »

ABA

Først skrur man på sikring, og så vrir man ett hakk lenger for å slå på hele bilen.
Idet jeg skal slå på hele bilen, har jeg i noen få tilfeller opplevd at den ikke skrus på- at jeg på prøve noen flere ganger. Er det normalt/hva kan det skyldes?
I Miev 2012mod, gått 61.000 km.
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

ok67

Har også opplevd det nokre få ganger. Fellesnevneren ser ut til å vere at eg vrir nøkkelen fort rundt. Skjer ikkje dersom eg stoppar litt med tenninga på før eg vrir vidare til start. Har også funne at når den ikkje startar så kan det fungere å holde den ei god stund i start posisjonen, dvs. nokre sekund
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

engolf

Har också upplevt liknande några gånger, men då på grund av att jag varit lite för snabb med att släppa tillbaka nyckeln från startläge.

TB

Virker som Mitsubishi har laget en "startmotor simulator" på å starte trillingene.
En må holde en liten stund i startposisjon for å "få start".
Har også opplevd at den ikke starter, og en må da prøve igjen.

Om en holder til det sier "pling" fungerer det (etter min erfaring) alltid.
I motsetning til på fosilbil med startmotor er det ikke farlig å la "startmotor" gå for lenge..  :D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

ABA

Mitsubishi I-Miev 2012-modell

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA