Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

InControl 19B SOTA incoming!

Startet av xref, onsdag 18. september 2019, klokken 20:15

« forrige - neste »

Trapper

Har hatt 19B siden i går og nå er alle ikoner/informasjon tilstede i flisene "Min EV", "Økodata" og "Kjøretøyinnstilling". Fikk svart infotainment- og klimaskjerm de første ca. 5 minuttene etter oppstart ved retur fra jobb i dag, tror det har med at USB-minnepinne med musikk var valgt som kilde for media. Oppstart etter tur innom butikken etter å ha skiftet kilde til DAB gikk i hvert fall som normalt. Nå husker bilen hvilken låt som ble spilt siste kjøretur. Men, svart skjerm en god periode etter oppstart er ikke bra.

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: Trapper på fredag 20. september 2019, klokken 16:08
Men, svart skjerm en god periode etter oppstart er ikke bra.
Vet du hvilken versjon av telematikkmodulen du har? InternettetTM sier at løsningen på svarte skjermer er telematikkversjon 16.2.

Jaro

Har også fått 19b gjennom SOTA.  Måtte først oppdatere til H228 v2 hos forhandler før de ville sende over 19b.
Det virker som at alt som er i oppdateringen fungerer slik det skal. Litt tidlig for konklusjoner, men creepe mode, ikoner osv. ser ut til å fungerer slik det skal.  Kjapp respons, ingen lagg, rask oppstart er noe av det jeg umiddelbart registrerte som vellykket.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Trapper

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på fredag 20. september 2019, klokken 22:17
Sitat fra: Trapper på fredag 20. september 2019, klokken 16:08
Men, svart skjerm en god periode etter oppstart er ikke bra.
Vet du hvilken versjon av telematikkmodulen du har? InternettetTM sier at løsningen på svarte skjermer er telematikkversjon 16.2.
Nei, telematikkinformasjonen vises ikke. H228 + et par andre ble utført for 1,5 mnd. siden og etter det vises ikke versjonsnummeret.

Caman

Har kjørt ett par dager på denne versjonen nå.
Oppdaget at GOM nå estimerer kortere rekkevidde enn på S19A.
Jeg har hatt estimert 425km på S19A, og GOM viser nå 325km ved 100%.
Andre som opplever det samme?

Har heller ikke mulighet lenger til å resette GOM ved hjelp av gass og brems...
2019 First Edition, Corris Grey, Oyster interior, 22" diamond cut rims.
Norway.

InControl: S19B_19.35.4-418001
Telematics: 16.2 updated to "invisible"
Updated BCM
Updated H228

knutmy


Kanutten

Sitat fra: Caman på søndag 22. september 2019, klokken 12:18
Har kjørt ett par dager på denne versjonen nå.
Oppdaget at GOM nå estimerer kortere rekkevidde enn på S19A.
Jeg har hatt estimert 425km på S19A, og GOM viser nå 325km ved 100%.
Andre som opplever det samme?

Har heller ikke mulighet lenger til å resette GOM ved hjelp av gass og brems...

425km er jo helt utopisk. 325 høres mer riktig ut - det stemmer i hvertfall bra med min.

Tellus

GOM aldri over 325 km skal visstnok være en feil. Personlig bryr jeg meg ikke om GOM, men den har i det siste ligget på rundt 385 km ved fulladet bil.

Hvis jeg kjører motorvei så vet jeg at jeg har litt mindre rekkevidde. Ved landeveiskjøring litt lengre.

Nå som der snart blir kaldere er det bare å forberede seg på enda kortere rekkevidde.

Chimp

Det er ikke utopisk, det er forskjell på folk og bil. Kommer an på hvor lett man er på høyrefoten, hvor man vanligvis kjører og dermed bilens datagrunnlag, felger.

Nå kryper rekkevidden på GOM nedover ettersom det blir kaldere, jeg havner også på 3-tallet gjennom vinteren. Men har til gode å se det i sommer.


Og ja 325 er en bug, svakt at det ikke er fikset i siste versjon da.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Chimp på mandag 23. september 2019, klokken 06:40
Og ja 325 er en bug, svakt at det ikke er fikset i siste versjon da.
Nja. Vet vi at det er kun infotainment som styrer dette da, kan jo være sammenheng med andre manglende oppdateringer på denne spesifikke bilen, H228 osv?

Tellus

Jeg fikk 19A for noen uker siden og har ikke denne buggen så jeg tipper den kom med en av telematikkmoduloppdateringene. Jeg er fortsatt på 14.2 der.

Chimp

Jeg har ikke oppdatert siden mars, står på 18d 14.2
Så dette er en bug introdusert i en nyere versjon av et eller annet:)

Caman

Min er oppdatert fullt på alle enheter, og jeg vet at i overkant av 400 er realistisk for meg. Dette var en bug på tidligere versjoner også, men ble overrasket at den er tilbake. Derfor er jeg interessert i om andre opplever samme bug.
Bortsett fra det finner jeg første utgaven av S19B til å være relativt lytefri, med flere rettinger.
Ikke 100% i mål med ryggekamera enda, men svært nære.
Og godt med Android Auto.
2019 First Edition, Corris Grey, Oyster interior, 22" diamond cut rims.
Norway.

InControl: S19B_19.35.4-418001
Telematics: 16.2 updated to "invisible"
Updated BCM
Updated H228

Eon

Jeg oppdaterte til S19B i går kveld. Ladet i natt, og da fikk jeg GOM på 325. Forøvrig virker alt som det skal. Vesentlig mindre lag på ryggekamera, og alle ikoner dukket opp som de skulle.
First Edition, photon red, 22'' hjul med carbon inserts, performance seter
Software: S19B_19.40.4-436082 og TCU: Ukjent etter siste oppdatering

Tellus

Måtte du kontakte forhandler eller dukket den bare opp ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA