Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk

Startet av sinhal, mandag 17. desember 2018, klokken 16:03

« forrige - neste »

magnetic

#45
God video hvor eigeren av performance modellen skal skifte til vinterdekk

https://www.youtube.com/watch?v=UhsL_crksjo

Den tykke ishockey pucken som jekk/karosseri mellomlag gjør mange jekker uaktuell pga, liten klaring.
Selv har jeg saget opp ett gammelt bildekk med baufil, og bruker det som mellomlag, for å beskytte karosseri og bedre friksjon. Den tar mindre plass enn den pucken. 

olavxxx

Jeg har en Jack pad fra Jula. Viktig å sentrere

magnetic

Orginal dekka er litt spesielle, med innebygget lyd isolasjon. Så det er best å plugge de ved punktering.

https://www.youtube.com/watch?v=qqFWt4POrXo

E_S

Sitat fra: magnetic på tirsdag 25. desember 2018, klokken 08:46
Orginal dekka er litt spesielle, med innebygget lyd isolasjon. Så det er best å plugge de ved punktering.

https://www.youtube.com/watch?v=qqFWt4POrXo

Det er ikke noe Tesla-spesifikt, mange dekkprodusenter har begynt med slike dekk nå.
:)

magnetic

#49
Er litt skeptisk til å kjøre rundt på 45psi dekktrykk (har klart meg fint i alle år med 32psi i 200km/t haha).
Dekk på bilen min har 32psi som standard og det funker fint, med god komfort og trygge kjøreegenskaper i god fart + jevn slitasje. Bedre veigrep/gummikontakt blir det og.
At teslaen liker høyere psi for å spare noen watt (og kjøre rundt på stylter (steinharde dekk haha) er for så vidt greit. Men så gniten (rekkeviddeangst) er ikke jeg. Så litt mer komfort/mykhet og mindre støy er å foretrekke.
Men siden M3 har en sånn masekopp i displayet, så kan det bli slitsomt og tukle med dekktrykket. (får hive sensorene i en trykkboks haha).

Her er en fyr som får TPMS varsel i displayet ved 43psi på M3
Tesla is One Step Closer to Fully Self Driving!!!

https://youtu.be/5s1sjVUFU2I?t=627




ok67

Korleis er det med TPMS-sensorane om du kjøper hjul av ein annan leverandør enn Tesla? Er det berre å sette på hjula med uoriginale TPMS-sensorar og alt fungerer, eller må det gjerast noko hokuspokus for å få det til?
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

fonberg

Sitat fra: ok67 på lørdag 29. desember 2018, klokken 22:16
Korleis er det med TPMS-sensorane om du kjøper hjul av ein annan leverandør enn Tesla? Er det berre å sette på hjula med uoriginale TPMS-sensorar og alt fungerer, eller må det gjerast noko hokuspokus for å få det til?

Sensorene er ikke proprietære til Tesla, og alle seriøse dekkleverandører skaffer også sensorer (til ulike bilmodeller) i dag.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Daniel80

Er det samme TPMS (dekktrykk sensorer) til både S/X og 3?
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Daniel80

Sitat fra: Daniel80 på mandag 13. juli 2020, klokken 14:40
Er det samme TPMS (dekktrykk sensorer) til både S/X og 3?

Svaret var ja, de har samme delenummer :)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA