Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Radial: løp å kjøp.... :+1: MG'en er  en kongebil til sitt bruk.

Samco

En gubbe har skifta ut litt på sin MG ... for litt bedre kjøre egenskaper.


https://youtu.be/mTE5bLZWw10

Electric cars in Norway

#197
Takker Samco  :+1: Ja det er en handlingens mannn :+1: dyktig kar som vet hva han snakker om. Og så fikk han montert på mye bedre fjærer som reagerer raskere enn de orginale og er stivere og kontrollerer bilen bedre og mer presist. Og bedre for de i baksete også :+1: De byttet foran og bak på 2,5 timer. Det er godt jobbet men de er jo proffer. 

Ja de fjærene bør kansje sjekkes opp via forhandler her og eventuelt be om få de montert på dersom det er "de gamle som gynger" som står på den aktuelle bilen. Men han sier jo selv at de er nå til testing.  Han sier jo at han skal legge ut en film til om noen uker.

Se bilde av begge hentet fra videoen. Kansje det er en garantisak hvis det er veldig store forskjeller og mer "båt gynging" med de opprinnelige færene foran og bak. Jeg vet ikke for jeg har enda ikke fått kjørt bilen, bare sittet inne i bilen. Flott bil og stor som e-Niro men til nesten halve prisen (og halve batteripk og andre mangler). Men helt klart myyye bil for pengene slik jeg ser det. Gleder meg til kjøre denne :+1:

Samco, vet du noe mer om dette i forhold til de bilene som er blitt solgt i Norge ift fjæroppsett? Nye eller gamle?

Electric cars in Norway

Sjekket hjemmesiden i lenken til hans video og der står det dette:

NEW FOR MG ZS SUV (PETROL AND EV)
MG ZS SUV dynamic suspension kit. We are currently developing a full monotube suspension kit using Bilstein monotube dampers and optimised spring rates. It will provide a much more dynamic proposition with the maturity of ride control expected from VHS Ltd. Contact us for details and to register your interest.

Also in development, a Bilstein damper kit to provide comfort and confidence by controlling the additional mass of the MG ZS EV.

https://www.vehiclehandlingsolutions.com/products/

Radial

Siste jeg ville vurdert på en ZS EV er ny demping og fjæring for aktiv kjøring😄

Hot-fix med no hacking for å få timer på preheat, og litt fjerning av alarmer derimot 😎😎😎
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Samco

Kom tilfeldig over denne er det virkelig slik man må pre heate MGn?
Kansje et tips til eiere eller fremtidig eiere ?


https://youtu.be/i6CNkBuG17o

EV-FTW

Jepp, er slik en må pre heate den. Rett og slett.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Radial

Får håpe de kommer med ny software i bilen for preheat, valgbare varsler, og ett varmeteppe for batteriet feks.

Da blir det kjøp!

Sistnevnte kunne man nesten montert selv og.. ganske lett tilgang til batteriet der😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

1000kwh

Første på Finn: https://www.finn.no/172187582

15000,- over nypris og 50 kwh batteri :D

Radial

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 05. mars 2020, klokken 20:20
15000,- over nypris og 50 kwh batteri :D

Optimist han der  :laugh:
Jaja, får med vinterdekk ser det ut som da, er jo ett par kroner det hvis han kjøpte av forhandleren til 12500kr  :o
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

1000kwh

Ja, glemte vinterdekk! Men bilen er gått 2300 km og MG melder ingen leveringstid..

EV-FTW

#206
Bil hos forhandler med vinterdekk og det utstyrsnivået han har er ca 282 000 med metallic lakk, og 5000 mindre uten. Jeg ser han har sotet rutene bak på bilen, dette koster rundt 4-6000 avhengig av hvor man gjør dette. Og den er lakkbehandlet, som også koster noen tusen.

Med andre ord tjener denne selgeren ikke noe på å selge bilen sin.
Han selger for mindre enn hva de koster nye i butikk.
Spørsmålet blir om han får solgt grunnet ukjent merke og usikkerheten rundt dette. Tipper den hadde solgt for 260 000. Men, kan være han får prisforlangende også.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

gigafactory

Den så mildt sagt bedre ut enn Leafen side om side i hvert fall, smart bildevalg  :D

Electric cars in Norway

#208
Den på Finn må nok kanskje enda litt ned i pris slik at pris inkl vinterdekk er mitt under butikkpris med samme utstyr.

Det  er jo en brukt bil. Det finnes ikke ventetid i butikk på disse bilene.

Prisen synes jeg er helt grei og det er mye bil for pengene, slik jeg ser det. Dersom man bare har et tilpasset elbil kjøre behov i hverdagen.

Har ikke selv kjørt den - bare sittet i den inne i butikk. Innvendig syntes jeg at den var like stor som e-Niro og det er det nok mange som setter pris på til den prisen. Men 64 batteriet fra e-Niro følger ikke med da...  :) :)

For mange sitt bruk/behov hadde den vært en super hverdags elbil. Og så kan de det gjelder heller bruke annen bil de få gangene de hadde hatt behov for det. Leie bil er også et alternativ.

Den lave prisen på MG er gull verdt for de som ønsker elbil men ikke vil legge så mye penger i bilen ved kjøp. Det er mange av de, tror jeg.

EV-FTW

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 06. mars 2020, klokken 08:17
Den på Finn må nok kanskje enda litt ned i pris slik at pris inkl vinterdekk er mitt under butikkpris med samme utstyr.

Det  er jo en brukt bil. Det finnes ikke ventetid i butikk på disse bilene.

Prisen synes jeg er helt grei og det er mye bil for pengene, slik jeg ser det. Dersom man bare har et tilpasset elbil kjøre behov i hverdagen.

Har ikke selv kjørt den - bare sittet i den inne i butikk. Innvendig syntes jeg at den var like stor som e-Niro og det er det nok mange som setter pris på til den prisen. Men 64 batteriet fra e-Niro følger ikke med da...  :) :)

For mange sitt bruk/behov hadde den vært en super hverdags elbil. Og så kan de det gjelder heller bruke annen bil de få gangene de hadde hatt behov for det. Leie bil er også et alternativ.

Den lave prisen på MG er gull verdt for de som ønsker elbil men ikke vil legge så mye penger i bilen ved kjøp. Det er mange av de, tror jeg.

Prisen han har satt er under prisen på bilen i butikk inkl vinterdekk.

Om enn ikke så mye under da😃
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA