Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

AlfaPolo

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:00
Alfa.. fint. Håper du gir oss her inne en tilbakemelding på hva du tenker etter prøvekjøring  :+1: :+1:
Bilen var en veldig positiv overraskelse. Med mine 190 cm satt jeg godt fremme, og hadde grei benplass og takhøyde når jeg satt bak. Bagasjerommet imponerte også i størrelse. Glasstaket og den relativt store cupeen samt god støydemping gjorde at jeg knapt kunne tro at den kun koster 250k.

Forhandleren hadde mange som skulle prøvekjøre, så jeg fikk kun testet bilen i 30 minutter. Det ble en tur fra Åsane til NHH på motorveien med retur rundt Eidsvågneset. Bilen er komfortabel å kjøre. Personlig mener jeg at den kunne vært både sprekere og fastere i understellet, men jeg er nok miljøskadd etter å ha kjørt Alfa Romeo.

Selger fortalte meg at det kommer 200 biler til Norge i første batch. Han kunne også fortelle at de skulle innom tectylbehandling i Drammen før de kommer ut til forhandlerne.

Trillebille

Vittig - lånte den samme bilen i går formiddag, kjørte motorveien til Eidsvåg, rundt Helleneset og tilbake på motorveien  :)

Jeg er nok ikke like positiv som deg, men var generelt positivt overrasket over bilen.

Ankepunktene mine er:
- Førersetet er kort i sitteflaten, og har ingen reguleringsmuligheter på selve sitteputen (stolen kan reguleres frem/tilbake, tiltes i ryggen og opp og ned).
- Passasjersetet kan bare reguleres frem/tilbake og tiltes i ryggen - ikke opp og ned.
- Ladeluken var ikke spesielt betryggende laget
- Jeg opplevde at det var en del mer utenfra-støy i bilen enn i min 2013 Leaf
- Den digitale opplevelsen ble litt ødelagt av at systemet gikk tregt når man startet bilen (så ble det betre etterhvert).
- Motoren lå veldig åpent i motorrommet
- vel trigger-happy filholderassistent

Postive overraskelser
- mange  fancy duppeditter som filholdingsassistent, adaptiv cruisecontroll (som funka ganske bra), lys i sidespeilet som lyser når det ikke er trygt å skifte fil.
- Skjermen, innstillingene og GPS-en virket å fungere veldig bra. Litt enkelt system, og fikk dessverre ikke testet Android auto eller Carplay.
- Relativt god plass i bagasjerommet
- Kult med panoramatak (men solskjermingsduken var ikke imponerende, hverken mtp. solskjerming eller mtp. løsning der jeg fort mistenker at den kan bli skadet av barn/last i bilen).

paalao

#167
Jeg sendte mesage til MG Europa anngående salgsted i Stavanger:

" Who is going to be the dealer in Stavanger Norway and when can we testdrive and order one from them?"

Svaret var: "Hi Pål! We will announce it on our website by beginning of Feb. You can already submit your request for a test drive on our website and our distributor will get in touch with you once the dealer is announced. Best regards, MG team"

Jeg har lagt inn ørten requests allerede og ikke hørt noe. Da renger jeg også med at de vil levere fra den nye forsendelsen som er gikk fra Kina i slutten av september. Den skulle leveres fra båt til Drammen og i Holland. Og jeg regner da med at de kan levere på et par uker.

Electric cars in Norway

Takker AlfaPolo og Trillebille for gode rapporter :+1:

paalao

Det er nå mulig å få prøvekjørt og bestilt MG ZS EV hos flere forhandlere.


MG FORHANDLERE:

Birger N. Haug - Oslo, Gardermoen, Rud og Follo

Sandegruppen – Bergen

Adserø Bil - Trondheim

Kverneland Bil - Stavanger

Moss Autocenter

Fredrikstad Autocenter

Bilkompaniet Hamar

Bilkompaniet Lillehammer

Branko's Auto – Vestfold


Det vil komme flere forhandlere fortløpende.


Samco


Pelle21

#171
Ser at flere forhandlere har lagt på nesten 10.000kr på den tidligere annonserte prisen. Er dette en prisøkning eller er det nå inkl levering og klargjøring?
Ser det samme også i konfiguratoren på MG's hjemmeside

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

chrgod

Sitat fra: Pelle21 på torsdag 23. januar 2020, klokken 00:37
Ser at flere forhandlere har lagt på nesten 10.000kr på den tidligere annonserte prisen. Er dette en prisøkning eller er det nå inkl levering og klargjøring?
Ser det samme også i konfiguratoren på MG's hjemmeside
Kjedelig med prisøkning. Men noe av grunnen er kanskje at det nå er inkludert Tectylering i Norge, før bilene sendes ut ( som nevnt tidligere i tråden). Det er nok lurt, og koster vel raskt 3000kr.
2022 Tesla Y

Daniel_0007

Sitat fra: chrgod på torsdag 23. januar 2020, klokken 10:39
Sitat fra: Pelle21 på torsdag 23. januar 2020, klokken 00:37
Ser at flere forhandlere har lagt på nesten 10.000kr på den tidligere annonserte prisen. Er dette en prisøkning eller er det nå inkl levering og klargjøring?
Ser det samme også i konfiguratoren på MG's hjemmeside
Kjedelig med prisøkning. Men noe av grunnen er kanskje at det nå er inkludert Tectylering i Norge, før bilene sendes ut ( som nevnt tidligere i tråden). Det er nok lurt, og koster vel raskt 3000kr.

er nok fort 4-5000 for tectybehandling men de får nok kvantums rabatt, mener at det stod levering inkludert før de satte opp prisen men fortsatt er denne bilen som gir mest elbil på penga.
Model 3 2019 LR Rwd

a

Jeg sjekket registreringsdata på EB22699 - den blå bilen som er avbildet her: https://www.tv2.no/broom/11155906/

Den er IKKE godkjent for taklast, som jeg mener å huske at denne skulle være. Er det noen som vet om
det evt. bare gjelder disse første bilene som ble registrert i desember?

https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop%2Bog%2Bsalg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EB22699

gigafactory

Det at det ikke er oppgitt i vognkortet betyr ikke nødvendigvis at typegodkjenningen mangler. Samme gjelder f.eks. Kia Soul som har også "ikke oppgitt", men den kan ta 75 kg. Det står i MG ZS EV sin instruksjonsmanual at den tar 75 kg, så da gjør den det.

Mateusz

Ja, mener at det er bra tegn at det står ingenting eller ikke oppgitt.
Når det står 0 (null) så er det ikkje godkjent.
Men det er MG som skulle sørge for at riktig last i kg er oppgitt i vognkortet.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

arthur

Ifølge Vegdirektoratet er det bilfabrikanten som bestemmer maks lastevekt på bilene. Dette enten angis i typegodkjenning - inkludert i registrerings-dokumenter/vognkort) - i instruksjonsbok eller på annen måte.

https://www.dinside.no/motor/nei-elbilist---dette-er-ikke-lov/70644138
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Er det noen som har fått prøvekjørt bilen og sett litt nærmere på rekkevidde relaterte saker? Og har noen fått testet lading?
Nå har jeg lest mange gode tilbakemeldinger på interiør og utvendige forhold ved bilen. Men savner det jeg spør om. Bjørn Nyland sine thailandske videos er gode. Men hvordan håndterer bilen en norsk vinter og den har heller ikke varmepumpe.
Er det noen som vet mer om dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA