Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

Tin

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 24. desember 2019, klokken 08:20
Tin :+1: :+1: herlig info og fint du deler den :+1: :+1: Var det BNH Oslo ved Brobekk du var på? Det var de jeg ringte og jeg tror de har en rød en. Var det den? Når kan bilen prøvekjøres og bestilles? Jeg får ikke reist inn å sett på den før over nyttår når jobben starter opp igjen.

Det stemmer nok. BNH Haraldrudveien 9 i oslo. Var en rød som stod der. Fikk ikke pratet så mye med noen, men fikk inntrykk av at flere biler kommer og prøverkjøring starter opp rett på nyåret. Alle brikker er ikke helt på plass tror jeg, men det nærmer seg.

Var gode, litt myke, seter og jeg satt godt i bilen. Fint førermiljø. Klart, forventningene var ikke så store når prisen er det den er, men må si den overrasket meg. Ikke lengdejusterbart ratt, men funket greit for meg. (183cm). Fikk til og med helt grei plass bak meg selv. :)


Electric cars in Norway

Takker Tin for god info.  :+1:

Jeg gleder meg til å se bilen over nyttår der inne i Oslo.

Se denne engelske videoen som ble lagt ut i dag. Veldig bra.
https://www.youtube.com/watch?v=bWFEvHGnw7Y

paalao

Sitat fra: Tin på tirsdag 24. desember 2019, klokken 11:19
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 24. desember 2019, klokken 08:20
Tin :+1: :+1: herlig info og fint du deler den :+1: :+1: Var det BNH Oslo ved Brobekk du var på? Det var de jeg ringte og jeg tror de har en rød en. Var det den? Når kan bilen prøvekjøres og bestilles? Jeg får ikke reist inn å sett på den før over nyttår når jobben starter opp igjen.

Det stemmer nok. BNH Haraldrudveien 9 i oslo. Var en rød som stod der. Fikk ikke pratet så mye med noen, men fikk inntrykk av at flere biler kommer og prøverkjøring starter opp rett på nyåret. Alle brikker er ikke helt på plass tror jeg, men det nærmer seg.

Var gode, litt myke, seter og jeg satt godt i bilen. Fint førermiljø. Klart, forventningene var ikke så store når prisen er det den er, men må si den overrasket meg. Ikke lengdejusterbart ratt, men funket greit for meg. (183cm). Fikk til og med helt grei plass bak meg selv. :)

Jeg er 186 og relativt feit, får jeg plass i den? :D

EV-FTW

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. november 2019, klokken 19:07
Sitat fra: Øyst1 på torsdag 07. november 2019, klokken 12:56
Synes det er dumt, da alt jeg leser av tester og kundeopplevelse fra England er svært positive.

Til prisen virker det å være en veldig konkurransedyktig bil!

Med bare 3 stjerner i kollisjonstest (for fossilutgaven) er det vel begrenset hvor stor appell denne ville hatt i Norge? Riktignok kan den nok presses opp i 4 stjerner ved å inkludere masse førerstøttesystemer som standard, men "standarden" i dag er jo minst 4 stjerner uten slike systemer og 5 med.


Du var så veldig på å snakke MG ned med sine tre stjerner, men har vært stille fra deg når den nå fikk enormt bra score og fem stjerner. Helt oppe med de beste!

Hva er din kommentar nå?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

jkirkebo

Sitat fra: Øyst1 på lørdag 28. desember 2019, klokken 23:51
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. november 2019, klokken 19:07
Sitat fra: Øyst1 på torsdag 07. november 2019, klokken 12:56
Synes det er dumt, da alt jeg leser av tester og kundeopplevelse fra England er svært positive.

Til prisen virker det å være en veldig konkurransedyktig bil!

Med bare 3 stjerner i kollisjonstest (for fossilutgaven) er det vel begrenset hvor stor appell denne ville hatt i Norge? Riktignok kan den nok presses opp i 4 stjerner ved å inkludere masse førerstøttesystemer som standard, men "standarden" i dag er jo minst 4 stjerner uten slike systemer og 5 med.


Du var så veldig på å snakke MG ned med sine tre stjerner, men har vært stille fra deg når den nå fikk enormt bra score og fem stjerner. Helt oppe med de beste!

Hva er din kommentar nå?

At det er veldig bra at de har fikset dette, men lurer litt på hvordan de klarte det uten en større redesign? Mulig de kunne bruke resultatene fra fossilversjonen for å fikse det som var mest problematisk. Bl.a trengtes vel nye airbags, nye setebelter og nye nakkestøtter ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

EV-FTW

For det første er bilen mye stivere, noe som viser tydelig om en sammenligner sidekollisjonen på begge bilene. Videre har de fått aktiv stramming av selene i baksetene, som forbereder optimalt før kollisjon.
Den har fått langt flere førerassistanse systemer. Vil også tro det er gjort en del andre grep, siden den er en av de sikreste bilene på markedet nå.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

nilka

Var innom Og så på bilen i går hos Birger N. Haug i Oslo. Jeg må si jeg er imponert. Var jo toppmodellen de hadde inne, ikke at jeg kan skjønne at noen vil velge noe annet når man ser hvor mye ekstra du får med for de 20.000.
Bilen føltes langt mer eksklusiv enn Nissan Leafen (2013) modellen jeg har. Ting virka solid og godt sammenskrudd. Infotainmenten fungerte svært godt av det jeg kunne prøve og responderte raskt.
Og bilen har svært god plass. Er 188 og satt greit. Taket kunne kanskje vært noe høyere men jeg sitter helt greit foran og overlevbart baki også særlig i midten hvor man får mer ut av det å sitte under panoramataket. Og når vi snakker panoramatak, det er utrolig lekkert gjort.
Gleder meg til å få prøve bilen på norske veier og føre for om forbruket er rundt det jeg har sett så langt er dette en sikker vinner.

Counterpointer

Er det 250 k med eller uten vinterdekk for toppmodell?

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

EV-FTW

Ingen biler leveres med 2 hjulsett om det ikke er spesifisert. Så i dette tilfellet må du legge på et ekstra sett med dekk og felg og betale ekstra for alle fagene foruten hvit. Så regn 15 000 - 20 000 ekstra oppå de 250 000.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Noen som aner hvem som blir forhandler her i Stavanger og når det kommer bil på utstilling i området?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Counterpointer

Sitat fra: Øyst1 på søndag 29. desember 2019, klokken 14:16
Ingen biler leveres med 2 hjulsett om det ikke er spesifisert.
E-tron har vinterpakke hvor vinterhjul er inkludert, sikkert flere også. Det er ikke standard, men siden dette er en ny kinesisk billigbil så kunne det vært en ide.

Seat hadde jo stor suksess med all inklusive Mii leasing.

nilka

Fikk oppgitt fra forhandler at de regnet med vinterhjul ville koste 15.000,- men de var fortsatt ikke helt sikre. De var heller ikke sikre på om MG ville tilby hjemmelader til de første slik de har gjort i andre land.

Blir spennende å høre hva som skjer de skulle ha det mest av infor 6. Januar og så vidt jeg vet regner de med å ha biler klare fra rett etter det.

EV-FTW

#118
Sitat fra: knut.aulie på søndag 29. desember 2019, klokken 18:20
Sitat fra: Øyst1 på søndag 29. desember 2019, klokken 14:16
Ingen biler leveres med 2 hjulsett om det ikke er spesifisert.
E-tron har vinterpakke hvor vinterhjul er inkludert, sikkert flere også. Det er ikke standard, men siden dette er en ny kinesisk billigbil så kunne det vært en ide.

Seat hadde jo stor suksess med all inklusive Mii leasing.


Som sagt, sjeldent biler har to hjulsett standard.
Men det finnes kampanjer, og da er det spesifisert.

Pr. nå er der ingen kampanje på MG, men kan jo være det kommer en slags lanseringskampanje. Prisen er så rimelig uansett at jeg tviler litt🤔
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

tornaldo

Må jo være mye bedre å kjøpe f.eks. vinterdekk fra en annen aktør som faktisk konkurrerer i markedet for dekk og felg, og etter all sannsynlighet kan tilby like bra varer til billigere pris?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA