Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

jman76

MG sier de skal satse i Europa, da må de selge biler i Norge. Det ordner seg nok til slutt. Det er nok noen der ute som ser at det er bil det kommer til å gå et bra volum av.
http://www.bilnytt.no/subscriber/showArticle.aspx?articleID=7617

EV-FTW

https://www.tv2.no/broom/11062380/

Da er det et nytt forsøk.

Jeg er spent på bilen, håper den blir mulig å prøvekjøre i nærheten.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

Øyst1 prøvekjøring kanskje i løpet av neste år :+1: ikke i år - det er vel alt vi vet nå....tror jeg.   :D :D

EV-FTW

#48
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 14. desember 2019, klokken 12:34
Øyst1 prøvekjøring kanskje i løpet av neste år :+1: ikke i år - det er vel alt vi vet nå....tror jeg.   :D :D

De har biler på lager, og kan bestilles i januar. Det vil i mitt hode si at de kan levere biler temmelig fort. Håper det også da fort kommer biler for prøvekjøring.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Tom Stabell

Hei,

Prøvekjøring og utlevering til kunde vil skje i løpet av januar/februar 2020.

Electric cars in Norway

Tom Stabell :+1: :+1: jeg gleder meg til prøvekjøring :+1: :+1:

EV-FTW

Det virker som den har god ladehastighet også, endatil på 50KW lader.
Den slår både Zoe og Ioniq ganske kraftig.
Og ved å lade den på Ionity sine ladere vil den lade enda raskere.

(Som det blir sagt må en ha et forbehold ang. temperaturen på batteriet).


https://youtu.be/o-QEk3r4en4
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

Øyst1 :+1: :+1: det samme tenkte jeg også når jeg så den videoen. Nå blir jo Bjørn i Thailand en mnd av gangen og kansje 3 ganger pr år fremover så da blir det mye videos med MG bilen hans. Han betalte 360 tusen ca for den og det er billig der siden ikke har ekstra skatt som de andre utenlandske elbilene.

Jeg gleder meg veldig til den bilen står i butikkene her i Norge for testkjøring :+1: :+1:

Electric cars in Norway

#53
Se den herlige bakseteplassen da :+1: :+1: det er jo helt konge. Like bra som e-Niro :+1: Bilder fra videoen og lenke til Youtube under


https://youtu.be/39HyeCaKjiQ


EV-FTW

Jeg ser frem til å få prøvekjørt den. Liker bilen godt, må bare vurdere sterkt om de manglene den har ikke kommer til å irritere meg grønn. Jeg må se det sammen med prisen, som er rimelig!

Er liksom ikke så mange alternativ i den prisklassen, annet enn brukt Leaf 40 eller eldre Ioniq, og da velger jeg heller MG.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Counterpointer

Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:10
Jeg ser frem til å få prøvekjørt den. Liker bilen godt, må bare vurdere sterkt om de manglene den har ikke kommer til å irritere meg grønn. Jeg må se det sammen med prisen, som er rimelig!

Er liksom ikke så mange alternativ i den prisklassen, annet enn brukt Leaf 40 eller eldre Ioniq, og da velger jeg heller MG.
Nå kommer jo Dacia/Renault med en liten SUV som blir enda mye billigere (150k), så litt avhengig av tidspunkt blir det hvertfall ett alternativ.

Electric cars in Norway

Fant nettopp denne engelske tv reklamen fra november. Veldig informativ og ikke minst på engelsk. Varer bare et minutt. Tv reklame er jo dyrt. De har lenket til den fra MG siden også. Alle lenker under.

Reklamen er her

https://youtu.be/mAqeTrA8I3c

hjemmesiden er her
https://mg.co.uk/mg-zs-electric/

EV-FTW

#57
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:18
Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:10
Jeg ser frem til å få prøvekjørt den. Liker bilen godt, må bare vurdere sterkt om de manglene den har ikke kommer til å irritere meg grønn. Jeg må se det sammen med prisen, som er rimelig!

Er liksom ikke så mange alternativ i den prisklassen, annet enn brukt Leaf 40 eller eldre Ioniq, og da velger jeg heller MG.
Nå kommer jo Dacia/Renault med en liten SUV som blir enda mye billigere (150k), så litt avhengig av tidspunkt blir det hvertfall ett alternativ.

Den blir uaktuell grunnet rekkevidden.
Har kjørt Leaf 30 i 4 år, og neste bil skal ha lengre rekkevidde enn den, og kunne lade raskt på CCS.  Har egentlig sagt til meg selv at neste bil skal kunne rekke 30 mil, sånn sett er MGen også ikke helt der, men så nærme at det er  mulig.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

jkirkebo

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 17. desember 2019, klokken 21:55
Se den herlige bakseteplassen da :+1: :+1: det er jo helt konge. Like bra som e-Niro :+1: Bilder fra videoen og lenke til Youtube under

Synd det er det minst sikre baksetet å befinne seg i av omtrent alle biler produsert de siste 10 årene da. 51% beskyttelse er ikke bare dårlig, det er beyond elendig når dagens standard er 80-90%. KiA Niro har f.eks 80%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Electric cars in Norway

#59
Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 17. desember 2019, klokken 23:20


Den blir uaktuell grunnet rekkevidden.
Har kjørt Leaf 30 i 4 år, og neste bil skal ha lengre rekkevidde enn den, og kunne lade raskt på CCS.  Har egentlig sagt til meg selv at neste bil skal kunne rekke 30 mil, sånn sett er MGen også ikke helt der, men så nærme at det wr mulig.

Ser den Øyst1 :+1:
Jeg derimot ser denne som aktuell pga lav pris og stor størrelse som en nr 2 elbil bare for å kjøre rundt i StorOslo. Så dette blir smak og behag. Og så er jeg så barnslig av meg at jeg faktisk syntes det var tøft at Bjørn N kjøpte denne i Thailand  :D :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA