Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

Counterpointer

Takk Zattaxu det var som jeg forventet og gjør den fullstendig uinteressant desverre.

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Veldig billig bil, bra utseende og ok størrelse. Men man ser på videoen at det er en god del kompromisser. 

It doesn't display a set temperature because it's not climate control. It's good old hot air or cold air. No automation
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

chrgod

#18
Broom er ganske positive.
https://www.tv2.no/broom/10855735/
Overraskende god støydemping av hjulstøy, plass og materialvalg i interiøret. Mens rekkevidde og mangel på varmepumpe trekker ned.

Synes faktisk den ser bra ut. Jeg kommer fra en bilfamile med både MGB, MGF, Triumph Herald og Mini på bil-CV'en. Hadde vært artig å sitte bak MG-logoen i rattet igjen. :-)
Skal ta en prøvetur når det blir mulig.


2022 Tesla Y

EV-FTW

Nå har jeg snart sett alt av filmer om denne bilen på YouTube, og må bare si at den virker veldig lovende ut.

Det skal komme nytt resultat på krasjtest, og dette vil nok være bedre enn før grunnet mer sikkerhetsutstyr.

Bilen virker solid bygget, har bra garanti og enormt bra pris.
Ok, rekkevidden er ikke den beste, men langt bedre enn min Nissan Leaf 30 kWh. Og den har kjøling av batteriet.
Derimot mangler den varmepumpe, som jo er litt kjipt. Nå bor jeg i Rogaland, så er ekstremt få kalde dager, med andre ord er det ikke sikkert det utgjør så enormt mye.

Den har ikke klimaanlegg, så må klare seg med god gammeldags temperaturstyring, og AC.
Jeg ser heller ikke at den viser temperatur på utsiden av bilen, noe som er litt dumt.

Blir uansett spennende å se. Er definitivt en bil jeg skal prøvekjøre.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

jman76

#20
Enig, tror dette blir en rimelig og anvendelig bil for de som ikke er avhengig av det verste innen rekkevidde. Virker som den kan ha potensial til å utnytte Ionity-laderne til en viss grad?

Jeg er mest spent på ny krasjtest. Putter ikke pengene mine i en ny bil som ikke klarer fem stjerner.

EV-FTW

Ja, den skal kunne lade opp til 80KW , med andre ord skal den kunne utnytte ionity sine ladere, til en viss grad.
Lade fortere enn på 50 kW ladere pluss ha tilgang til større ladenettverk, noe som er veldig bra.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

gigafactory

Fortsatt ikke noe info om hvilken forhandler som skal backe denne i Norge?

EV-FTW

Nei, ikke enda. Ei heller noen norsk nettside er oppe. Det drar litt ut, noe som ikke er positivt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Øyst1 på lørdag 05. oktober 2019, klokken 09:16
Nei, ikke enda. Ei heller noen norsk nettside er oppe. Det drar litt ut, noe som ikke er positivt.

"Norske" sider var oppe noen få dager her for ca 2 uker siden; nå er det bare norsk "feilmelding" igjen...
https://mgmotor.eu/no

EV-FTW

Ser at bildet viser samme bil, men er tydelig en form for styling på den ene. Er dette noe som leveres ekstra? Bilen var mer «maskulin» med den type styling.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Counterpointer

Ikke så veldig «maskulint» med skjørt spør du meg. Mer jålete.
Muligens har det litt aerodynamisk effekt.

EV-FTW

Jeg likte den best på det nederste bildet. Ble liksom noe mer «helhet» over bilen.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Counterpointer

Er jo tatt fra to forskjellige vinkler. Jeg synes den nederste ser litt tung ut og den typen styling er ikke så passende på SUV type bil.

batterimannen

#29
Jeg synes ikke at det der ser bra ut...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA