Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

batterimannen

MG legger opp til lansering i Norge i løpet av bare noen uker. Bilene står klare, i månedsskiftet september/oktober kommer nettsiden deres opp.

ZS EV skal starte på 229.900 for utgaven som heter Comfort og 249.900 for en svært velutstyrt Luxury-versjon

Kommer ikke med varmepumpe, den har heller ikke mulighet for hengerfeste eller takboks. Rekkevidde 263 km WLTP.

https://www.nettavisen.no/livsstil/akkurat-offisielt-dette-blir-en-prisbombe-i-norge/3423847697.html
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

EV-FTW

Dumt uten varmepumpe, og ikke super rekkevidde. Uansett, prisen er bra da.
Kommer helt ann på hva den har av annet utstyrt. ACC eksempelvis.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

andy99

Som forventet, ikke allverdens sikkerhet. Hadde ikke tatt med barn i den bilen.
https://www.euroncap.com/en/results/mg/zs/29657
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

batterimannen

#3
Sitat fra: andy99 på onsdag 18. september 2019, klokken 19:09
Som forventet, ikke allverdens sikkerhet. Hadde ikke tatt med barn i den bilen.
https://www.euroncap.com/en/results/mg/zs/29657

Dårligere enn jeg forventet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer


1000kwh

Man skjønner jo at dette blir en blikkboks ala Dacia Duster, om enda noe skralere kvalitet..

telcontar

Hvis denne selger bra, så er det kun økonomi som teller i folks huer. Utrolig at de tør å ta den inn i det hele tatt.

jman76

Ifølge Teslabjørn kommer den med hengerfeste neste år og tar 70 kilo taklast. Spent på hvem som skal selge og følge den opp i Norge. Men sikkerheten kan nok bli en dealbreaker for de som vurderer den som familiebil.

elektrolux

Som gammel bilentusiast med div. Engelske sportsbiler på CV'en ble jeg mest skuffet over at det skjulte seg en helt vanlig kiip familiebil bak det spennende navnet.

Viste jo at MG ikke lenger er synonymt med vind i håret, men lot meg lure.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Zattaxu

Synes enkelte av innleggene her er vel kritiske. For meg ser det ut til at den elektriske standardversjonen har noe sikkerhetsutstyr som ikke den testede fossil-versjonen har (sammenlign disse på mg.co.uk). Når det er "Safety Assist" fossil-versjonen scorer dårligst på i NCAP-testen er det ikke helt urimelig å anta at el-versjonen hadde kommet bedre ut.

For de som ikke har 400.000 eller mer å bruke på en romslig elbil, kan det være et godt alternativ til å bytte ut en eldre fossil-stasjonsvogn, også sikkerhetsmessig.

Angående bilens kvalitet: Det var vel ikke så lenge siden mange var skeptiske til de koreanske merkene også. Hvorfor skulle MG ZS EV være så mye dårligere? 5 år/150.000 km garanti på bilen og 8 år på batteriet antyder vel at produsenten har en viss tro.

andy99

Safety assist hjelper ikke scoren på 51% på sikkerhet for barn. Det er for dårlig når det skal være en familiebil.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

batterimannen

Kan sammenlikne den med en annen populær elbil

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg sjekket faktisk ikke hvordan Konaen gjorde det i krasjtester før vi kjøpte den. Kommer til å gjøre det i fremtiden. Vi har en unge på litt over 3, så det er relevant hvordan den gjør det både for voksne og barn.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Zattaxu

Sitat fra: batterimannen på lørdag 21. september 2019, klokken 10:39
Kan sammenlikne den med en annen populær elbil

Jeg sjekket faktisk ikke hvordan Konaen gjorde det i krasjtester før vi kjøpte den. Kommer til å gjøre det i fremtiden. Vi har en unge på litt over 3, så det er relevant hvordan den gjør det både for voksne og barn.
Konaen har 50% høyere pris, dårligere plass og leveres uten hengerfeste (MG jobber i følge Bilnytt/Teslabjørn med å få dette på plass til ZS EV). Poenget er at det er vanskelig å få en bil som innfrir alle krav til en meget lav pris. Denne bilen innfrir på noe, og jeg synes det er litt merkelig at kommentarene til bilen er såpass unyanserte. Jeg gjentar at prisen på bilen kan medføre at enkelte bytter ut en gammel bil med denne, og da kan det også være et steg opp, selv om bilen har fått en lav NCAP score.

Counterpointer

Jeg har sett Teslabjørn sin video og søkt på nett, men finner ikke ut om det er forhjulstrekk, bakhjulsdrift eller awd. Merkelig at det ikke oppgis!

Zattaxu

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 21. september 2019, klokken 18:49
Jeg har sett Teslabjørn sin video og søkt på nett, men finner ikke ut om det er forhjulstrekk, bakhjulsdrift eller awd. Merkelig at det ikke oppgis!
Her https://www.autoexpress.co.uk/mg/zs/107464/new-mg-zs-ev-2019-review er det oppgitt "front wheel drive".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA