Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

EV-FTW

Ble litt mer Ford over det. Så kan en diskutere om det var positivt eller ikke:)
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

gigafactory

Softroader med drastisk redusert bakkeklaring. The dream!

EV-FTW

Om en ser nøye på bildene er ikke bakkeklaring redusert.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Nå er vi i November, og det er fortsatt helt stille rundt denne bilen.
Ikke fått noe informasjon om forhandler. Ikke noe nettside i Norge. Ikke noe informasjon om når biler kan forventes i Norge.

Venter i spenning.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 05. november 2019, klokken 14:16
Nå er vi i November, og det er fortsatt helt stille rundt denne bilen.
Ikke fått noe informasjon om forhandler. Ikke noe nettside i Norge. Ikke noe informasjon om når biler kan forventes i Norge.

Venter i spenning.
Ser ut til at det kan bli BC Norway som allerede har JLR i Norge (eid av danske Nic. Christiansen Group: https://bilbransje24.no/artikler/mg-gjor-comeback-i-norge-skal-ha-nic-christiansen-group-som-partner/476540)

SAIC som er produsenten og eier merkenavnet "MG" har selv lekket denne infoen før det egentlig er offisielt bekreftet.

Krantz

Ser mørkt ut for MG ZS EV i Norge:

"Det har vist seg umulig for Nic. Christiansen å inngå avtaler med servicepunkter og "test-spots" i Norge som gir tilstrekkelige marginer til importøren. De inngår derfor ingen avtale med MG. Kinabil-usikkerheten fortsetter."

http://www.bilnytt.no/subscriber/showArticle.aspx?articleID=7610

Daniel_0007

Kjedelig da, hadde nok solgt bra her for folk som ikke er merkebeviste og kun bruker bil til punkt a til punkt b.
Kanskje hadde vært noe for rsa, de har alt 2 kina merker i maxus og chery.
Model 3 2019 LR Rwd

EV-FTW

Synes det er dumt, da alt jeg leser av tester og kundeopplevelse fra England er svært positive.

Til prisen virker det å være en veldig konkurransedyktig bil!

Men blir usikker på fremtidig bilhold når det er så mye usikkerhet rundt dette.
Selv om de finner en samarbeidspartner i Norge, hvor lenge vil det vare? Hva med garanti på bilene om plutselig MG forsvinner fra markedet igjen etter de kom til Norge? Hva med tilgang på deler? Og ikke minst, annenhåndsverdi?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

chrgod

Det var synd. Noe amatørmessig av en såpass etablert bilimportør å gå ut før alt var klart... Men, det er vel naturlig at de ville holde interessen oppe, slik at mulige kunder trodde at den var på vei og holdt an nybilkjøpet.

Trodde at det var Jaguar - Land Rover forhandlere som skulle ha denne. Ville passet godt inn i portoføljen. Det må være noe som ikke har gått som planlagt.  :(
2022 Tesla Y

jkirkebo

Sitat fra: Øyst1 på torsdag 07. november 2019, klokken 12:56
Synes det er dumt, da alt jeg leser av tester og kundeopplevelse fra England er svært positive.

Til prisen virker det å være en veldig konkurransedyktig bil!

Med bare 3 stjerner i kollisjonstest (for fossilutgaven) er det vel begrenset hvor stor appell denne ville hatt i Norge? Riktignok kan den nok presses opp i 4 stjerner ved å inkludere masse førerstøttesystemer som standard, men "standarden" i dag er jo minst 4 stjerner uten slike systemer og 5 med.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

EV-FTW

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. november 2019, klokken 19:07
Sitat fra: Øyst1 på torsdag 07. november 2019, klokken 12:56
Synes det er dumt, da alt jeg leser av tester og kundeopplevelse fra England er svært positive.

Til prisen virker det å være en veldig konkurransedyktig bil!

Med bare 3 stjerner i kollisjonstest (for fossilutgaven) er det vel begrenset hvor stor appell denne ville hatt i Norge? Riktignok kan den nok presses opp i 4 stjerner ved å inkludere masse førerstøttesystemer som standard, men "standarden" i dag er jo minst 4 stjerner uten slike systemer og 5 med.

Du maser og maser om 3 stjerner osv.
Denne bilen vil få 4 stjerner når elbilen testes, da grunnet den har fått flere førerassistanse systemer enn fossilutgaven.

Er det bare MG som har 4 stjerner?
Hva med f.eks nye elektriske Peugeout 208? Den har også fått fire stjerner, og folk står i kø for å kjøpe!

Så ro ned korstoget ditt. Folk kjøper Twizzy også, er jo en dødsfelle sammelignet med denne MG'en og 208.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

#41
Her står det hvorfor det ikke ble samarbeide. https://www.nettavisen.no/livsstil/mg-zs-ev-skulle-vaert-i-norge-i-oktober--men-sa-kom-problemene/3423875548.html

Kopi: Tøff konkurranse
– Vi har kommet til at dette dessverre ikke er en økonomisk holdbar business case for oss. Vår forretningsmodell i Norge var basert på en sterk online plattform for bestilling av biler, og et enkelt set-up med service og utlevering av biler fra få servicepunkter, forteller Søren Hyltoft som er PR- og pressesjef hos Jaguar Land Rover Norge.


jkirkebo

Sitat fra: Øyst1 på torsdag 07. november 2019, klokken 21:44
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. november 2019, klokken 19:07
Sitat fra: Øyst1 på torsdag 07. november 2019, klokken 12:56
Synes det er dumt, da alt jeg leser av tester og kundeopplevelse fra England er svært positive.

Til prisen virker det å være en veldig konkurransedyktig bil!

Med bare 3 stjerner i kollisjonstest (for fossilutgaven) er det vel begrenset hvor stor appell denne ville hatt i Norge? Riktignok kan den nok presses opp i 4 stjerner ved å inkludere masse førerstøttesystemer som standard, men "standarden" i dag er jo minst 4 stjerner uten slike systemer og 5 med.

Du maser og maser om 3 stjerner osv.
Denne bilen vil få 4 stjerner når elbilen testes, da grunnet den har fått flere førerassistanse systemer enn fossilutgaven.

Er det bare MG som har 4 stjerner?
Hva med f.eks nye elektriske Peugeout 208? Den har også fått fire stjerner, og folk står i kø for å kjøpe!

Så ro ned korstoget ditt. Folk kjøper Twizzy også, er jo en dødsfelle sammelignet med denne MG'en og 208.

Peugeot 208 fikk 4 stjerner selv om den manglet viktig sikkerhetsutstyr. Den hadde fått 5 stjerner om alt var på plass. 208 er dessuten en liten bil, folk stiller høyere krav til familiebiler enn til småbiler.

Selv mellom bilene som får 5 stjerner er det store forskjeller på hvor godt de inni beskyttes.

Vi kan jo sammenligne tallene som ligger bak:

Beskyttelse for fører og passasjer: MG 71%, Peugeot 91%
Barn i baksete: MG 51%, Peugeot 86%
Fotgjengere: MG 59%, Peugeot 56%

Her ser vi at for fotgjengere er bilene bortimot likeverdige, men for de inni er forskjellen rett og slett ekstrem. 51 mot 86% for barn i baksetet? Hvem kjøper MG som familiebil med disse tallene? Tesla Model 3 er ennå bedre, 86% for barn i baksetet (samme som Peugeot) og hele 96% for de foran samt 74% for fotgjengere.  Teslaen får 5 stjerner da den scorer 94% på førerassistanse mens Peugeoten får 71%. Så 208 er en "5-stjerners bil" mhp. beskyttelse inni men taper en stjerne på fotgjengerbeskyttelse og førerassistanse. MG er knapt nok verdig 3 stjerner for de inni.

51% for barn i baksetet er egentlig UTROLIG dårlig. Dacia Duster fra 2011 har til sammenligning 78%. Kia Picanto fra 2011 har 83% og den dårligste Hyundaien siden 2009 har 75%.

MG ZS vil jeg påstå er en såpass usikker bil at den ikke burde vært tillatt solgt i EU. Her er hva som skrives av Euro NCAP om baksetesikkerheten:

"In the frontal offset test, protection of the neck of the 10 year dummy was rated as poor, based on measured values of tensile forces. Protection of the chest was marginal. For the 6 year dummy,protection of the chest and neck was weak, based on decelerations and tensile forces. In the side barrier test, the head of the 10 year dummy 'bottomed out' the airbag and injury criteria indicated poor protection for this part of the body"

Renault Twizy? Ingen kjøper vel den for å frakte barn i barneseter ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

chrgod

#43
Informasjon om hvordan bilen gjør det i sikkerhetstesting er alltid relevant.

Det er mange faktorer som spiller sammen når en velger bil. Sikkerhet er en faktor, design, rekkevidde, komfort, pris, servicemuligheter og plass er andre.

For noen er komfort og plass det viktigste, for andre er det rekkevidde eller sikkerhet. Eller hengerfeste. :-)

Så er det naturligvis noen som mener at sin hovedfaktor er det aller viktigste, og finner det nærmest uforståelig  at andre kan greie seg uten det. Det være seg hengerfeste, elektrisk justerbare  seter, appstyring eller kort rekkevidde.

For min del så dette ut til å kunne vært en bil som fyller mitt behov. Synd at den ikke kommer til Norge.
2022 Tesla Y

Electric cars in Norway

Chrgod  :+1: helt enig. Synd den ikke kommer hit.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA