Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

paalao

Tony Efford som driver MG ZS EV Owners Group Norway på Facebook har i denne tråde beskrevet MEGET godt i forhold til en Kia E-Niro. Sjekk der jeg PålAndor spør ham hva han synes etter å ha testen den:

https://www.facebook.com/groups/703815326788678/permalink/773067709863439/

EV-FTW

Bjørn Nyland skal teste bilen neste uke. Rekkevidde test i 90 km/t og 120 km/t. 1000 kilometer testen og sikkert tur til Geilo.
Blir interresant å se resultatene av disse testene.

Personlig skal jeg prøvekjøre bilen i neste uke, ser frem til det. Jeg er mest skeptisk til lyd fra motoren. Synes jeg hører mye «hvining» fra motoren når de tester den på YouTube. Jeg må høre det selv, i virkeligheten , for å vurdere om det blir for mye og da for slitsomt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

paalao

Da har vi bestilt vår første elbil, en MG ZS EV.
Red Diamond, Luxury modellen.


torlie

Sitat fra: paalao på mandag 27. januar 2020, klokken 22:27
Da har vi bestilt vår første elbil, en MG ZS EV.
Red Diamond, Luxury modellen.

Ikke dumt, hva endte totalprisen på med vinterhjul? Med mindre du kjøper dette annet sted.

Selv spent på denne bilen, så venter på tester av Bjørn Nyland, samt må jeg få prøvekjørt den om noen uker. Har den kun 10% kortere rekkevidde en min Zoe 40 så kan det være en veldig aktuell bil.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

paalao

Sitat fra: torlie på tirsdag 28. januar 2020, klokken 08:43
Sitat fra: paalao på mandag 27. januar 2020, klokken 22:27
Da har vi bestilt vår første elbil, en MG ZS EV.
Red Diamond, Luxury modellen.

Ikke dumt, hva endte totalprisen på med vinterhjul? Med mindre du kjøper dette annet sted.

Selv spent på denne bilen, så venter på tester av Bjørn Nyland, samt må jeg få prøvekjørt den om noen uker. Har den kun 10% kortere rekkevidde en min Zoe 40 så kan det være en veldig aktuell bil.

Jeg kjøpte utene vinterhjul da de skulle ha nesten 20k for dem, og de kunne ikke levere Continetal Allseaon som jeg skal ha!

Prisen ble levert, tectylert og klargjort 266 990, etter de hadde kommet ned på samme frakt som de andre tar. (Prisene har steget originalt i forhold til varslet, muligens pga valuttakursen)

paalao

#185
Sitat fra: torlie på tirsdag 28. januar 2020, klokken 08:43
Sitat fra: paalao på mandag 27. januar 2020, klokken 22:27
Da har vi bestilt vår første elbil, en MG ZS EV.
Red Diamond, Luxury modellen.

Ikke dumt, hva endte totalprisen på med vinterhjul? Med mindre du kjøper dette annet sted.

Selv spent på denne bilen, så venter på tester av Bjørn Nyland, samt må jeg få prøvekjørt den om noen uker. Har den kun 10% kortere rekkevidde en min Zoe 40 så kan det være en veldig aktuell bil.

Bjørn skal teste den  https://www.facebook.com/groups/703815326788678/?multi_permalinks=783997555437121%2C783831752120368%2C783675868802623%2C783169915519885%2C783011325535744&notif_id=1579902635148905&notif_t=group_activity

EV-FTW

Vet dette ikke er tråden for helårs dekk, og at dette er min mening, men jeg mener faktisk det er uforsvarlig å kjøpe slike dekk. Jeg driter i den som kjøper det, men jeg tenker på faren en utsetter andre medtrafikanter for! Slike dekk, er en kompromiss, uansett hvordan en vrir og vender på det.
At økonomi skal gå foran sikkerhet og potensielt menneskeliv, det er tull, rett og slett!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

paalao

#187
Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 28. januar 2020, klokken 11:57
Vet dette ikke er tråden for helårs dekk, og at dette er min mening, men jeg mener faktisk det er uforsvarlig å kjøpe slike dekk. Jeg driter i den som kjøper det, men jeg tenker på faren en utsetter andre medtrafikanter for! Slike dekk, er en kompromiss, uansett hvordan en vrir og vender på det.
At økonomi skal gå foran sikkerhet og potensielt menneskeliv, det er tull, rett og slett!

Når jeg ser påstanden din så må jeg jo si at for meg faller den på sin egen urimelighet, spesielt når du ser denne testen og hva bruker mener om disse som du leser ned over. Og i tillegg  bor jeg på et sted i Norge der det er ytterst sjeldent snø/is forhold men veldig mye det som dette dekket dekker.  Disse dekkene er i øvre premium klasse og koster ca 1800 stk. Og det er nettopp sikkerheten og at jeg slipper å bytte og er alltid skodd for det som trenges når det trenges som er poenget mitt. De får også topp karakterer sammenlignet med andre i alpelandene.

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/AllSeasonContact.htm


Troald

Hentet fra Continental sin hjemmeside:


Hva du bør vite om helårsdekk
Vi vil på det sterkeste anbefale å kjøre på de dekkene som er tilpasset den sesongen du til enhver tid er i. Det vil si vinterdekk i vinterhalvåret og sommerdekk i sommerhalvåret. På denne måten vil du ha best mulig sikkerhet under alle værfohold.

Helårsdekk er en mellomløsning som aldri vil kunne oppnå samme sikkerhet som henholdsvis sommerdekk på sommerføre og vinterdekk på vinterføre.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

hemi

Helårsdekk på norsk vinter er krise.

EV-FTW

Sitat fra: paalao på tirsdag 28. januar 2020, klokken 13:48
Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 28. januar 2020, klokken 11:57
Vet dette ikke er tråden for helårs dekk, og at dette er min mening, men jeg mener faktisk det er uforsvarlig å kjøpe slike dekk. Jeg driter i den som kjøper det, men jeg tenker på faren en utsetter andre medtrafikanter for! Slike dekk, er en kompromiss, uansett hvordan en vrir og vender på det.
At økonomi skal gå foran sikkerhet og potensielt menneskeliv, det er tull, rett og slett!

Når jeg ser påstanden din så må jeg jo si at for meg faller den på sin egen urimelighet, spesielt når du ser denne testen og hva bruker mener om disse som du leser ned over. Og i tillegg  bor jeg på et sted i Norge der det er ytterst sjeldent snø/is forhold men veldig mye det som dette dekket dekker.  Disse dekkene er i øvre premium klasse og koster ca 1800 stk. Og det er nettopp sikkerheten og at jeg slipper å bytte og er alltid skodd for det som trenges når det trenges som er poenget mitt. De får også topp karakterer sammenlignet med andre i alpelandene.

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/AllSeasonContact.htm


Jeg står fortsatt på mitt. Er utallige tester, artikler og dokumentasjon på at helårsdekk er et dårlig alternativ. Ref. det som ble sagt over fra Continental sin hjemmeside.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

paalao

Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 28. januar 2020, klokken 16:52
Sitat fra: paalao på tirsdag 28. januar 2020, klokken 13:48
Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 28. januar 2020, klokken 11:57
Vet dette ikke er tråden for helårs dekk, og at dette er min mening, men jeg mener faktisk det er uforsvarlig å kjøpe slike dekk. Jeg driter i den som kjøper det, men jeg tenker på faren en utsetter andre medtrafikanter for! Slike dekk, er en kompromiss, uansett hvordan en vrir og vender på det.
At økonomi skal gå foran sikkerhet og potensielt menneskeliv, det er tull, rett og slett!

Når jeg ser påstanden din så må jeg jo si at for meg faller den på sin egen urimelighet, spesielt når du ser denne testen og hva bruker mener om disse som du leser ned over. Og i tillegg  bor jeg på et sted i Norge der det er ytterst sjeldent snø/is forhold men veldig mye det som dette dekket dekker.  Disse dekkene er i øvre premium klasse og koster ca 1800 stk. Og det er nettopp sikkerheten og at jeg slipper å bytte og er alltid skodd for det som trenges når det trenges som er poenget mitt. De får også topp karakterer sammenlignet med andre i alpelandene.

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/AllSeasonContact.htm


Jeg står fortsatt på mitt. Er utallige tester, artikler og dokumentasjon på at helårsdekk er et dårlig alternativ. Ref. det som ble sagt over fra Continental sin hjemmeside.

Jeg bor i Sandnes, der er det ytterst sjeldent snø/Is og får vi det er det knappe en uke i året, ellers er det for det meste tørt/vått føre. Disse testene går ut ifra at det er snø og islagt og da er selvsagt spesial dekkene bedre. Men forutsatt at du har de rette dekkene når dette føret er aktuelt. De fleste av oss skifter etter sesongene og kjører ofte snø/is dekk på både tørt og vått føre, for ellers må du skifte flere ganger i året fordi føret skifter. Se på påskefjellet hvor termperaturen kan komme opp i 15+ grader og tørr veg, da er det jo horribelt å kjøre med snø/is hjul for det som regnes som sommerføre men da klager vi ikke? Men å syte på at helårsdekk som vinner de fleste tester, som er premium og ikke taper seg mer en 10% i forhold til andre premiumsdekk av sommer/vinter type sier dere er fyfy. Altså jeg kan kjøpe et middels merke sommerdekk som ligger langt under spesifikasjonen av et helårsdekk og ditto vinterdekk men da er det liksom ok? I sandnes er det perfekt for helårsdekk da det er veldig svingende temperaturer mellom 3 og 14 grader mesteparten av vinteråret men sjeldent er det frost der vegene er glatte eller med snø på, disse saltes fort og blir tørre raskt foruten noen få timer om morgenen og kveldene som ikke er et problem for meg for da kan jeg la være å bruke bilen og heller ta kollektivt om jeg må. Det finnes absolutt ingen fornuftig grunn å ha spesialdekk for sesongene når temperaturen og føret skifter så mye som det gjør hos oss og der vi ikke har mer en en uke snø/is i året. Da vil jeg si at de som kjører spesialdekkene er mer farlige enn de som kjører det beste helårsdekket. Men smaken er som baken, den er delt!

EV-FTW

Har svart deg i dekktråden, da det er der vi bør holde denne samtalen.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Radial

Sinnsykt imponert over denne bilen....ift plass, opplevd kvalitet og pris

Prøvde derfor Besafe izi Pluss setet vårt i baksetet på denne i dag, en veldig stor 25kg beltestol som kun Superb, Kodiaq og Passat sluker uten kompromisser. Jeg er 186cm og fikk faktisk grei plass i passasjersetet forran! Ikke helt superkomfortabel,  men folk under 170 bør ha goood plass.

Bagasjerommet slukte også akkurat Simo barnevogna vår med gulvet i nederste posisjon, og uten hattehylle.
Vi må av plassmangel i bhg ta denne til og fra barnehagen hver dag, så ny bil må fikse dette.


Synd den mangler ett basic klimaanlegg, en slags timer/fjernkontroll på forklimatisering av kupe, og en bedre ladeløsning.

Btw:
Understellsbehandlingen de har på i Drammen så ikke ut til å gjelde hulrom.... Inni "ramma" som batteriet var festet til var det tørt, mens eksterne flater har mercasol stoff ser det ut som...ville sørget for hulromsbeskyttelse👍

Valgets kval.... 100-150k under konkurrentene (e-niro, Model 3).
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Radial

Noen som har hørt noe om software oppdateringen som skal gi mulighet for forvarming, færre alarmer, re-gen på acc etc?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA