Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software update

Startet av nilka, fredag 06. mars 2020, klokken 10:29

« forrige - neste »

nilka

Heisann. Jeg har kontaktet MG om ting jeg mener er problemer med bilen og som burde bli utbedret og fikk en hyggelig mail tilbake.

Det er håp om en del forbedringer.

1. De er klar over at alle varsellydene er plagsomme og fabrikken jobber med ny programvare som skal dempe disse som er antatt å komme medio april.

2. De er klar over at bilen lader for dårlig her til lands om vinteren og jobber med å utvikle programvare for bedre forvarming av batteriet slik at vi skal få mer opptimale ladekurver. Her var det ingen tidsestimat, men forsikring om at det jobbes med.

3. De har overbrakt mitt ønske om mulighet for å se prosentvis gjenværende batteri og ikke bare en estimert kjørelengde.

4. Når det kommer til at MG-pilot ikke bruker regenerering under adaptiv cruisekontroll  er dette et designvalg for full støtte rundt ABS og virker ikke som noe de har tenkt å endre på.

5. Når det kommer til tidsinnstilt forvarming er dette ikke noe de ser på akkurat nå. Her vil det være flott om flere kan sende inn dette som et tydelig markert ønske slik at de kan overbringe det til de som utvikler programvaren.

6. Jeg spurte om bilen hadde samme maskinvare som Asia-bilene slik at den kunne få appstøtte OM de valgte å sette opp serverløsning i europa. Det eneste svaret jeg da fikk var at appløsningen utenfor europa er via en 3.parts leverandør. Så her er det ikke noe klart svar hverken den ene eller andre veien. Antar det egentlig betyr at mulighetene ligger der men at det er helt avhengig av salg om de har tenkt å investere i en løsning eller ikke.

Tenkte i alle fall dette var grei informasjon for de som sitter på gjerdet.

Om bilen får på plass god ladekurve og mulighetene for å¨dempe disse varslene nok til at det går an å ha sovende barn i bilen så er mye gjort for min del.

Pelle21

#1
Takk for utfyllende informasjon !
Har du kontaktinfoen til MG for å hjelpe til med masingen?

nilka

Står kontaktinformasjon nederst på sida til mgmotor.eu/nn-NO

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA