Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger ekstra felg... hvor kjøper jeg?

Startet av mpoulsson, onsdag 18. september 2019, klokken 10:26

« forrige - neste »

mpoulsson

Hei,

jeg har klart å ødellegge en felg på bilen min :o
Hvor får jeg tak i nye Aero 18" felger?
Gjennom Tesla, eller må jeg lete etter et dekkfirma som fører disse? Hva er i så fall full betegnelse på Aerofelgene som leveres fra Tesla?
(Et søk på 18" aero felg Tesla modell 3 gir hundrevis av treff...)
Takk for hjelp!

Mondeo

Er vel en del som har oppgradert sine felger og har Aero felger liggende.
Så kansje værd å sjekke bruktmarkedet?

Fant bare ett sett på finn.no med vinterdekk nå da, til en stiv pris.

krister461

Disse dukker opp på finn med jevne mellomrom. Dersom du er tålmodig kan du kjøpe 4 og selge de 3 andre som reservefelger. Er ingen dekkfirma som fører de så alternativet er å handle hos Tesla (til trolig stiv pris).

mpoulsson

Takk for svar!

Er nok ikke tålmodig nok til å vente på finn -- måtte sette på vinterdekk (med pigg) i mellomtiden, så vil ha ny felg så fort som mulig...
39min. i telefonkø til servicesenteret så langt... får stikke innom på vei hjem fra jobb!

indianrunner70

Sitat fra: mpoulsson på onsdag 18. september 2019, klokken 10:26
Hei,

jeg har klart å ødellegge en felg på bilen min :o
Hvor får jeg tak i nye Aero 18" felger?
Gjennom Tesla, eller må jeg lete etter et dekkfirma som fører disse? Hva er i så fall full betegnelse på Aerofelgene som leveres fra Tesla?
(Et søk på 18" aero felg Tesla modell 3 gir hundrevis av treff...)
Takk for hjelp!

eBay..

HCO

Ny 18"-felg kan kjøpes hos Tesla for 2.165,- ink mva. Jeg selger en felg (eller to om ønskelig) billigere, se kjøp/salg-delen av forumet.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Daniel_0007

Er en kræsja model 3 i Melhus som deler selges fra evt kan man høre med dem hva felg koster fra siden som ikke er så ødelagt.
https://www.finn.no/152061952

Ser ganske ødelagt ut, kanskje høyre bak felg er hel og fin.
Model 3 2019 LR Rwd

jkirkebo

Sitat fra: HCO på lørdag 28. september 2019, klokken 20:46
Ny 18"-felg kan kjøpes hos Tesla for 2.165,- ink mva. Jeg selger en felg (eller to om ønskelig) billigere, se kjøp/salg-delen av forumet.

Det var ikke galt. Kjekt for de som ikke ønsker original dimensjon på vinterdekkene.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 28. september 2019, klokken 23:41
Sitat fra: HCO på lørdag 28. september 2019, klokken 20:46
Ny 18"-felg kan kjøpes hos Tesla for 2.165,- ink mva. Jeg selger en felg (eller to om ønskelig) billigere, se kjøp/salg-delen av forumet.

Det var ikke galt. Kjekt for de som ikke ønsker original dimensjon på vinterdekkene.

Hva mener du, 18 er jo original dimensjon på 3?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

HCO

Det siktes nok til at på en 8,5" bred felg som dette kan man gå ned til 225 eller opp til 255.

225/45-18 er for eksempel en kurant dimensjon for piggdekk.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA