Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Liten elbil med firehjulsdrift. Kommer det?

Startet av nilsen_79, onsdag 18. september 2019, klokken 09:52

« forrige - neste »

vinterdekk

Hummer HX, riktig nok moped registrert og 45 km/t 80 km optimistisk rekkevidde. Ligger en ute på Finn https://www.finn.no/185465587

Suzuki Ignis virker jo som en perfekt småbil med 4x4 men har som kjent hybrid-drivverk. Klarte ikke å finne ut om Suzuki har noen elbilmodeller på vei til det norske markedet.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

nilsen_79

Sitat fra: vinterdekk på søndag 06. september 2020, klokken 18:58

Suzuki Ignis virker jo som en perfekt småbil med 4x4 men har som kjent hybrid-drivverk. Klarte ikke å finne ut om Suzuki har noen elbilmodeller på vei til det norske markedet.

Suzuki Ignis 4x4 elbil hadde vært perfekt.

Daniel_0007

Sitat fra: nilsen_79 på søndag 13. september 2020, klokken 09:40
Sitat fra: vinterdekk på søndag 06. september 2020, klokken 18:58

Suzuki Ignis virker jo som en perfekt småbil med 4x4 men har som kjent hybrid-drivverk. Klarte ikke å finne ut om Suzuki har noen elbilmodeller på vei til det norske markedet.

Suzuki Ignis 4x4 elbil hadde vært perfekt.

Ja bare synd suzuki ønsker heller å satse på gammel teknologi enn ny, tipper suzuki er borte eller slått sammen med et annet merke om noen år.

https://motor.no/across-byd-dunvold/elektrifisering-pa-kammerset-handler-alt-om-a-tjene-penger/176564
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

#18
Vet ikke om noen småbiler som kommer med AWD. De minste nå er vel Polestar 2 og Model 3.
Etterhvert kommer det en ID.3 med AWD.
Mercedes EQA kommer kanskje i 2021:
https://www.tv2.no/a/11242936/

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Amatøren

Sitat fra: batterimannen på søndag 13. september 2020, klokken 19:24Etterhvert kommer det en ID.3 med AWD.

Hvor har du det i fra?

Alle steder jeg har lest så står det at ID.3 kommer kun som RWD. Man må opp på ID.4 for å få 4WD.

Et eksempel:

Sitat fra: Dinside.no3. Ikke firehjulsdrift

ID.3 kommer ikke med firehjulsdrift, men vil skyve på bakhjulene. Foran er det rett og slett ikke plass til en ekstra motor og øvrige detaljer for hjuldrift.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Sitat fra: Amatøren på søndag 13. september 2020, klokken 20:20
Sitat fra: batterimannen på søndag 13. september 2020, klokken 19:24Etterhvert kommer det en ID.3 med AWD.

Hvor har du det i fra?

Alle steder jeg har lest så står det at ID.3 kommer kun som RWD. Man må opp på ID.4 for å få 4WD.

Et eksempel:

Sitat fra: Dinside.no3. Ikke firehjulsdrift

ID.3 kommer ikke med firehjulsdrift, men vil skyve på bakhjulene. Foran er det rett og slett ikke plass til en ekstra motor og øvrige detaljer for hjuldrift.
Det ble laget rykter om awd på ID 3 når det var førvisninger i Sør Afrika for journalister. Robert Lewellyn fikk opplyst det av en sjefsingeniør i VW i en video jeg så. Det er ikke senere bekreftet. Så det er nok teknisk mulig, men ikke plan om dette. Trur eg.

batterimannen

Sitat fra: knut.aulie på mandag 14. september 2020, klokken 12:43
Sitat fra: Amatøren på søndag 13. september 2020, klokken 20:20
Sitat fra: batterimannen på søndag 13. september 2020, klokken 19:24Etterhvert kommer det en ID.3 med AWD.

Hvor har du det i fra?

Alle steder jeg har lest så står det at ID.3 kommer kun som RWD. Man må opp på ID.4 for å få 4WD.

Et eksempel:

Sitat fra: Dinside.no3. Ikke firehjulsdrift

ID.3 kommer ikke med firehjulsdrift, men vil skyve på bakhjulene. Foran er det rett og slett ikke plass til en ekstra motor og øvrige detaljer for hjuldrift.
Det ble laget rykter om awd på ID 3 når det var førvisninger i Sør Afrika for journalister. Robert Lewellyn fikk opplyst det av en sjefsingeniør i VW i en video jeg så. Det er ikke senere bekreftet. Så det er nok teknisk mulig, men ikke plan om dette. Trur eg.

De hadde planer om det, men det var langt frem.

VW is planning an electric hot-hatch all-wheel-drive version of the ID.3

https://electrek.co/2019/09/13/vw-electric-hot-hatch-all-wheel-drive-id-3-r/
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Litt bedre bilde av Mercedes EQA

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA