Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla service appointment exprerience in Trondheim

Startet av vlad.trotsenko, onsdag 18. september 2019, klokken 08:23

« forrige - neste »

vlad.trotsenko

Want to share my experience with Tesla service appointment in Trondheim, Norway:
1)   On the 11th of July 2019  I have booked appointment for the regular service with the closest available date which was the 16th of September 2019, the available time which was given: 7:00, 8:00, 10:00, 12.00 and so on.
Since my family has only one car and I need to drop the children at school in the morning and come at work on time, the most suitable time for me would be at 9:00 am. Tesla service does not have an appointment time at 9:00 in any date, then I booked the appointment at 8:00, because the appointment at 10:00 is not suitable due to my work duties. I did this appointment via Tesla mobile application, during this reservation I was not informed about any consequences for not coming on time.

2)   Due to traffic jams, dropping children at school and long distance to drive to Tesla, I came to Tesla service at 8:30. When I came, I was informed by Tesla's personal, that my appointment was cancelled and I need to book the new appointment. They rejected to take my car for service due to this 30 minutes delay.

3)   November 22nd is the most earliest available date for Service which I could take.


I am very disappointed with Tesla service due to the following facts:
1)   When I made the appointment via Tesla mobile application I was not informed that Tesla allows only 15 minutes delay for the appointment. If Tesla does not inform about it, then they cannot deny to take car for service with 30 minutes delay

2)   I waited 2 months for the Tesla service, came 30 minutes with delay and need again to wait 2 months to get service.

3)   Tesla do not have possibility to book time 9 am, which is the most suitable for me, 8am and 10am is not so convenient the appointment time. I cannot come at the exact 8 am for the service, because Tesla is the only one car in our family and to come at 8 am for the service, I need to drop children at school at 7am, which is not acceptable.


P.S. Just personally for myself I am sick and tired of Tesla's service, would never buy any car from them.
S85D registered on February 2016, black, almost everything

1000kwh

Du må nesten levere bilen til den tiden som er satt opp. Spiller ingen rolle hvor mye trafikk det var den dagen.

Ta timen 22. november og slapp av..

ok67

#2
Brukar du å komme ein halv time for seint til møter på jobb etc. også? Korleis reagerer kollegaene på det?

SC er sikkert fullbooka heile dagen, så om nokon kjem for seint så vil det påvirke aktiviteten for resten av dagen.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Espen Hugaas Andersen

#3
Gjør som jeg gjør. Bestill en time ut på dagen, lever bilen når du føler for på morgenen og hent den igjen like før de stenger. Er da litt styr med kollektivtransport, men det går greit en sjelden gang.

Det er ikke altid slik at Tesla service gjør alt riktig, men denne var 100% selvforskyldt. (Utover at det er 2 måneders ventetid på ny time, der må Tesla fortsatt forbedre. Men på plusssiden tok de ikke noe no-show gebyr.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TeslaModelX

#4
Ser ikke helt problemet her.
Hvor lenge skal et fly stå ved gaten å vente på passasjer som ikke møter opp før det tar av?
Syns 15 minutter for SC er innenfor.

I tillegg, ved å pushe på en oppsatt time pusher man på alle andre timer for resten av dagen. Noe som igjen går ut over de andre kundene.

Klykken

Hadde time 12 september klokken 12 i Trondheim. Jeg har 22 mil å kjøre en vei, og kjørte med en gang jeg hadde anledning om morgenen og med godt slingringsmonn i fall det var kø og whatnot. Kom dit klokka 11, leverte bilen og de tok den inn med en gang. De fikset alt, og mer til. Og i tillegg er de meget hyggelige og behjelpelige, som hjelper på betraktelig - når bilen ikke alltid er i den kvaliteten man skulle ønsket.

I ettertid - Hvis 0800 ikke passer og 1000 er ledig, så tar du timen du er sikker på at du kan klare å møte opp til FØR. Slik er det med alt av avtaler. Aldri kom for sent til en avtale og for så å bli misfornøyd med at det du hadde avtalt ikke lenger er mulig. Du har brutt avtalen, og da stiller du dessverre dårlig...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

På den ene siden ser jeg poenget med å møte til oppsatt tid. Da står mekaniker klar og de har satt opp tid.
På den annen side - 30 minutter for sent pga div krøll synes jeg helt klart de burde tatt den inn og heller skjøvet litt på antatt ferdigstillelse. Det ville vært mye mer kundevennlig, og helt ærlig klarer jeg ikke se at 30 min bør utgjøre noen krise for dem.

Jeg hadde time 12:45, men leverte den kl 7 på morgenen. De kommenterte at jeg var litt tidlig ute, men da bare allokerte de det til en tekniker som tok den i mot med en gang. Når jeg kom klokken 16 for å hente var den ikke klar da den stod i kø for 4-hjuls kontroll så de ga meg en lånebil. Klokken 22 fikk jeg beskjed om at den var ferdig. Dagen etter tilbød de å komme til meg og levere min bil/ta med seg lånebilen. Det takket jeg ja til da de hadde rotet litt i prosessen i forkant.
Kvaliteten på jobben var dessverre litt Snekker Andersen, men det får stå seg til 80k service.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Det er nok av grunner til å være irriterte på Tesla, men at en selv kommer for sent til en oppsatt time der det står en mekaniker og venter, er ikke en av de. Du skal bare være glad til dersom du slapp å betale for timen, det måtte du gjort hos tannlegen eller legen din.

At du bare har én bil er ikke Tesla sin feil, men sist jeg sjekket så tilbyr de låne/leiebil, så hva er problemet?

Espen Hugaas Andersen

De tilbyr i utgangspunktet ikke lånebil for reperasjoner/service som skal være ferdig samme dag.

Vurderte egentlig å betale 1000 kr for å ha lånebil på forrige service, men de hadde ikke lånebiler tilgjengelig, heller.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TeslaModelX

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 18. september 2019, klokken 11:54
De tilbyr i utgangspunktet ikke lånebil for reperasjoner/service som skal være ferdig samme dag.

Vurderte egentlig å betale 1000 kr for å ha lånebil på forrige service, men de hadde ikke lånebiler tilgjengelig, heller.

Rart. Jeg har alltid fått lånebil, uavhengig av hvor lang tid det har tatt.

Klykken

Ved garantiservice får jeg som oftest lånebil. Ved vanlig service not so much, med mindre de benytter lengre tid enn en dag.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kim-

Enig med resten. Møt opp til avtalt tid. Lånebil får man dersom arbeidet tar lengre tid enn en dag, ny policy ble jeg fortalt forrige gang jeg leverte bilen inn. Kjedelig å få beskjeden der uten å være informert om det..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

CorsoDante

What I'd do is to book an appointment at 10, and drop off the car around 9.

What I never would do is to deliver the car half an hour after the (precise) appointment (unless I had an agreement that this was possible).

No reason to complain on Tesla over this matter, with the exemption of the long waiting time for a service.
TM3P "FSD"

Daniel80

Jeg leverte bilen kvelden i forveien da jeg hadde time 07:00 om morningen til Tesla Kokstad. Garanti sjekken skulle ta 2-3 timer. De begynnte ikke på bilen før 12:30, og hørte ingen ting resten av dagen. Ikke mulig å få tak i de, ingen tilbakemelding, og jeg ble stående uten bil til klokken 13 dagen etter.. Ingen beklagelse eller noe. Helt elendig kommunikasjon og kundebehandling. Tesla Kokstad gir ikke ut lånebil hvis det er beregnet at de blir ferdig iløpet av dagen, og tydeligvis ikke selv om de ikke blir ferdige.
I tillegg oppdaterte jeg hva som skulle utføres i appen noen uker før, fordi det jeg bestillte timen til måtte utbedres på hastetime da bilen ikke kunne kjøres lenger, så jeg valgte å bruke den oppsatte timen til andre ting.. Dette ble ikke registrert av tesla , så de gjorde samme jobben som for 4 uker siden omigjen, (og fant tydeligvis feil på det de hadde gjort forrige gang). De nye punktene jeg hadde lagt inn (istedefor de gamle) ble ikke sjekket.  ::)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

dundun

Det grunnleggende problemet her er 100% Tesla sitt ansvar - at man ikke enkelt og greit kan ringe dem og gjøre en avtale med et menneske, sånn som man kan med ethvert oppegående selskap.

Det er jo fullstendig galskap og umulig både å forstå, forsvare, eller godta.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA