Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt elbil prisforhandling

Startet av XIII, tirsdag 17. september 2019, klokken 22:01

« forrige - neste »

XIII

Hei! Jeg skal kjøpe en brukt Nissan Leaf og tenker å kjøpe det hos en bilforhandler.
Hva er deres erfaring med hvor mye % er det vanlig og gå ned i prisen hvis i det hele tatt?
Eller hva kan man forvente fra en sånn forhandling? Jeg har aldri vært med på noe sånnt (:

Jeg skal betale alt med en gang, kanskje det hjelper.

Vollis47

Du kan muligens få ned prisen 5-10%, eller få med nye dekk i stedet for nesten utslitte. Ikke nevn med en gang at du betaler alt på en gang. Og så er det jo viktig å ikke være for ivrig. La selgeren komme med tilbud. Husk det er mange, mange brukte biler til salgs.

Har du bestemt deg for Leaf, så les mest mulig om bilene på dette forumet. Lykke til med kjøp av elbil.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

XIII

Sitat fra: Vollis47 på tirsdag 17. september 2019, klokken 22:11
Du kan muligens få ned prisen 5-10%, eller få med nye dekk i stedet for nesten utslitte. Ikke nevn med en gang at du betaler alt på en gang. Og så er det jo viktig å ikke være for ivrig. La selgeren komme med tilbud. Husk det er mange, mange brukte biler til salgs.

Har du bestemt deg for Leaf, så les mest mulig om bilene på dette forumet. Lykke til med kjøp av elbil.
Takk for svaret! Det er mange brukte biler til salgs, men Nissan Leaf i Trøndelag under 150.000 er ikke mange, og de fleste selges privat.
Tenkte at det ikke er så lurt å kjøpe privat, men kanskje hvis det fortsatt er nybilgaranti på den er det like greit!

arthur

Jeg vil tro at merpris for å kjøpe hos forhandler vil være rundt 20.000(?), og hvis bilen er dekket av garanti/Forbrukerkjøpsloven, forhandler i din nærhet og bilen ellers har hatt service og ser pen ut så ville ikke jeg ha betalt så mye mere fra en forhandler.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

TB

Om en kjøper privat har en også en del rettigheter, men evnen og viljen til å rette feil kan variere sterkt.

Slik sett er kjøp av forhandler tryggere. Men, det er også forskjellige forhandlere, så ingen universell regel.

Har bilen garanti, dvs nyere enn 5 år kjøpt ny i Norge har en mulighet til å reklamere mot alle forhandlere i Norge, og mot importøren. Da er en normalt svært trygg på at feil blir retta.

Men, en kan jo også gjøre gode kjøp privat, der alt fungerer,og da trenger en ikke garantien.  8)
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA