Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøre 1500km i 16-20 grader med vinterdekk på TM3?

Startet av Acebeam, tirsdag 17. september 2019, klokken 15:09

« forrige - neste »

Acebeam

Skal kjøre Bergen-Gjøvik i morgen, og har i utgangspunktet tenk å legge om til vinterdekk som er piggfrie Nokian r3. Men er litt bekymret for at det er meldt 16-19 grader da jeg skal kjøre rundt på Østlandet en liten uke, og mange som skal prøve bilen (alle vil sikkert prøve gassen), og når jeg skal kjøre tilbake til Bergen over Haukeli er det meldt 19 grader på fjellet.

Hva er smartest å gjøre her? Er meldt 3 grader og delvis sol når jeg skal kjøre over filefjell i morgen, og yr sier det er fare for sludd.

OhmPaPa

Å kjøre av veien på glatten er mye dyrere enn å kjøpe nye dekk.

Og du trenger ikke å kjøpe dekk heller så sant de ikke allerede er på grensen.

Wibla

Bytt til vinterdekk og kjør pent.

Det er ingen menneskerett å prøvekjøre bil... eller skal du selge? Isåfall er det vel bare å si ifra på forhånd?
2018 Tesla Model S 75D

jlan

Jeg tror det er liten risiko for at det blir glatt i +3 og sol. Filefjell har en veldig kort høyfjellstrekning, så jeg hadde satset på sommerdekk, med god oppdatering på været. Litt avhengig av om en forsinkelse er akseptabelt.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA