Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manglet CCS adapter og Type 2 kabel ved utlevering

Startet av Miljøalibi, tirsdag 17. september 2019, klokken 13:36

« forrige - neste »

Miljøalibi

Jeg fikk utlevert en raven LR i slutten av juni. Det manglet både CCS adapter og type 2 ladekabel.
Jeg har purret flere ganger, og Tesla hevder at det er manko på kabler og CCS adapterere.. manko på CCS adapter kan jeg forstå, men type 2 ladekabel kan jeg jo bare kjøpe fra hvilken som helst butikk.

Er det noen andre som har fått utlevert bil den siste tiden som sliter med det samme?

Hrc

Hentet ny P tidlig i august. Manglet Type 2, men CCS var med.

geear

Sitat fra: Miljøalibi på tirsdag 17. september 2019, klokken 13:36
Jeg fikk utlevert en raven LR i slutten av juni. Det manglet både CCS adapter og type 2 ladekabel.
Jeg har purret flere ganger, og Tesla hevder at det er manko på kabler og CCS adapterere.. manko på CCS adapter kan jeg forstå, men type 2 ladekabel kan jeg jo bare kjøpe fra hvilken som helst butikk.

Er det noen andre som har fått utlevert bil den siste tiden som sliter med det samme?
Henvis til forbrukerkjøpsloven og krev at de slår av prisen på kabelen, og at du kjøper den et annet sted, eller at de leverer deg en lånekabel. Det er verdt et forsøk, du har retten på din side...

Miljøalibi

Sitat fra: Hrc på tirsdag 17. september 2019, klokken 15:19
Hentet ny P tidlig i august. Manglet Type 2, men CCS var med.

Takk for info. Jeg har etter mye om og men fått beskjed om at alle mangler ved levering må tas direkte med delivery. Alt man legger inn i appen opp mot service avdelingen som handler om mangler ved levering ser ut til å bare forsvinne i systemet...

fgjose

Jeg fikk også utlevert en Raven P i juni og manglet det samme ved utlevering. De sa da at det skulle komme i posten og dette var den nye måten å levere ut tilbehør på nå, men det viste seg raskt at det ikke kom noe i postkassen. Har laget flere henvedelser i app og purret på lokal SC siden da... Fikk plutselig en tekstmelding i går kveld om at "missing charging equipment" er klart til pickup på SC i Sandnes, og fikk plukket dette opp i dag.

tyfon

Jepp,
Jeg fikk min kabel i går og det lå sikkert 30 type-2 kabler på posten så nå kommer de :)
CCS adapter fulgte med min raven som jeg fikk i slutten av juni.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA