Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med installasjon av TWC

Startet av JorgenNM, tirsdag 17. september 2019, klokken 13:20

« forrige - neste »

Øggen

Derfor digga ej dette forumet. Det fins mange med vanvittig mykje kompetanse.
:+1:
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Cned86

Sitat fra: JorgenNM på tirsdag 17. september 2019, klokken 17:11
Takk for alle svar. Veldig glad for at dere fant løsningen her.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bra det ordnet seg:) .Helt enig med dem andre her , litt rart at en elektriker med fagbrev har gjort noe sant så det er sannsynlig at det er en fersk lærling som har utført innstallasjonen . Så jeg mener at det absolutt er på sin plass at installatøren går gjennom installasjon å sjekker at alt er utført i henhold til norm.

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


ok67

Sitat fra: Cned86 på torsdag 19. september 2019, klokken 09:04
Sitat fra: JorgenNM på tirsdag 17. september 2019, klokken 17:11
Takk for alle svar. Veldig glad for at dere fant løsningen her.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bra det ordnet seg:) .Helt enig med dem andre her , litt rart at en elektriker med fagbrev har gjort noe sant så det er sannsynlig at det er en fersk lærling som har utført innstallasjonen . Så jeg mener at det absolutt er på sin plass at installatøren går gjennom installasjon å sjekker at alt er utført i henhold til norm.

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk

Det er han vel nesten forplikta til å gjere, då ansvarleg installatør skal skrive ut samsvarserklæring. Det kan han ikkje gjere utan at han faktisk kan gå god for samsvaret.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Sitat fra: Cned86 på torsdag 19. september 2019, klokken 09:04
Sitat fra: JorgenNM på tirsdag 17. september 2019, klokken 17:11
Takk for alle svar. Veldig glad for at dere fant løsningen her.
Bra det ordnet seg:) .Helt enig med dem andre her , litt rart at en elektriker med fagbrev har gjort noe sant så det er sannsynlig at det er en fersk lærling som har utført innstallasjonen . Så jeg mener at det absolutt er på sin plass at installatøren går gjennom installasjon å sjekker at alt er utført i henhold til norm.
Man skal ikke bruke lærlinger på denne måten, det vet installatøren, og ansvaret for lærlingens arbeidet ligger hos en med riktig fagbrev.
Her var det ikke en farlig feil, men hvem vet hva denne personen kan klare å gjøre!
Tror det er mange huseiere som ikke er klar over sitt ansvar når de leier inn arbeidskraft.
Husk å få dokumentasjon og samarbeidserklæring på utført arbeid, hvis ikke kan du komme i trøbbel.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Cned86

Etter over 10 år som elektriker så har jeg flere ganger sett hvor misbrukt egentlig lærlinger (ikke får oppfølging og stort sett blir satt ut i arbeid med det fulle ansvaret for innstallasjoner og planlegging samt direkte kontakt med kunden )blir og hvor lite installatør sjekker opp i arbeidet . Så lenge de ikke hører noe så satser dem på at alt er greit .

Så det overrasker ikke meg om det var en lærling som bare fikk en lapp i handa med adresse og beskjed om at det skulle opp en lader der.

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk

Kim-

Tror nok en lærling hadde brutt N leder og. Jeg vil tippe utenlands arbeidskraft, mest for det er særnorsk krav om brudd på N leder.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Lepet65

Sitat fra: Kim- på fredag 20. september 2019, klokken 08:59
Tror nok en lærling hadde brutt N leder og. Jeg vil tippe utenlands arbeidskraft, mest for det er særnorsk krav om brudd på N leder.
Enig med siste taler, lærlinger er vel de som er best oppdatert på lover og regler.
Kommer jo stort sett direkte fra skolebenken.

Cned86

Sitat fra: Lepet65 på fredag 20. september 2019, klokken 09:59
Sitat fra: Kim- på fredag 20. september 2019, klokken 08:59
Tror nok en lærling hadde brutt N leder og. Jeg vil tippe utenlands arbeidskraft, mest for det er særnorsk krav om brudd på N leder.
Enig med siste taler, lærlinger er vel de som er best oppdatert på lover og regler.
Kommer jo stort sett direkte fra skolebenken.
Enig :)

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA