Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla vs Mangler på lakk ved overlevering

Startet av stefn92, tirsdag 17. september 2019, klokken 09:11

« forrige - neste »

C_B_

#15
Sitat fra: Klykken på tirsdag 24. september 2019, klokken 10:15
Ang. nyvasket, eller "ren nok" er at det er fordi de skal kunne avdekke feilene når du kommer med bilen og går gjennom den sammen med deg. Hvis du kjører bilen gjennom automatvask uten børster er den ren nok. Du vasker vel bilen regelmessig likevel, så sørg bare for å få gjort det en dag i forveien, eller så tett på oppmøtet som mulig. :) Det er ikke noe å klage på, synes jeg.

Det er bare for å få tilstandsvurderingen unnagjort så fort som mulig.
De sa nyvasket og ikke "ren nok". Ja, vet at de vil gå gjennom lakkfeilene. Lakkfeil var meldt inn som en av mange feil sist nylig reklamasjon(og forrige) også. De sa de skulle se på lakkfeil og bilen var "ren nok" før, men det ble ikke gjort dermed måtte jeg purre/klage på det. De sa de skulle fjerne ripene sist gang, men så skjedde ikke. Under utlevering brukte de lakkpenn for å prøve å jukse til ett par stygge lakkskader. Tilstandsrapport burde jeg fått lenge siden altså. Jeg påpekte lakkskader under utlevering også. Nå sier de at jeg må vente over 6 mnd. på utbedring av lakkskader i tillegg til 6 mnd. ventet fra før p.g.a. feil i deres system. Egentlig synes jeg de burde være profesjonelle nok til å finne lakkskadene selv ut i fra veldig bra bilder de fikk av et kjent/bra bilpleiefirma her i Oslo. At noen vil bruke penger på vasking av bil gjentatte ganger uten at det blir gjort noe under reklamasjon må de gjerne gjøre. Jeg valgte i stedet å klage på at bilen måtte være nyvasket og fikk jo medhold.

Autowinder

#16
Var på Norgesvisning av VW id 3 i dag, en prduksjonsbil, det var akkurat samme manglende lakk under panseret der som enkelte steder på TM3. De mente det var så god antikorrosjonsbehandling og flere lag med grunning og annen coating, og at rust ikke ville bli noe problem.

Forøvrig kommer ikke bilen til å bli noen stor konkurrent til Tesla, eller så mange andre elbiler heller, da prislappen på mellomste batteri med høyest utstyrspakke er på over 400000,- og da er bagasjerommet stusselig og knapt litt større enn BMW i3 sitt. Ikke større enn det i dagens eGolf. Ikke frunk. Men plassen inne i bilen var god.

Edit: «Gropene» på frontstsøtfangeren kommer til å bli en stor utfordring å holde pent rene for støv og skitt (eller polish ) for de som er opptatt av ren strøken bil  :P
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

tromsø

Se Tesla Bjørns banana box test av id3 idag.
Har vesentlig større plass en e golf..
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Autowinder

Sitat fra: tromsø på torsdag 10. oktober 2019, klokken 19:34
Se Tesla Bjørns banana box test av id3 idag.
Har vesentlig større plass en e golf..
Ja, om du tør kjøre på langtur med bagasje lastet over bakseterygg, vær så god. Et kræsj da blir fort fatalt for passasjerene inne i bilen.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

tromsø

#19
Enig men du glemmer at denne testen er lik for alle biler Bjørn tester så den relative forskjellen i bagasjevolumet er korrekt.

Nok med OT
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Daniel_0007

Er det ikke mellomste batteri som skulle være under 330 000?Største batteri blir nok rundt 400 000 pluss utstyr
Model 3 2019 LR Rwd

Ingeniøren

Sitat fra: Autowinder på torsdag 10. oktober 2019, klokken 19:26
Var på Norgesvisning av VW id 3 i dag, en prduksjonsbil, det var akkurat samme manglende lakk under panseret der som enkelte steder på TM3. De mente det var så god antikorrosjonsbehandling og flere lag med grunning og annen coating, og at rust ikke ville bli noe problem.

Forøvrig kommer ikke bilen til å bli noen stor konkurrent til Tesla, eller så mange andre elbiler heller, da prislappen på mellomste batteri med høyest utstyrspakke er på over 400000,- og da er bagasjerommet stusselig og knapt litt større enn BMW i3 sitt. Ikke større enn det i dagens eGolf. Ikke frunk. Men plassen inne i bilen var god.

Edit: «Gropene» på frontstsøtfangeren kommer til å bli en stor utfordring å holde pent rene for støv og skitt (eller polish ) for de som er opptatt av ren strøken bil  :P

Så ikke mye pent ut. Velger å tro det ikke er representativt...men uansett ikke en bil jeg vil ha - har dere sett skjermen  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Strøm Tycoon

Sitat fra: Autowinder på torsdag 10. oktober 2019, klokken 19:26
Var på Norgesvisning av VW id 3 i dag, en prduksjonsbil, det var akkurat samme manglende lakk under panseret der som enkelte steder på TM3. De mente det var så god antikorrosjonsbehandling og flere lag med grunning og annen coating, og at rust ikke ville bli noe problem.

Forøvrig kommer ikke bilen til å bli noen stor konkurrent til Tesla, eller så mange andre elbiler heller, da prislappen på mellomste batteri med høyest utstyrspakke er på over 400000,- og da er bagasjerommet stusselig og knapt litt større enn BMW i3 sitt. Ikke større enn det i dagens eGolf. Ikke frunk. Men plassen inne i bilen var god.

Edit: «Gropene» på frontstsøtfangeren kommer til å bli en stor utfordring å holde pent rene for støv og skitt (eller polish ) for de som er opptatt av ren strøken bil  :P

Kjenner at jeg hadde vært mindre irritert om Tesla hadde droppet å lakkere under panseret, istedet for å gjøre en dårlig jobb i døråpningene.

Autowinder

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 11. oktober 2019, klokken 07:23

Så ikke mye pent ut. Velger å tro det ikke er representativt...men uansett ikke en bil jeg vil ha - har dere sett skjermen  ;)

Ja den skjermen ser ut som en lekeskjerm en kan forvente å se i en barnehage.

Og jeg trodde også det om pris som Daniel_0007 skriver, men det minste batteriet med minste utstyrsvariant (av 3) er 330000-ish og en batteristørrelse opp er +25000-ish, og en utstyrsversjon opp er +25000-ish sa VAGs representant.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hELgenen

Sitat fra: Autowinder på fredag 11. oktober 2019, klokken 10:22
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 11. oktober 2019, klokken 07:23

Så ikke mye pent ut. Velger å tro det ikke er representativt...men uansett ikke en bil jeg vil ha - har dere sett skjermen  ;)

Ja den skjermen ser ut som en lekeskjerm en kan forvente å se i en barnehage.


Hadde nektet å ta imot den bilen - det ser jo ut som det mangler lakk helt fremme også...Ekstremt.

Øyvind.h

Sitat fra: Autowinder på torsdag 10. oktober 2019, klokken 19:55
Sitat fra: tromsø på torsdag 10. oktober 2019, klokken 19:34
Se Tesla Bjørns banana box test av id3 idag.
Har vesentlig større plass en e golf..
Ja, om du tør kjøre på langtur med bagasje lastet over bakseterygg, vær så god. Et kræsj da blir fort fatalt for passasjerene inne i bilen.

Vel, i ID3 peller han ut alt han kan ned til bart karosserimetall og kjører testen. i eGolf tropper han å ta ut det store innlegget da noe tilsynelatende er festet til innlegget. Så du kan si at testene er like, men å bruke bananbokstesten som fasit blir ekstremt snevert. Ekstra plass rundt innlastede bokser beregnes heller ikke.
Ser det samme i en test av en annen bil hvor han ikke sjekker om bagasjeromsplaten kan løsnes fra festene og han dropper da rommet under som bagasjevolum.
For all del en fin praktisk test, men om noen tror den er fasit for hva man kan pakke i bilen bør man nok se videoene en gang til.....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Vesel

Sitat fra: Handyman på tirsdag 17. september 2019, klokken 13:08
Ikke Oslo men Kristiansand:
Påpekte en transportskrape, og annet småpirk (var nøye!) ved utlevering en fredag i mars.
Dagen etter (Lørdag) fikk jeg time til utbedring 3 uker senere.
Strålende resultat og meget fornøyd med service i Kristiansand!!
Samme erfaring med Tesla i Kristiansand. De har fikset de aller fleste feilene jeg har påpekt uten noen diskusjon og innen rimelig tid. Selv en reservedel som jeg forventet skulle ta 1 måned+ å vente på fikk de innen uke og installert i bilen bare noen få dager senere. Er godt fornøyd med servicen der!

Skal snart dra og klage på de skrikende bremsene når bilen rygges ut av carporten når det er kaldt ute. De var slik i mars da jeg fikk bilen også. Håpte det skulle gå over når bilen fikk kjørt seg inn, men tydeligvis ikke. Nå har hylinga kommet tilbake med høstværet.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA