Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade med Audi A3 e-tron 16A lader

Startet av magfred, mandag 16. september 2019, klokken 17:24

« forrige - neste »

magfred

Jeg har montert et 16A 230 volt CEE-stikk i garasjen, på egen kurs sikret med jordfeilvern type B. I tillegg har jeg tilgang på en ladekladd fra en Audi A3 e-tron, med utbyttbar adapter(schuko og CEE). Med CEE-adapteret montert får jeg altså ladet med 16A uten problemer på min e-Golf, men som dere kan se av vedlagte bilde så er kladden tydelig merket med "No ground monitoring".

Spørsmålet blir da om dette faktisk er noe jeg må ta hensyn til, gitt mitt oppsett nevnt over? Leser flere steder at generelt så sjekker ladekladder for jordfeil, men muligens ikke denne?

Til info så finner jeg ikke tilsvarende merknad på Audis andre ladekladder(eller VWs for den del), f. eks 8V4.971.675.B (også levert med A3 e-tron, og som ellers ser ut til å ha identiske spesifikasjoner).

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA