Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

JaguarNorge

Hei.
Legger ved en link til under som kan være nyttig informasjon når dere skal utføre programvareoppdatering over the air.
https://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4K/2020/T29581/34315_no_NOR/proc/G2313321.




Ingeniøren

#241
Denne setningen kommer først i prosedyren:

"Bilen må stå låst og ha alarmen aktivert for å starte installasjonsprosessen."

Folk flest ser vel ikke forskjell på nedlastingsprosessen og installasjonsprosessen. Ville tro det var oppklarende om dette punktet kom på et mer naturlig sted i prosessen, eventuelt som siste punkt.

Vider har man punktet:
"Biloppdateringen må ikke avbrytes, verken av bilens eier eller ved brudd på tilkoblingen."

Har bør man erstatte biloppdateringen med nedlastingsprosessen, og siden ting kan skje bør den gjøres robust slik at brudd i forbindelse eller at folk må avbryte ikke ender opp med en korrupt fil...etter mitt syn  :)

Edit: Finner det unaturlig at folk må sitte i bilen i opp til 30 minutter mens bilen laster ned oppdateringen, uansett årstid. Går jeg ut vil den normalt skru seg av med mindre Jaguar har lagt inne en sperring på det siste under nedlasting - har ikke turt å teste. Man bør kunne starte nedlasting, gå ut og låse bilen og la den stå en times tid slik at ting er lastet ned og installert i bilen. Går noe feil skal bilen melde dette slik at man kan gjøre en ny oppdatering. Etter H264 er det vel meningen at man skal kunne oppdater mer dypt-virkende programvare enn infotainment og da må dette være tilnærmet idiot sikkert...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

YM

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 09. desember 2019, klokken 20:29
Jeg fikk H264 i dag, og lurer på om noen av dere som har fått denne allerede merker forskjell på mapping av wattpedalen? Det er mulig det er bare placebo, eller siden jeg fikk låne en Discovery med usle 300 dieselhester mens min var inne til fiks, men jeg synes bilen virker kvikkere enn før... ???

Ny SOC-måler ble det, ellers må det da være nytt at man kan velge inn tur-sammendrag i venstre infoskjerm?

Jeg har ny SOC-måler, men forhandler mener jeg ikke har H264 og det er derfor satt av tid for installasjon + noen andre utestående kampanjer. Jeg trodde ny SOC-måler = H264??

Tellus

Alle som har fått H264 har også ny batterimåler, men ikke alle med ny batterimåler har H264 :)

ardevd

Sitat fra: YM på onsdag 15. januar 2020, klokken 21:32
Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 09. desember 2019, klokken 20:29
Jeg fikk H264 i dag, og lurer på om noen av dere som har fått denne allerede merker forskjell på mapping av wattpedalen? Det er mulig det er bare placebo, eller siden jeg fikk låne en Discovery med usle 300 dieselhester mens min var inne til fiks, men jeg synes bilen virker kvikkere enn før... ???

Ny SOC-måler ble det, ellers må det da være nytt at man kan velge inn tur-sammendrag i venstre infoskjerm?

Jeg har ny SOC-måler, men forhandler mener jeg ikke har H264 og det er derfor satt av tid for installasjon + noen andre utestående kampanjer. Jeg trodde ny SOC-måler = H264??

Den nye batteriindikatoren er en del av IPC-oppdateringen som kom for lenge siden og har ikke noe med H264 å gjøre. Men mange fikk den først i forbindelse med H264.

xyzzy

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 13. januar 2020, klokken 20:10

Edit: Finner det unaturlig at folk må sitte i bilen i opp til 30 minutter mens bilen laster ned oppdateringen, uansett årstid. Går jeg ut vil den normalt skru seg av med mindre Jaguar har lagt inne en sperring på det siste under nedlasting - har ikke turt å teste. Man bør kunne starte nedlasting, gå ut og låse bilen og la den stå en times tid slik at ting er lastet ned og installert i bilen. Går noe feil skal bilen melde dette slik at man kan gjøre en ny oppdatering. Etter H264 er det vel meningen at man skal kunne oppdater mer dypt-virkende programvare enn infotainment og da må dette være tilnærmet idiot sikkert...

Helt enig i den - og det gjelder også kartoppdateringer. Å la bilen ferdigstille den etter at jeg er ferdig med kjøreturen burde være enkelt... ikke tving meg til å vente i bilen til oppdateringen er ferdig.

Theppan

#246
Bilen var inne for H.264 og H.270  oppdatering idag.
Men: har fremdeles Telematikkmodulen 17.2. Trodde H.264 også medførte oppgradering av Telematikkmodulen til 18.2?
Hva som er forskjell på 17.2 og 18.2 vet jeg dog ikke :)
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Tellus

#247
H264 har nok ikke noe med telematikkmodulen å gjøre.
Jeg hadde14.2 før jeg fikk H264. Nå har jeg 15.2.
Kjekt med fungerende start/stop lading i app. Dette ble fikset i 15.2.
Litt rart at de ikke installerte 18.2 når de første oppgraderte telematikkmodulen. Kanskje 15.2 er den mest stabile  :)

Theppan

H.264 skulle vel i større grad berede grunnen for bredere støtte for SOTA.

Kanskje Telematikkmodulen etter H.264 i neste omgang kan oppdateres til 18.2 eller høyere over SOTA???
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Ingeniøren

Er det noe rart med den siste infotainment oppdateringer S19C ?

Opplever at hvis jeg stopper bilen og slår av for å hente ut noen varer bak og åpne garasjeporten og bruker litt tid, så tar det en evighet før skjermene kommer på og blir sittende å vente ett minutt eller mer etter at bilen er slått på da jeg er avhengig av kamera for å komme sikkert inn porten...

Videre opplever jeg at selv om det er pluss grader om dagen så trekker forvarming uten at bilen er koblet til fort 3-5% av SOC mot maks 2 % før selv om det var betydelig kaldere. Faktisk ser det ut til at det lønner seg for SOC å droppe forvarming.

Slik var det ikke før S19C så vidt jeg husker... ??
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Chimp

Det med skjermene opplever jeg stadig på 18.2 bms 19c telematics. 90% bra, men plutselig treg oppstart

JorgenM

Ryggekamera starter instant hos meg, selv 1 sekund etter å ha trykket Start-knappen og skjermene tilsynelatende er i oppstartmodus. Igjen er det vel kun dere med 360-kameraer som sliter?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

RayBomb

Nei, jeg har 360 og den starter umiddelbart, men uten 360 hvis jeg starter å rygge umiddelbart etter å ha slått på bilen.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Har ingen problemer normalt. Problemet er når jeg har vært på tur og skal bruke bilen igjen ila noen minutter, da startet ofte bilen med all skjermer i midtkonsol inkl de for varme helt svarte. Da er det bar å vente den tiden det tar før de kommer opp...et minutt eller to eller mer...
Var ikke slik før...


2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Chimp

Ja og eneste som funker er ryggekamera og speedometer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA