Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

LittleHammer

Infotainment 19C kom som SOTA til bilen min i dag. Gjelder sikkert dere andre også?
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Tellus

Sjekket i dag. Når jeg går inn på programvareoppdateringsmenyen står det kun noe bla bla tekst. Ikke noen knapp for å sjekke om det er oppdateringer. Vært slik siden jeg fikk 19b. Er knappen form å sjekke oppdatering borte etter 19B eller har jeg en bug trigget av eldgammel telemetriversjon ?

Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på lørdag 14. desember 2019, klokken 19:15
Sjekket i dag. Når jeg går inn på programvareoppdateringsmenyen står det kun noe bla bla tekst. Ikke noen knapp for å sjekke om det er oppdateringer. Vært slik siden jeg fikk 19b. Er knappen form å sjekke oppdatering borte etter 19B eller har jeg en bug trigget av eldgammel telemetriversjon ?

Du er ikke alene da det finnes en tråd om dette på det engelske forumet...

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=2768&hilit=19B
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: Tellus på lørdag 14. desember 2019, klokken 19:15
Sjekket i dag. Når jeg går inn på programvareoppdateringsmenyen står det kun noe bla bla tekst. Ikke noen knapp for å sjekke om det er oppdateringer. Vært slik siden jeg fikk 19b. Er knappen form å sjekke oppdatering borte etter 19B eller har jeg en bug trigget av eldgammel telemetriversjon ?

Jeg hadde akkurat samme problem som deg, men i går fikk jeg opp et nytt ikon i statuslinja (en pil som peker ned mot en strek, antar at det skal bety nedlasting), og i dag kom det opp et spørsmål på hjem-skjermen om jeg ville oppdatere til 19C. Da den var ferdig fikk jeg tilbake den vanlige oppdateringsmenyen.

Tellus

Sitat fra: Tellus på lørdag 14. desember 2019, klokken 19:15
Sjekket i dag. Når jeg går inn på programvareoppdateringsmenyen står det kun noe bla bla tekst. Ikke noen knapp for å sjekke om det er oppdateringer. Vært slik siden jeg fikk 19b. Er knappen form å sjekke oppdatering borte etter 19B eller har jeg en bug trigget av eldgammel telemetriversjon ?

Ble sittende å vente i bilen for et par dager siden og koblet opp bilen mot min telefon ved hjelp av delt internett (jeg har ikke datasimkort i bilen). Utrolig nok husket bilen passordet noe den aldri gjør på hjemmenettverket fra garasjen.
Etter et par minutter ble skjermbildet for oppdatering endret og jeg kunne laste ned 19C. Fungerte uten problemer. Nå har jeg et normalt skjermbildet som også viser telematikkmodulversjonen som fortsatt er 14.2.

RayBomb

Sitat fra: Tellus på mandag 23. desember 2019, klokken 14:43

Ble sittende å vente i bilen for et par dager siden og koblet opp bilen mot min telefon ved hjelp av delt internett (jeg har ikke datasimkort i bilen). Utrolig nok husket bilen passordet noe den aldri gjør på hjemmenettverket fra garasjen.
Etter et par minutter ble skjermbildet for oppdatering endret og jeg kunne laste ned 19C. Fungerte uten problemer. Nå har jeg et normalt skjermbildet som også viser telematikkmodulversjonen som fortsatt er 14.2.

Du bør så fort som mulig få oppdatert telematikken til siste versjon. V.14,2 er verstingen som kan forårsake masse tull med bilen.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tellus

Har aldri hatt noen problemer utover at jeg ikke kan stoppe lading med app 😀

Ingeniøren

Vi får vel 18.2 alle sammen innen rimelig til ifm H264 oppdateringen. Forøvrig tror jeg 15.2 er mer buggy, men den er det vel ikke så mange som fikk før den ble erstattet av 16.2.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JPM

Oppdaterte bilen hos forhandler i går, og rekkevidden i eco mode er betraktelig bedre. Med 90% batteri, gikk den fra 380 -> 400ish.

Fikset dørhåndtak bug og infotainment bugs i samme slengen. Tok 5 (!) timer.

ardevd

Sitat fra: JPM på tirsdag 24. desember 2019, klokken 12:30
Oppdaterte bilen hos forhandler i går, og rekkevidden i eco mode er betraktelig bedre. Med 90% batteri, gikk den fra 380 -> 400ish.

Fikset dørhåndtak bug og infotainment bugs i samme slengen. Tok 5 (!) timer.

Hva slags dørhåndtak bug ble fikset og hvordan ble det fikset?

JPM

Jeg rapporterte at bilen ikke alltid låses når jeg trykker på knappen på dørhåndtaket, samt at de ikke alltid felles inn dersom bilen er dypfryst nå som det er vinter. Jeg har ikke garasje, men står i gårdsplassen.

På serviceslippen står det at det er feilsøkt og rettet opp i. Vi får nå se.  ;)

4Matic Fanatic

Sitat fra: JPM på onsdag 25. desember 2019, klokken 22:55
..På serviceslippen står det at det er feilsøkt og rettet opp i. Vi får nå se.  ;)
Keep us posted :-) - de har vel kanskje justert noe en tiendels millimeter.

Ingeniøren

Leste noe som jeg synes var litt foruroligende på det engelsk forumet:

En kar hadde fått oppdatert bilen med H264 oppdateringen. Litt senere startet han en oppdatering til S19C men ble ikke sittende i bilen til den var ferdig men gikk ut og låste bilen. Når han senere tok bilen i bruk fikk han beskjed om at S19C var installert i bilen - allikevel....

Opplever så problemer med at bilen mister rundt 5% kapasitet på batteriet i løpet av et døgn noe som ikke er normalt. Tar bilen til verksted og får installer S19C på ny noe som fikser problemet !

Kan virke som bilen har installert en oppdatering med feil. Trodde ikke dette skulle kunne skje da om filen er blitt korrupt under nedlasting bruker man vel et system som sjekker tverrsummen på filen slik at man ikke legger inn en korrupt fil ? Godt det ble oppdaget og fikset men hva om dette hadde laget en verre feil enn at batteriet ble tappet ? Det står vel at man ikke skal slå av bilen men oppdatering skjer, men det kan jo skje og da bør dette være idiot sikkert ?


2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 11. januar 2020, klokken 16:53
...Det står vel at man ikke skal slå av bilen men oppdatering skjer, men det kan jo skje og da bør dette være idiot sikkert ?
Hvor står det? Jeg mener det ikke står noe om dette i meldingene som kommer opp, her er et par screenshots fra den første oppdateringen min i mai, bruken av InControl skal ikke påvirkes og det sies ingenting om at du ikke kan slå av bilen, men jeg forventer vel kanskje at nedlasting og installasjon avbrytes.

Ingeniøren

Ok, trodde det sto et sted men det gjør jo saken verre...

Siste jeg lasten inn S19C gjorde jeg det mens jeg kjørte over eget SIM. Fungere utmerket da å sitte opp til 30 minutter i bilen er ikke greit...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA