Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 30. november 2019, klokken 09:08
Jeg sitter på gjerdet litt og lar andre slite med barnesykdommene... Denne er så omfattende at det garantert vil bli noe tull.
Bilen ble meget bra etter at S19B...40 kom, lader sjelden til 100% og rekkevidde ikke noe problem.
Det var en av Youtube'rne som skulle få oppgrader bilen snart, var det 16 Desember han sa?
Pingle. ;)

Min skal inn for å (forhåpentligvis) fikse 100%-ladeproblemet den 9. desember, kommer til å presse hardt på å få H264 samtidig.  No guts, no glory, kjøpte jo ikke Jaguar og trodde jeg skulle slippe feil uansett...  :D

ardevd

Kan ihvertfall melde om at Insignia ikke aksepterer noe H261-relatert booking før tidligst Januar. Dvs, du må vente til Januar med å ringe dem for å booke H261.

Chimp

Jeg skal dit neste uke for å oppdatere alle utestående kampanjer på bilen, booket for 2 mnd siden. Blir helt dust om de da hopper over den oppdateringen, men ingenting overrasker meg.

fantonsen

Sitat fra: ardevd på tirsdag 03. desember 2019, klokken 12:11
Kan ihvertfall melde om at Insignia ikke aksepterer noe H261-relatert booking før tidligst Januar. Dvs, du må vente til Januar med å ringe dem for å booke H261.

Antar du mener H264  :D

Jeg har også time snart (midt i desember) for å oppdatere alle utestående kampanjer. Så da antar jeg at de tar denne også, som også er dukket opp i listen nå. Noe annet vi være idiotisk med mindre de ikke har denne klar enda. Men da burde den heller ikke vært i listen over utestående kampanjer. Men jeg skal dobbeltsjekke i god tid før timen. Hvis ikke, så utsetter jeg heller det hele.

Men dette er Sandven i Bergen. Kanskje de har forskjellige regler her?
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Burns

Mener at jeg har lest at Insignia ønsket å kjøre oppdatering på egne demobiler og teste før de rullet ut til kunder.

Erfaringsmessig kan jo det være en god tilnærming, selv om man selvfølgelig burde forvente at releasene er grundig testet av Jaguar før de rulles ut.

Ingeniøren

#170
Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 30. november 2019, klokken 23:45
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 30. november 2019, klokken 09:08
Jeg sitter på gjerdet litt og lar andre slite med barnesykdommene... Denne er så omfattende at det garantert vil bli noe tull.
Bilen ble meget bra etter at S19B...40 kom, lader sjelden til 100% og rekkevidde ikke noe problem.
Det var en av Youtube'rne som skulle få oppgrader bilen snart, var det 16 Desember han sa?
Pingle. ;)

Min skal inn for å (forhåpentligvis) fikse 100%-ladeproblemet den 9. desember, kommer til å presse hardt på å få H264 samtidig.  No guts, no glory, kjøpte jo ikke Jaguar og trodde jeg skulle slippe feil uansett...  :D

He he, spørs om jeg klarer å holde meg unna. Ellers tror jeg det er mye som viser seg når man slipper massen på nye versjoner - vi gjør så mye rart de ikke hadde tenkt vi skulle gjøre  :)

Ellers ser det ut til at den er sluppet i England og flere som melder om bugs relatert til f. eks WattCat og Battery Healt på 59%..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JaguarPace

Sitat fra: fantonsen på tirsdag 03. desember 2019, klokken 13:57
Sitat fra: ardevd på tirsdag 03. desember 2019, klokken 12:11
Kan ihvertfall melde om at Insignia ikke aksepterer noe H261-relatert booking før tidligst Januar. Dvs, du må vente til Januar med å ringe dem for å booke H261.

Antar du mener H264  :D

Jeg har også time snart (midt i desember) for å oppdatere alle utestående kampanjer. Så da antar jeg at de tar denne også, som også er dukket opp i listen nå. Noe annet vi være idiotisk med mindre de ikke har denne klar enda. Men da burde den heller ikke vært i listen over utestående kampanjer. Men jeg skal dobbeltsjekke i god tid før timen. Hvis ikke, så utsetter jeg heller det hele.

Men dette er Sandven i Bergen. Kanskje de har forskjellige regler her?

Jeg bestilte i dag time hos Sandven Bergen, for H264 oppdatering om Ca. 2 uker. Blir spennende å se hva den vil gi ekstra. :+1: :)
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

Kvag


daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på torsdag 05. desember 2019, klokken 12:57
Nå også omtalt, (ikke noe nytt), i Electrek. 8% rekkeviddeøkning er jo litt.
https://ww.electrek.co/2019/12/05/jaguar-i-pace-unlocking-range-software-update/

Men electrek tar feil i at Jaguar gjør mer av batteriet tilgjengelig. Forskjellen er at mindre av batteriets kapasitet ligger gjemt under 0%SOC. Tidligere var det 4,5%. Nå er det 2,5. Tilgjengelig batterikapasitet har hele tiden vært 84,7kwh fra 100% til stans. Gitt at temperatur og andre forhold ligger til rette.

Hodetelefoner

De har helt rett. De gir folk mere av batteriet.
Batteriets kapasitet varierer også ifra bil til bil

Stikkkontakt

Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 05. desember 2019, klokken 14:12
De har helt rett. De gir folk mere av batteriet.
Batteriets kapasitet varierer også ifra bil til bil

Forklar? Hva vet du som ikke sjefingeniøren hos JLR visste?

Chimp

Hvordan kan du mene den varierer fra bil til bil? Alle har da samme batteripakke


Tellus

Ingen batterier er helt like fordi cellene ikke oppfører eksakt likt. Forskjellene er nok relativt små fra batteri til batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA