I og med at dette utsagnet ikke har rot i verken etablert forsknig på Li-Ion batterier eller i JLR sin battergaranti så velger jeg og mange med meg å følge et langt mer konservativ laderegime.
JLR garanterer 70% etter 7 år eller noe slikt. Hvis jeg kun har 70.1% igjen etter 7 år blir jeg svært svært skuffet. Jeg regner med å ha minst 90% etter de 5 årene jeg planlegger å beholde bilen. Hadde Nissan Leaf i nesten 6 år og satt igjen men ca 87% kapasitet. Første generasjon Leaf hadde kun 24kWh batteri og ble med det syklet langt flere ganger enn det min I-Pace vil bli.
Hvis JLR garanterer 85% f.eks etter 7 år så hadde jeg vært mer villig til å ta JLR på ordet og ikke brydd meg.
Det går litt på : "Put your money where your mouth is"

Forøvrig er jeg vant til, og foretrekker, å ha markert regen og en-pedalskjøring. Hadde jeg alltid hatt bilen tilkoblet lading når den ikke er i bruk ville jeg til daglig stort sett aldri kunne nyte godt av en-pedals kjøring sin fortreffelighet.
Derfor er det svært ønskelig å kunne styre makslading selv slik også alle konkurrentene til Jaguar tilbyr. Setter derfor pris på at dette meldes tilbake til JLR sentralt.