Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-tron Sportback: Bilder og videoer

Startet av Orbit, søndag 15. september 2019, klokken 22:24

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: No-name på onsdag 10. juni 2020, klokken 14:07
Det er helt motsatt med meg. Jeg vil IKKE at bilen bremser med en gang man slipper gassen eller slår av cruise control.  Men,det kunne Audi fikse sånn at både du og jeg ble fornøyd.

Det kunne de. Men jeg sliter fortsatt med å skjønne i hvilke situasjoner man ønsker å slå av cruise control og ikke senke farten etterpå...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

No-name

Nå har ikke jeg tenkt så mye over det,men si du narmer deg en rundkjøring, hvor det er nok å bare slakke av på farten uten å måtte bremse. Da kobler du av cc og bare cruiser imot, uten å bremse.. Men, spørsmålet er egentlig,hvorfor slå av cc i det hele tatt? Bilen bremser jo av seg selv hvis den oppdager hinder og imot kryss...

elektro

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:47
Sitat fra: No-name på onsdag 10. juni 2020, klokken 14:07
Det er helt motsatt med meg. Jeg vil IKKE at bilen bremser med en gang man slipper gassen eller slår av cruise control.  Men,det kunne Audi fikse sånn at både du og jeg ble fornøyd.

Det kunne de. Men jeg sliter fortsatt med å skjønne i hvilke situasjoner man ønsker å slå av cruise control og ikke senke farten etterpå...

Det er jo bare fantasien som setter begrensninger der, det er jo liksom hele kjørestilen.. :) Er det noe jeg ikke savner er det å henge i stroppen hver gang man slipper gassen, eller måtte kjøre på ACC. To eksempler på situasjoner:

  • I nedoverbakker kan man ofte tillate seg en liten fartsøkning ved å dytte ACC spaken fra seg og trille, mens man vifter litt med tærne, for så å aktivere ACC igjen ved å dra spaken mot seg for å fortsette i den farten man hadde. Deilig! :D
  • Inn mot en lavere fartsgrense, hvor man ønsker å senke farten helt rolig, ved å trille seg ned f.eks. fra 80 km/til 60 km/t, for så å aktivere ACC igjen ved å trykke på knappen når man har kommet ned i riktig fart.
Sammen med prediktiv regen fungerer dette brillefint. Triller man for fort, og f.eks. tar igjen en bil, regenrerer den for deg. Det samme skjer hvis bilen mener at du av en eller annen grunn triller for fort. Det kan være at du er mye over fartsgrensen, nærmer deg en sving, rundkjøring, kryss eller lignende. Toucher du gasspedalen opphever du imidlertid dette enkelt.

Det høres kanskje komplisert ut, men det er veldig naturlig måte å kjøre på. Kanskje spesielt når man kommer fra biler som faktisk regenrerer når man slipper gassen, for det er jo akkurat det den gjør. Bare ikke når den ikke behøver det. ;)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Du kan ikke trille en Audi fra 80 til 60 før 60-sonen o mange s3kunder! Du kjører i 100 til 60 sonen starter , og bremser så hardt ned til 70 og fortsetter. Du beskriver Kia-stil!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ThomasEL

Sitat fra: daktari på onsdag 10. juni 2020, klokken 23:12
Du kan ikke trille en Audi fra 80 til 60 før 60-sonen o mange s3kunder! Du kjører i 100 til 60 sonen starter , og bremser så hardt ned til 70 og fortsetter. Du beskriver Kia-stil!

..??
Man sparer jo mest energi på å trille ned i fart inn mot 60-sonen fremfor å holde farten til skiltet og regenerere kraftig.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

Sitat fra: ThomasEL på torsdag 11. juni 2020, klokken 11:59
Sitat fra: daktari på onsdag 10. juni 2020, klokken 23:12
Du kan ikke trille en Audi fra 80 til 60 før 60-sonen o mange s3kunder! Du kjører i 100 til 60 sonen starter , og bremser så hardt ned til 70 og fortsetter. Du beskriver Kia-stil!

..??
Man sparer jo mest energi på å trille ned i fart inn mot 60-sonen fremfor å holde farten til skiltet og regenerere kraftig.
Jo, men Audi handler ikke om å spare penger, det er Skoda; man må ære merket og tradisjonen! ;-)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ThomasEL

Sitat fra: daktari på torsdag 11. juni 2020, klokken 12:09
Sitat fra: ThomasEL på torsdag 11. juni 2020, klokken 11:59
Sitat fra: daktari på onsdag 10. juni 2020, klokken 23:12
Du kan ikke trille en Audi fra 80 til 60 før 60-sonen o mange s3kunder! Du kjører i 100 til 60 sonen starter , og bremser så hardt ned til 70 og fortsetter. Du beskriver Kia-stil!

..??
Man sparer jo mest energi på å trille ned i fart inn mot 60-sonen fremfor å holde farten til skiltet og regenerere kraftig.
Jo, men Audi handler ikke om å spare penger, det er Skoda; man må ære merket og tradisjonen! ;-)

Hehe😂
Ja, ser jo den tilnærmingen også😉👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

PF

Agreed rekkevidde kjøring er for peasants, venstrehjula skal ligge over midt stripen til enhver tid med snuten på bilen i dragmodem på bilen foran. 3 sekundersregelen er fra trygg trafikk, loven sier mye mindre som minimum.
Akselerasjon, maks eller ingen ting.
Så får de som kjører de andre bilene ligge i høyrefeltet bak lastebilene, her benyttes venstrefeltet med fjernlysene i strobemodus for å få bort de tullingene som ikke har skjønt det i venstre feltet.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

AJ82

Legger inn et bilde siden det er det tråden handler om  ;) :P
Utrolig fornøyd med valget om å handle SB 👍
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

kissy

Sitat fra: AJ82 på onsdag 23. september 2020, klokken 19:16
Legger inn et bilde siden det er det tråden handler om  ;) :P
Utrolig fornøyd med valget om å handle SB 👍

Kunne du sagt litt om hva du er fornøyd/ikke fornøyd med? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA