Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-tron Sportback: Bilder og videoer

Startet av Orbit, søndag 15. september 2019, klokken 22:24

« forrige - neste »

Orbit

Noen bilder fra pågående IAA i Frankfurt, selv om slippdato vel ikke er før 19. november.
https://www.engadget.com/2019/09/10/audi-teases-etron-sportback/

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55


teslanor


Lepet65


Amatøren

Rails bør bli tilvalg.

Dermed kan de som vil ha "ren sportsbil" velge uten og de som ser behovet for ski på fjellet og ikke kan eller ikke vil ha de inne i bilen velge med rails.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Trond.m

Ser da ut til å være noe som likner på rails på bildet. Og om det ikke blir rails bør det være integrerte fester for takstativ som på Mercedes EQC.

Har det vært antydet noe i forhold til pris og produksjonsstart ?

hELgenen

Sitat fra: TM på søndag 17. november 2019, klokken 21:03
Ser da ut til å være noe som likner på rails på bildet. Og om det ikke blir rails bør det være integrerte fester for takstativ som på Mercedes EQC.

Har det vært antydet noe i forhold til pris og produksjonsstart ?

Ja -

https://www.tv2.no/broom/11004000/

EV-FTW

Kan reserveres fra neste uke, og levers fra vår 2020. Pris starter på 521 000 kr.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Trond.m

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 20. november 2019, klokken 07:38
Kan reserveres fra neste uke, og levers fra vår 2020. Pris starter på 521 000 kr.
Interessant 👍 Vil de da starte med 2021 modell, eller vi de produsere 2020 modell fram til sommeren 2020 ?

daktari

S-line eksteriør er på plass, sammen med nye felger som er lånt fra Jaguar.
Jeg synes ikke den nye frontspoileren var særlig pen.
Når de nå lanserer denne modellen lurer jeg på hvorfor ikke vanlige etron er litt mer praktisk utformet i kupeen for å skille de to bilene litt mer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

EV-FTW

Godt spørsmål. Vil tro de starter med 2021 mod, men vanskelig å si. Plutselig blir det en liten forandring på bilen, og de kaller biler fra sommer 2020 for 2021 mod.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Orbit

Noe mer info her, også på batterioppsettet. De tilgjengeliggjør litt mer (91%) av bruttokapasitet enn på e-tron 55 (88%):
SitatThe battery system of the Audi e-tron Sportback 55 quattro** stores 95 kWh of gross energy (86.5 kWh net) and operates at a rated voltage of 396 volts.
...
With an output of 265 kW and 561 Nm (413.8 lb-ft) of torque (combined electric power consumption in kWh/100 km (62.1 mi)*: 26.0 – 21.9 (WLTP); 22.7 – 20.6 (NEFZ); combined CO2 emissions in g/km: 0), the two standard electric motors pack a powerful punch in launching the SUV coupé from a standstill – locally emissions-free and in virtual silence. The Audi e-tron Sportback 55 quattro takes just 6.6 seconds (combined electric power consumption in kWh/100 km (62.1 mi)*: 26.0 – 21.9 (WLTP); 22.7 – 20.6 (NEFZ); combined CO2 emissions in g/km: 0) to reach 100 km/h (62.1 mph), and its top speed is electronically limited to 200 km/h (124.3 mph). B
...
At market launch, Audi will offer the all-electric drive SUV coupé with a second motor variant. The e-tron Sportback 50 quattro generates 230 kW of output and 540 Nm (398.3 lb-ft) of torque (combined electric power consumption in kWh/100 km (62.1 mi)*: 26.3 - 21.6 (WLTP); 23.9 – 21.4 (NEFZ); combined CO2 emissions in g/km (g/mi): 0). The battery dispenses with the upper "floor;" and its 27 modules each consist of twelve prismatic cells. The system, which weighs roughly 120 kilograms (264.6 lb) less than the battery of the Sportback 55 quattro**, provides 71 kWh of gross energy (64.7 kWh net). This allows the SUV coupé to cover up to 347 kilometers (215.6 mi) on a full charge in the WLTP cycle. The Audi e-tron Sportback 50 quattro accelerates from 0 to 100 km/h (62.1 mph) in 6.8 seconds and has a top speed of 190 km/h (118.1 mph) (combined electric power consumption in kWh/100 km (62.1 mi)*: 26.3 - 21.6 (WLTP); 23.9 – 21.4 (NEFZ); combined CO2 emissions in g/km (g/mi): 0).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

batterimannen

e-tron Sportback 50: 521.000 kroner inkludert frakt og levering Oslo. 372 kilometer WLTP

e-tron Sportback 55: 661.000 kroner inkludert frakt og levering Oslo. 477 kilometer WLTP
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Øyvind.h

Må si jeg likte designet på denne! Bedre enn enkelte prototype-bilder jeg har sett tidligere. Nærmeste konkurrent blir vel X6, men E-Tron Sportback ser uendelig mye bedre ut enn det greiene BMW har satt sammen!
Med såpass solid økning i rekkevidde sammenlignet med vanlig E-Tron, og 64,7kWh utnyttbar kapasitet for 50-modellen, kan det faktisk være en bil som fungerer til og fra hytta.

Med 91% tilgjengelig kapasitet spørs det vel om ikke vi ser en litt kjipere ladekurve enn for E55, men fortsatt meget bra.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA