Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Plaid

Startet av JorEl, søndag 15. september 2019, klokken 18:09

« forrige - neste »

JorEl

Elon Musk har sagt at Plaid kommer til neste år. Katten er ute av sekken, på tide med en tråd.
https://youtu.be/euDG69z5nro
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

LittleHammer

Hjulbuene på Nurburgringbilen er vel bare gjort bredere for å få plass til hjulene.. Eller har Elon twitret om den også?
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

JorEl

#2
Hjulbuene på Nurburgringbilen er vel bare gjort bredere for å få plass til hjulene..

I linken over snakkes det vel om "Mule" og da er det vel 3motorer og Plaid driverk, men batteriene blir gjetning. Kanskje det er de "nye" fra TM3? Men nå har de altså kanskje enda nyere batterier på trappene? I hvert fall så nære produksjon at man snakker om så.så mange "cycles".
I denne linken tar de først for seg batteri-patent og så om Plaid.
https://youtu.be/TZ5EnEHKcCE?t=6

Nå skal jeg høre på denne 8) (Begynner med Plaid)Sikkert mye det samme, men spennende. Dette kommer til å bli for dyrt for meg, men om noen år så faller toppvalgene ned til en "arbeiderklasse-pris" :) En arbeider som er flink til å spare..
https://youtu.be/xl2Uqs-xtY8
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Synes folk er temmelig raske til å slå fast at plaid kommer til å rule på ringen.
Tror jeg heller ville ventet til det var en realitet.

JorEl

Ja, ikke selg skinnet før du har sett bjørnen. Men Plaid kommer til å være raskere, og det blir gøy.
Jeg tror som Eli Burton i siste link jeg la ut, at Plaid blir tilleggspakke som kommer til legge på prises med mange hundretusen nok, så jeg er ikke redd for min egen investering(S75D). Da blir dette kapløpet med Taycan mye kjekkere :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på søndag 15. september 2019, klokken 22:56
Synes folk er temmelig raske til å slå fast at plaid kommer til å rule på ringen.
Tror jeg heller ville ventet til det var en realitet.
Tror ikke den kommer til å rule, men at det i motsetning til dagens P blir en bil som holder bedre på banen vil jeg tro. Bruker den PM motorer over alt vil varmgang være ett mye mindre problem. Så er det bare snakk om bedre kjøling av batteriet. Med adaptive dempere og track mode bør den kunne bli ganske bra.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Når man ser modelS Plaid med en bredere bakpart, så skulle en kanskje tro at en Plaid-modelS fort kan få en ny look. Man snakker i tillegg om 7 seter. Spennende. Men spørsmålet mitt til dere som kan dimensjoner..kan det være at dette Plaid-skateboardet vil passe perfekt i modelX, uten at man trenger og utvide bakparten?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

7 seter har Tesla S hatt lenge. To bakovervendte seter i bagasjerommet for personer opp til 25kg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

#10
Men om Plaid S er bredere bak så kan dette være en 7seter ala X, og ikke en 5+2 konfigurasjon. Kanskje 2 ekstra seter som i Y? Edit; Vil jo spise opp den gode plassen i bagasjerommet, men er dette noe kjøperne av en super-car egentlig er på jakt etter? Tenk om noen kan levere en super-car med plass til 7personer, det hadde vært noe nytt, og det liker jo ofte Tesla og komme med :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amoss

Sitat fra: JorEl på mandag 16. september 2019, klokken 08:53
Men om Plaid S er bredere bak så kan dette være en 7seter ala X, og ikke en 5+2 konfigurasjon.

Det er vel ikke så mye bredden som er en begrensing her, men høyden under det skrånende bakvindu/luken i Model S. Greit nok for små barn, men ikke noen som nærmer seg voksen alder...
Model S 85D

JorEl

Jeg er ikke typen som finner opp kruttet, men det har dere vel funnet ut :o
https://youtu.be/TZ5EnEHKcCE?t=895
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amoss

Sitat fra: JorEl på mandag 16. september 2019, klokken 13:13
Jeg er ikke typen som finner opp kruttet, men det har dere vel funnet ut :o
https://youtu.be/TZ5EnEHKcCE?t=895

Elon omtalte også den gamle konfigurasjonen som 7-seter (i alle fall i starten). Tesla uttrykte seg (etterhvert?) litt mer forsiktig med 5+2.
Model S 85D

JorEl

Jeg har tenkt at den demobilen/mulen med Plaid oppsett, var bredere bak. Men om de bare har brettet ut bakskjermene, så blir det ikke mye mer plass til seter..Men Tesla er kapable til å finne på litt av hvert. I hvert fall mer en konkurrentene 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA