Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte førersete TMS P85 - 14.mod.

Startet av Janikola, søndag 15. september 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

Janikola

Etter 7 måneders eierskap av en TMS P85 med utrolig dårlig sete vurderer jeg enten å selge bilen eller bytte sete. Ble advart mot denne årsmodellen i forhold til 1. gen. seter, men hørte selvfølgelig ikke på det øret. Får legge til at ryggen er heller ikke god, så desto verre.

Så blir spørsmålet: Noen som har byttet til 3 eller 4.generasjons seter? Mye arbeid? Kostnad?
Tesla Model S 85P - 2014 "Veteran"

Muffinman

Er vel en del som har byttet til nextgen som mye godt passer rett på, men nyere tror jeg er litt mer omstendelig. Tror ikke jeg ville tatt meg bryet med en såpass gammel bil med mindre jeg fikk de nye setene veldig rimelig, var sikker på at det i det hele tatt gikk og var lysten på et prosjekt.

Selv ble jeg overrasket hvor bra førstegenerasjonssetene tross alt fungerte på langtur, i forhold til fjøskrakk-følelsen når man setter seg ned i dem.

Klykken

Synes 1.gen setene er knall i forhold til nextgen. Dårlig sidestøtte bare, men det tåles på langtur og småturer med sambo og barn..

De nye har jeg såvidt sittet i, men mener de var rimelig gode.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Janikola

Kombi av dårlig rygg og seter som ikke passer min kropp betyr det blir salg tenker jeg. Får bare vente på at Tesla Kokstad fikser dørhåndtak. Har bare ventet siden mars -> Juli og ny time oktober....  :-1:
Tesla Model S 85P - 2014 "Veteran"

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

VWspirit

Bruker du ledningsnettet fra de gamle setene så passer det rett inn. Setter du inn seter av siste generasjon så får du ikke justerbare hodestøtter menn det kan fikses med egen bryter
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA