Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kunstskinnpakke; øvre del av dashbord, dørarmlene og nedre del av senterkonsoll.

Startet av DD, søndag 15. september 2019, klokken 12:06

« forrige - neste »

DD


Carkub

Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

AJ82

Sitat fra: Carkub på søndag 15. september 2019, klokken 22:47
Se om bilder jeg har lagt ut her kan være til hjelp:
https://elbilforum.no/index.php?topic=46658.msg811966#msg811966

Den har ekte skinn på dashbord... Endel biler som har fått dette selv om de egentlig "bare" skulle ha kunstskinn.
Denne har kunstskinnpakke. Velger du i tillegg S-Line får du kontrastsøm i dører og senterkonsoll.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=156120535

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Carkub

Skal ikke klage om vi har fått mer enn vi «egentlig» skulle :)
Men skulle tro Audi hadde kontroll på dette med skreddersøm, men tydeligvis ikke helt da.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

daktari

Jeg har også slikt dashbord som på bildet og bestilte kunstskinnpakke. For alt jeg tror skal det være kunstskinn, det var samme kvalitet på min Model S, en nappalignenda kvalitet. Har 3kstremt vanskelig for å tro at Audi gir bort skinnkledd dashboard ved en feil.

Derimot er det åpenbart plastikk på armlener og midtkonsoll, med ekstra sømmer. Disse er ikke verdt prisen og har en annen kvalitet enn skinn i setene.

Det store spørsmålet er hva som er standard dashboard. På de bilene jeg har sett i butikken har dette åpenbart vært ru plastikk med en fake søm, en skinnimitasjon altså. Allikevel en annen kvalitet enn øvre del av døra som er åpenbar plastikk.

Det skal altså være 3 forskjellige utførelser av dash, standard, kunstskinn og ekte skinn. Hvem har hva?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

AJ82

Sitat fra: daktari på mandag 16. september 2019, klokken 21:21
Jeg har også slikt dashbord som på bildet og bestilte kunstskinnpakke. For alt jeg tror skal det være kunstskinn, det var samme kvalitet på min Model S, en nappalignenda kvalitet. Har 3kstremt vanskelig for å tro at Audi gir bort skinnkledd dashboard ved en feil.

Derimot er det åpenbart plastikk på armlener og midtkonsoll, med ekstra sømmer. Disse er ikke verdt prisen og har en annen kvalitet enn skinn i setene.

Det store spørsmålet er hva som er standard dashboard. På de bilene jeg har sett i butikken har dette åpenbart vært ru plastikk med en fake søm, en skinnimitasjon altså. Allikevel en annen kvalitet enn øvre del av døra som er åpenbar plastikk.

Det skal altså være 3 forskjellige utførelser av dash, standard, kunstskinn og ekte skinn. Hvem har hva?

Vil tippe at det kan ha noe med produksjon å gjøre. Kanskje har det manglet kunstskinn og hatt skinn til overs....? Vet at fast track modeller er levert med begge deler, selv om de skulle hatt likt.
Tror egentlig det bare er 2 typer dashbord, ihvertfall i Norge, et med kunstskinn og et med skinn. Utvidet kunstskinnpakke gir da kunstskinn i dører foran og bak samt ved midtkonsoll. Kunstskinn på dashbord er standard.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Øyvind.h

På de bilene jeg har kikket på har det bare vært to forskjellige.
Ett som ser ut som skinn med jevn overflate og sømmer, og ett som ser ut som et generisk plast-dashbord.
Jeg har bare sittet i E-Tron med plast-dashbordet, men det var for meg stor opplevd kvalitets- og designforskjell på disse løsningene.
Det er vel en del som har fått skinn selv om de har bestilt kunstskinn. I hvert fall ut fra noen bilder jeg så i Facebook-gruppen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Ja, noen hevder altså at noen andre har fått feil, men det finnes ingen troverdig dokumentasjon utover det vi har under.

Audi opererer enten med 3 typer dashboard eller så er prislisten misvisende, se bildet.

Kunstskinn på armlener, midtkonsoll og dashboard er en pakke.
Ekte skinn på dashboard er 2,3x prisen over i en pakke med kunstskinn på armlener og midtkonsoll.
Det smarteste er kanskje kun skinn på Dash, men da får man ekstremt kjipe dørhåndtak i svart plast.

I utstyrslisten på min bil i appen står det "Upper parts of dashboard and lower interior elements in leatherette".
Leatherette behøver ikke se og føles ut som plast...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA