Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva hadde du valgt av Model Y Performance og Model S «Raven» Long Range?

Startet av emphezis, lørdag 14. september 2019, klokken 22:47

« forrige - neste »

emphezis

Stilte dette spørsmålet på Model S-forumet; hadde vært interessant å vite hva Y-menigheten mener. :)

Hva hadde du valgt om begge modeller var på markedet i dag (og pris ikke var et element), Model Y Performance eller Model S Long Range?

Model Y yter 0-100 km/t på 3,7 sekunder, Model S bruker 3,8 sekunder.
Model Y har 480 km rekkevidde, Model S har 610 km.

Gi din stemme øverst! :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

turfsurf

Sitat fra: emphezis på lørdag 14. september 2019, klokken 22:47

Model Y yter 0-100 km/t på 3,7 sekunder, Model S bruker 3,8 sekunder.
Model Y har 480 km rekkevidde, Model S har 610 km.

Gi din stemme øverst! :)
Kommer an på om man har bruk for hengerfeste eller ikke. Og så tipper jeg man sitter bedre som baksetepassasjer i Model Y. Mye kjøring på lange turer og spesielt motorvei => Model S.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

emphezis

Sitat fra: turfsurf på søndag 15. september 2019, klokken 08:38
Sitat fra: emphezis på lørdag 14. september 2019, klokken 22:47
Model Y yter 0-100 km/t på 3,7 sekunder, Model S bruker 3,8 sekunder.
Model Y har 480 km rekkevidde, Model S har 610 km.
Gi din stemme øverst! :)
Kommer an på om man har bruk for hengerfeste eller ikke. Og så tipper jeg man sitter bedre som baksetepassasjer i Model Y. Mye kjøring på lange turer og spesielt motorvei => Model S.
Har ingen bruk for hengerfeste, så dette er ikke en faktor i regnestykket.

Tror du man sitter bedre baki en Model Y? Vil tro det er et hav av bedre plass og mer påkostede seter i en Model S? Mulig jeg tar feil, men... sitter jo høyere i Model Y hvis det er ekvivalent med å sitte bedre da. :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

turfsurf

Sitat fra: emphezis på mandag 16. september 2019, klokken 10:09
Tror du man sitter bedre baki en Model Y? Vil tro det er et hav av bedre plass og mer påkostede seter i en Model S? Mulig jeg tar feil, men... sitter jo høyere i Model Y hvis det er ekvivalent med å sitte bedre da. :)
Kommer an på hvor store de som sitter bak er. Model S har litt lav takhøyde, og man får litt knevinkel. Dette vil jeg tro er bedre i Y (på rad 2).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

emphezis

Sitat fra: turfsurf på mandag 16. september 2019, klokken 11:19
Sitat fra: emphezis på mandag 16. september 2019, klokken 10:09
Tror du man sitter bedre baki en Model Y? Vil tro det er et hav av bedre plass og mer påkostede seter i en Model S? Mulig jeg tar feil, men... sitter jo høyere i Model Y hvis det er ekvivalent med å sitte bedre da. :)
Kommer an på hvor store de som sitter bak er. Model S har litt lav takhøyde, og man får litt knevinkel. Dette vil jeg tro er bedre i Y (på rad 2).
Blir mine barn på 9 og 10 år. Så er vel en stund til plassen blir noe problem uansett Y eller S vil jeg tro. ;-) Satt personlig bare kjapt inn i baksetet på S. Vi har bare ett sertifikat i familien uansett, så jeg vet hvor jeg skal sitte. ;-)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

RuneW

Synes det høres ut som du egentlig har bestemt deg for S og bare vil ha det bekreftet av andre?

Så jeg kan jo hjelpe deg - jeg synes SUV + performance er noe tull. Sånn. Vær så god  :D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emphezis

Sitat fra: RuneW på onsdag 18. september 2019, klokken 09:06
Synes det høres ut som du egentlig har bestemt deg for S og bare vil ha det bekreftet av andre?

Så jeg kan jo hjelpe deg - jeg synes SUV + performance er noe tull. Sånn. Vær så god  :D
Forsåvidt... har jo bestilt en Y da. Og hadde kjøpt en 3 om jeg ikke hadde hatt hund. Men med lang ventetid på Y og 3'ern som uaktuell så kommer S'n opp som en favoritt ja... unødvendig mye penger da, hadde klart meg lenge med en Y. ;-)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ethoring

Argumenter for S
- Støydemping
- Kjørekomfort (fantastiske fjærer)
- Rekkevidde
- Tilgjengelig i dag
- Fineste bilen i rekka
- Aluminiumschassis (slipper rust)
- Moden modell, veldig lite feil, tried and true modell

Model Y
- Høyreist sittestilling
- Raskere hurtiglading
- Lavere pris
- Kjøreegenskaper (3 er veldig hvass på dette, må anta det samme om Y)
- Siden den ikke er her ennå, kan det komme gode aspekter med denne vi ikke kjenner ennå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA