Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering E-tron 50

Startet av Machina, lørdag 14. september 2019, klokken 21:18

« forrige - neste »

Wendel

Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 21:44
@Wendel - hengerfeste eller bare forberedelse ? Lurer på om hengerfeste fortsatt fører til senere levering ?

Kun forberedelse :)

Brisken

Hvordan får dere opp bestilt bil i appen "Mitt bilhold"?
Jeg lastet den ned men får kun valg om å legge til bil med skiltnummer..

Bestilte for øvrig rett før de stengte Første dag e-tron 50 ble lansert, håper på levering før Jul.

Barrister

Jeg bestilte min den e-tron 50 Advanced Sport den 04.10 og på kontrakten står det : antatt levering 4/20
i3
XC90 "diesel-gamp" som endelig skal ut når etron50 ankommer

Machina

Sitat fra: Barrister på fredag 01. november 2019, klokken 13:14
Jeg bestilte min den e-tron 50 Advanced Sport den 04.10 og på kontrakten står det : antatt levering 4/20

Det står vel ikke bare 1 uke. Det står vel fra uke til uke?

Ribers

Sitat fra: Brisken på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 03:47
Hvordan får dere opp bestilt bil i appen "Mitt bilhold"?
Jeg lastet den ned men får kun valg om å legge til bil med skiltnummer..

Bestilte for øvrig rett før de stengte Første dag e-tron 50 ble lansert, håper på levering før Jul.

Samme her. Bestilte for et par uker siden. Selger visste åpenbart ikke helt hvordan.

Noen andre som vet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2020 E-tron 50 siambeige, leveres januar 2020
2013 Volvo V70

Øyvis Prøyvis

Min bestilling poppet opp etter en dag eller 2. Jeg gjorde ingenting selv for at den skulle dukke opp.
Nå gir riktignok ikke appen mer informasjon enn "e-tron bestilt" foreløpig så det er vel beskjeden nytte per dags dato. Det ligger noen opplæringsvideoer som man kan spille av, men jeg er mer interessert i å få vite når bilen er planlagt produsert.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

Trond.m

Ja, det er over 2 mnd siden jeg fikk min bil opp i appen. Men forhandleren vet ikke når bilen blir produsert og Audi kundeservice vil ikke svare på en skriftlig henvendelse. De ber bare forhandleren om å kontakte meg for å fortelle at han fortsatt ikke vet noe 😗 Ingen ting er mer irriterende enn mangel på informasjon.

Øyvis Prøyvis

Jeg har heller ikke fått svar på når min bil produseres, men jeg er overbevist om at bilene kommer i hopetall så fort vi bikker 2020. Det er ganske opplagt at enhver bilprodusent som står i fare for å få EU's bøter grunnet høyt utslipp på sine biler vil gjøre det de kan for å få ned utslippstallene for 2020. Leverer de fra seg nullutslippsbilene nå før årsskiftet vil jo det si at de med stor sannsynlighet vil hente inn bøtesatsene via biler solgt i fremtiden. Og hvem er vel interessert i den kostnaden?
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

Trond.m

Vel, det forklarer vel ikke at de ikke tildeler produksjonsplass. Biler som skal leveres i januar burde jo få tildelt produksjonsplass nå. De låser jo bilen ca 3 uker før produksjon. Saken har nok mer med mangel på hengerfeste å gjøre.

Øyvis Prøyvis

Det tror jeg bare er vikarierende argumenter. Jeg tror ikke at mangel på hengerfeste er grunnen, men en grei unnskyldning å komme med. Hvorfor skal en liten metalldel stikke kjepper i hjulene for en så stor bilprodusent? Jeg har ikke fasiten, men i mitt hode er den mest sannsynlige årsaken trusselen om skyhøye bøter fra og med neste år.
Hvis hengerfestet i seg selv hadde vært en issue kunne de vel skaffet til veie 3D-printere og printet metalldelene som de mankerer?
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

daktari

Er det noen andre merker i hele Norge uansett modell, som har problemer med å få tak i hengerfester?

Det kan vel ikke være tvil om at VAG styres utelukkende etter økonomisk inntjening?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

eivhelle

Sist jeg snakket med en av selgerene på Møller Tønsberg, ble jeg fortalt at i tilfeller som med etron 50 hvor det var veldig mange biler i bestilling, får man ofte ikke beskjed om produksjonsuke før like før bilen går i produksjon. Derfor kan det godt hende man blir gående og vente på svar til slutten av desember, selv om bilen skal leveres i januar.

Så det er nok bare å smøre seg med tålmodighet.

Synes ellers at problemstillingen rundt levering av hengerfeste ikke henger på greip. Hvorfor skal en "low tech" bit av metall være så vanskelig å få levert? Og hvorfor dukker problemstillingen opp igjen nå, over et halvt år etter at man først ble klar over problemet?
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Trond.m

Sitat fra: daktari på fredag 08. november 2019, klokken 16:37
Er det noen andre merker i hele Norge uansett modell, som har problemer med å få tak i hengerfester?

Det kan vel ikke være tvil om at VAG styres utelukkende etter økonomisk inntjening?
Jeg vet ikke om noen bilfabrikker som ikke styres etter økonomisk inntjening. Men det er vel alltid lønnsomt å levere det kundene vil ha  ;)
At et simpelt hengerfeste skaper forsinkelser i produksjonen er helt utrolig  8)

Hodetelefoner

I mellomtiden så ringer de og tilbyr oss de store utgavene. Sa de fikk ta hengerfeste ifra de og sette på 50. Var vist ikke mulig  :laugh:

JorEl

#29
Kan det være at kunden må bestille bil i 2020, for at bilprodusentene skal ungå bøter? Slik at "hele" prosessen kommer på riktig side av årskiftet?
Edit; Audi legger dermed inn bestillingene skikkelig 2020.01.01
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA