Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering E-tron 50

Startet av Machina, lørdag 14. september 2019, klokken 21:18

« forrige - neste »

Machina

Hei

Jeg vurderer å kjøpe E-tron 50 og lurer på om dere som allerede har bestilt har fått oppgitt forventet uke for levering?

/K

Superelbilen

Jeg har fått beskjed om sent 2019, tidlig 2020.

DJenny

Skrev kontrakt i dag med Møller Follo og fikk følgende leveringstid;  Antatt 12/20.  Senest 16/20
Er helt ok men hadde forventet tidligere basert på hva som står på Audi's hjemmeside.  Gjetter at kontraktssummer og leveringstid er samkjørte med alle Audi avdelinger slik at kontraktsdato alene bestemmer hvilken plass en får i køen. 
Moro om noen andre kan poste kontraktsdato og forventet leveringstid.
2020 E-Tron 50, bestilt 16/9-19
2018 Leaf
2013-2018 E-Up

Trond.m

#3
Ja, det var litt senere enn jeg ville antatt. Men jeg tipper de har vel snart solgt ca 1000 biler nå. Nå er estimatet du har fått bare et overslag. Det tar vel noen uker før bilene får beregnet en estimert produksjonsuke fra fabrikken. Desember / januar er vel det jeg har hørt. Bestilte 2.9, men fikk kontrakten først 4.9.

Trond.m

Noen som har fått produksjonsuke fra fabrikken på sin e-tron 50 ennå ?.
Det som står på kontrakten er vel bare selgerens estimerte leveringstid så det er vel beheftet med stor usikkerhet. Jeg bestilte 2.9, men har ikke fått noe mer informasjon om produksjon.

Trond.m

Ser på FB at det er en som allerede har fått beskjed i appen «Mitt bilhold» om at bilen er i produksjon. Virker litt tilfeldig hvor lang tid det tar fra bestilling til produksjon.

Machina

Blir spennende å se da. Min står fortsatt som kun bestilt, men som mange andre har jeg fått estimert levering 52/19 - 16/20. Kan virke som det er standarden alle får. Skal oppdatere her når Mitt bilhold endrer status

Omen

Jeg snakket med min selger i dag, og fikk beskjed om at min bil skal stå ferdig produsert i uke 42. Mao om 2 uker. Får dog ikke leveres ut før «offisiell lansering» i uke 48 uansett. Så blir visst stående på lager i Norge før den tid.

Trond.m

Sitat fra: Omen på onsdag 02. oktober 2019, klokken 18:06
Jeg snakket med min selger i dag, og fikk beskjed om at min bil skal stå ferdig produsert i uke 42. Mao om 2 uker. Får dog ikke leveres ut før «offisiell lansering» i uke 48 uansett. Så blir visst stående på lager i Norge før den tid.
Det er vel din bil de skal bruke i forbindelse med typegodkjenningen da 😏
Har ikke fått bekreftet produksjon ennå, men det er jo ennå tid igjen til uke 48.

Amatøren

Sitat fra: TM på onsdag 02. oktober 2019, klokken 19:44Det er vel din bil de skal bruke i forbindelse med typegodkjenningen da 😏

Kollisjonstest?  🤔   🤣
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Wendel

Jeg bestilte 4/10 og da fikk selger opp bekreftet produksjon i uke 45, noe han synes var litt rart, for han hadde ikke fått opp bekreftet produksjonsuke på noen andre e50 han hadde i bestilling.

I kontrakten står det antatt levering uke 4, med seneste leveringsuke i uke 15 :)

Trond.m

#11
Hva...har Audi implementert LIFO -https://no.wikipedia.org/wiki/Last_In_First_Out

Eller tildeler de produksjon i ren BINGO stil ?

Valgte du en standard pakke uten noen endringer kanskje, så din ordre ble matchet direkte mot en bil i bestilling ?

Wendel

Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 19:44
Hva...har Audi implementert LIFO -https://no.wikipedia.org/wiki/Last_In_First_Out

Eller tildeler de produksjon i ren BINGO stil ?

Valgte du en standard pakke uten noen endringer kanskje, så din ordre ble matchet direkte mot en bil i bestilling ?

Min du tenker på? Isåfall så er den ikke helt standard. Har tilvalg som sort tak, B&O anlegg, Konturseter, omgivelseskamera etc..

Trond.m

@Wendel - hengerfeste eller bare forberedelse ? Lurer på om hengerfeste fortsatt fører til senere levering ?

Amatøren

Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 21:44
Lurer på om hengerfeste fortsatt fører til senere levering ?
Selger sa nei til oss. Ikke forsinkelse ved bestilling med tilhengerfeste (21.09.2019).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA