Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Peugeot 106 - servostyring?

Startet av hansig, lørdag 14. september 2019, klokken 10:21

« forrige - neste »

hansig

Hei, er det noen som kan bekrefte at de har servostyring som virker på denne modellen?

Jeg undrer fordi jeg har tannstang for servo styring, og jeg har beholder for servo-væske med væske i bak
som det er forklart i instruksjonsbok. Jeg finner ikke evt. posisjon for servopumpe i instruksjonsbok.

Mvh.
Hansi

hansig

#1
Å i tillegg har jeg ved Periodisk kjøretøy kontroll fått anmerkning for manglende servostyring...ha, ha :-(
Noen som har opplevd dette ifbm. kontroll?

Er det evt. noen som har at bilen ikke har servostyring innskrevet i Vognkort (for de som også har servo-væske
beholder bak i bagasjerommet som på min) ??

Elmo

#2
Jeg tror alle har servo. Jeg har iallefall ikke sett noen uten.
Servopumpa henger under ventre baksete, skjult av ett plastlokk.
Se om du har releet til pumpa. Det sitter på lokket til 3'er kassa - den hvite rett over A pila på dette bildet.

Jeg kastet nettopp en P106 hvor jeg ikke tok ut pumpa, men det var fordi jeg tror jeg har en liggende far en tidligere delebil.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Står forresten om styreservon fra side 8 og utover i denne fila
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hansig

Hei, super info., tusen takk.
Dette blir interessant å finne ut av.
Mvh. Hans

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA