Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med lading på I-On

Startet av mengis, fredag 13. september 2019, klokken 15:54

« forrige - neste »

mengis

Hei,

Har litt problemer med lading på min 2013 modell Ion.

Når jeg plugger inn ladekabelen vil ikke bilen alltid ta lading. Om jeg rikler litt på ladepistolen får den av og til strøm, før det kjapt faller ut igjen. Ved nøyere sjekk ser jeg at èn av de to tynne pinnene nederst til venstre og høyre(klokken 5 og 7) inne i selve kontakten på bilen er kortere enn andre. Lurer derfor på om denne er knekt. Se vedlegg med gul merking. Her stikker pinnen såvidt ut fra "roten", mens den andre er endel lengre.

Hvordan er laderen hos dere andre Ion-eiere?

fstromsv

Definitivt kortere og tynnere.  Tilsvarende hull på høyre side har samme size på pinnen.  Kommer ikke så godt frem på bildene mine, dessverre.

mengis

Kommer litt uklart frem, men på din ladekontakt er også den tynne pinnen nederst til venstre(klokka 7) vesentlig kortere enn den andre tynne pinnen(klokka 5) ?

engolf

Båda dem tunna pinnarna ser ut att vara lika långa (ca 1,5 cm).
Du kan ikke vise dette vedlegget.

mengis

Se der, ja - det jeg tenkte.

Kjøpte bilen brukt i går, og finner dette ut ved første lading. Selger forklarte at denne kontakten hadde blitt byttet for en uke siden på utvidet garanti fordi èn av pinnene var knekt. Jeg hadde verken mulighet til å sjekke om bilen faktisk ladet, eller om kontakten var intakt, da bilen var fulladet og jeg heller ikke hadde kunnskap om hvordan kontakten ser ut opprinnelig.

Ringte verkstedet som ifølge selger hadde gjort jobben, men de har ikke registrert noe bytte av denne kontakten.

Muffins.....

engolf

Ta kontakt med säljaren, det här är ju en uppenbar brist.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA