Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Importere Hyundai eller kjøpe på FINN?

Startet av Borger_, fredag 13. september 2019, klokken 15:40

« forrige - neste »

Borger_

Ønsker å gå over til elbil fra hybrid, og vurderer Kona eller Ioniq, da det kan se ut som de har ca samme bagasjerom kapasitet og ca samme rekkevidde (hvis man sammenligner Kona med minste batteri pakke).

Vet det har vært tråder om import av både Ioniq og Kona, men lite konkrete anbefalinger eller oppdateringer fra trådstarter hva de faktisk endte opp med og om de ble fornøyd.

Import fra Tyskland: Er det noe og hente på pris med omgående levering? (Forutsatt at man finner bil tilpasset norske forhold og at det er noen form for garanti som også gjelder i Norge). Burde man bruke agent, eller går vinnings opp i spinninga da mtp kostnad? (Har kjøpt hybrid fra Sverige før men aldri kjøpt noe fra Tyskland)

Finn.no: Ligger noen Konaer ute både med liten og stor batteri pakke. Antar de er Tysk importert i allefall de med liten batteri pakke. Er disse priset opp pga ventetid? Ioniqer finner man også, men er det dristig å kjøpe nå mtp prisdumping når du model kommer?)

Slle innspill og erfaringer mottas med takk.

tolapet

Betalte 358800,-kr for min bil hos forhandler for ca tre uker siden. Det er med skinn, uten soltak
og GG farge, og extra støydemping, og originale vinterdekk. Ventet ca. ett år
Hadde jeg ikke stått på liste, ville jeg kjøpt på Finn, "norsk bil",  så få km som mulig,
gjerne fra "privat". Garantien følger personen, så den biten er helt kurant
Etter mitt syn er det det enkleste, m.h.t. garanti etc., og da er det en del priser som ikke er heeelt på ville veier
på Finn. Kan sikkert prute litt og......

Borger_

Sitat fra: tolapet på fredag 13. september 2019, klokken 16:27
Betalte 358800,-kr for min bil hos forhandler for ca tre uker siden. Det er med skinn, uten soltak
og GG farge, og extra støydemping, og originale vinterdekk. Ventet ca. ett år
Hadde jeg ikke stått på liste, ville jeg kjøpt på Finn, "norsk bil",  så få km som mulig,
gjerne fra "privat". Garantien følger personen, så den biten er helt kurant
Etter mitt syn er det det enkleste, m.h.t. garanti etc., og da er det en del priser som ikke er heeelt på ville veier
på Finn. Kan sikkert prute litt og......

Kona el Ioniq?


Trekkoppbil

Det er dyr Euro nå.

Jeg vil absolutt anbefale at man sjekker opp priser og utstyrsnivåer i ulike land, når man skal kjøpe bil. Hyundai har vel bra garantier i Europa, ser det ut som ved første øyekast. Men det er vel helt andre modeller i Tyskland enn i Norge.
https://www.hyundai.de/modelle/kona-elektro/
https://www.autoscout24.com/lst/hyundai?sort=price&desc=0&fuel=E&ustate=N%2CU&pricefrom=1000&vatded=true&atype=C&ac=0
For å søke etter ulike modeller av Kona, kan man snevre inn på motoreffekt, f.eks i søket.
Pass på å kjøpe en med momsrefusjon.  Du kan jo også vurdere e-niro. Det kan også være bryet verdt å se etter biler som er over 6mnd gamle i Sverige.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA